Kan det betale sig ?
Fra : Johnny

Dato : 21-01-05 16:30

Nogen her der ved om hvor meget der kan spares på reservedele i
henholdsvis Sverige og Tyskland ?

Kan det overhovedet betale sig - med brotakster eller porto/fragt ?
Sendt af en bruger - - via www.kritikken.dk

Fra : Richard

Dato : 21-01-05 17:43

Johnny wrote:

> Kan det overhovedet betale sig - med brotakster eller porto/fragt ?

Ellers kan du jo altid spadsere eller svømme hen/over efter dem

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 22-01-05 09:44

Johnny wrote:
> Nogen her der ved om hvor meget der kan spares på reservedele i
> henholdsvis Sverige og Tyskland ?
>
> Kan det overhovedet betale sig - med brotakster eller porto/fragt ?
> Sendt af en bruger - - via www.kritikken.dk
Det kommer også en del an på hvilket mærke det drejer sig om...
Nogle af de danske importører tager sig virkelig betalt, TMP er en af de
allerbedste til denne kunst..

Jeg har sparet helt op til 2/3 på helt nye originale reservedele til min
Aprilia RSV Mille ved at handle i tyskland tyskland, vel at mærke på
reservedele til flere tusindekroner..

Porto og fragt fra tyskland er ikke så slemt, man kan endda få der
efterkrav!!!

Thore

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 25-01-05 22:24

SmaRTrxxv <glemdet@nospam.dk> wrote:

> [...]
>reservedele til flere tusindekroner..
>
>Porto og fragt fra tyskland er ikke så slemt, man kan endda få der

Helt samme erfaringer med Yamaha. En original tændrørshætte til en XTZ
koster i Danmark 400 kroner! I Tyskland kan man få to for samme pris.
At det stadig er ret dyrt i sammenligning med uoriginale (men også
lidt for korte) NGK-hætter, er en anden sag.

Samme prisforskel har jeg oplevet ved flere andre reservedele.

--
Kåre