/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bremsevæske og maling
Fra : Studen


Dato : 21-01-05 16:13

Hej alle,

Så blev de nye/brugte kalipere/kalipre (?) renoveret. På trods af jeg var
opmærksom på bremsevæskens uheldige virkning på kaliprenes farve, sidste
gang jeg legede med bremser, kunne jeg efter et stykke tid konstatere at
farven havde taget en del skade. Hvordan undgår jeg det denne gang? Jeg har
prøvet (ligesom sidst) at "neutralisere" bremsevæsken med sprit og WD40. Er
der andet jeg kan gøre, eller skal jeg bare være mere omhyggelig??


Tak

Studen



 
 
Richard (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-01-05 17:33

Studen wrote:

> Så blev de nye/brugte kalipere/kalipre (?) renoveret. På trods af jeg var
> opmærksom på bremsevæskens uheldige virkning på kaliprenes farve, sidste
> gang jeg legede med bremser, kunne jeg efter et stykke tid konstatere at
> farven havde taget en del skade. Hvordan undgår jeg det denne gang? Jeg har
> prøvet (ligesom sidst) at "neutralisere" bremsevæsken med sprit og WD40. Er
> der andet jeg kan gøre, eller skal jeg bare være mere omhyggelig??

Hvad er det for en cykel? - kan du ikke bare rense hydraulikken godt med
sprit og skifte til DOT 5, der ikke angriber lakken? Bremsen bliver
muligvis en smule blødere, ligesom DOT 5 heller ikke anbefales til ekstrem
hård brug

Men det er muligvis mindre vigtigt for dig end væskens indvirkning på
lakken - jeg bruger selv DOT 5 på begge mine cykler og lever fint med det


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Arne Rohr Pedersen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Arne Rohr Pedersen


Dato : 21-01-05 19:12

Studen wrote:
> Hej alle,
>
> Så blev de nye/brugte kalipere/kalipre (?) renoveret. På trods af jeg var
> opmærksom på bremsevæskens uheldige virkning på kaliprenes farve, sidste
> gang jeg legede med bremser, kunne jeg efter et stykke tid konstatere at
> farven havde taget en del skade. Hvordan undgår jeg det denne gang? Jeg har
> prøvet (ligesom sidst) at "neutralisere" bremsevæsken med sprit og WD40. Er
> der andet jeg kan gøre, eller skal jeg bare være mere omhyggelig??
>
>
> Tak
>
> Studen
>
>
Spildt bremsevædske vaskes bedst af med almindelig postevand (Husk på
bremsevæsken vil opsuge vand selv fra luften hvis den ikke opbevares i
lukket beholder), men det skal gøres inden den når at gøre skade på lakken.
Arne Rohr Pedersen
Honda ST1100

Studen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 22-01-05 03:24


"Arne Rohr Pedersen" <a-rohr@mail.tele9.dk> wrote in message
news:41f1460b$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Spildt bremsevædske vaskes bedst af med almindelig postevand (Husk på
> bremsevæsken vil opsuge vand selv fra luften hvis den ikke opbevares i
> lukket beholder), men det skal gøres inden den når at gøre skade på
lakken.
> Arne Rohr Pedersen
> Honda ST1100


Tak for begge svar. Jeg skulle måske overveje DOT5. Var slet ikke klar over
at den ikke skader lakken, men det er selvfølgeligt heller ikke så fedt at
miste bremseeffekt...


Mvh

Studen - som for fremtiden vil væbne sig med vand når han leger med
bremsevæske...



Moller (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 22-01-05 10:52

Studen wrote:

> Studen - som for fremtiden vil væbne sig med vand når han leger med
> bremsevæske...

   Ved spild osv. så hente straks en spand vand, og vælt det ud over
stedet... dette løser problemet hurtigt :) gi det ekstra vand hvis du
vil være sikker.

   Det har virket fint her :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste