Dejlige milde MC-dage indtil nu!
Fra : Lyrik

Dato : 21-01-05 15:21

Jeg undrer mig stadigvæk over manglen på MC-er her i det solbeskinnede
"vintervejr".

Jeg har mistanke om at "MC-folket" ikke er andet end "søndagskørere og
skabsbilister".

Tager jeg fejl?))
Hilsen
Jens

Fra : Moller

Dato : 21-01-05 15:28

Lyrik wrote:
> Jeg undrer mig stadigvæk over manglen på MC-er her i det solbeskinnede
> "vintervejr".

   ? skiferier, arbejde, skruen og ombygning af MC'en... klargøring osv....

> Jeg har mistanke om at "MC-folket" ikke er andet end "søndagskørere og
> skabsbilister".

   Jo dyre maskine, jo mere søndag ;)

> Tager jeg fejl?))

   Delvist... nogen af os kæmper med at få fikset maskinen så man kan køre
på den :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Richard

Dato : 21-01-05 17:35

Moller wrote:

> Jo dyre maskine, jo mere søndag ;)

Jo *kærere* maskine...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-01-05 15:22

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:

> Jeg har mistanke om at "MC-folket" ikke er andet end "søndagskørere
> og skabsbilister".

Jeg kører skam stadig dagligt på Fazeren DT'eren har en vane med
at sætte stemplet når jeg har mindst tid til at reparere skidte :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Bjarnep

Dato : 21-01-05 15:29

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "vintervejr".
> Jeg har mistanke om at "MC-folket" ikke er andet end "søndagskørere og
Jeg ved ikke om du tager fejl, men for mit vedkommende har jeg ikke råd til
at udsætte min MC for vejsalt, du må lære at omgåes almindelige fattige
mennesker MVH BjarneP

Fra : Moller

Dato : 21-01-05 16:03

Bjarnep wrote:

> Jeg ved ikke om du tager fejl, men for mit vedkommende har jeg ikke råd til
> at udsætte min MC for vejsalt, du må lære at omgåes almindelige fattige
> mennesker MVH BjarneP

   Eller også må du omgås nogen der er fattig nok til at de er nød til at
køre selv om der er salt ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : anders majland

Dato : 21-01-05 15:56

> Jeg ved ikke om du tager fejl, men for mit vedkommende har jeg ikke råd
> til at udsætte min MC for vejsalt, du må lære at omgåes almindelige
> fattige mennesker MVH BjarneP

Jeg vil så hellere vende den om og køre på en mc jeg har råd til at køre på
hele året

Men mit alternativ til at køre mc om vinteren ville være en bil (herude er
der ingen offenlig transport) og sådan en har vi allerede der dækker min
kones daglige transportbehov. Dvs en bil nr 2, bare for at køre 3 måneder om
vinteren. Så er det nok også billigere at køre mc selvom det giver lidt
ekstra afskrivning. Vores søn på nu 4 har bestemt heller ikke noget imod at
blive hentet på mc - end ikke en kold januardag med silende regn ....

Jeg har kørt ~3000km siden de fleste gik i hi 1/12.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Bjarnep

Dato : 21-01-05 16:29

meddelelse news:41f11c4d$0$48325$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg vil så hellere vende den om og køre på en mc jeg har råd til at køre
> på hele året
Jamen det er jo for sent, jeg har jo allerede købt en jeg ikke har råd til
at køre på, (i følge banken, hverken sommer eller vinter) Nu er mit
kørsels behov ikke større end en knallert 45 løser problemet om vinteren-Men
for hulen da hvor jeg glæder mig til at få min MC ud og trille igen!
BjarneP

Fra : Futte & Co.

Dato : 21-01-05 15:44

Lyrik wrote:
> [...]
> "vintervejr".
>
> Jeg har mistanke om at "MC-folket" ikke er andet end "søndagskørere og

Jamen Jens da!
Du tager fejl, det er da fredag i dag og jeg har lige været u' å'
lufte frk. Victoria efter at have puslet mæ' hende den sidste uges tid.
Og hvem er så denne frk. Victoria. Jo, hun er endnu en jyde der har
slået sig ned i umiddelbar nærhed af hovedstaden, hvilket betyder syn og
ejerskifte indenfor de fastsatte 3 uger, såee, altså , jo, vejret kunne
ikke være bedre til årets første prøvetur, og hvilken tur . Det
eneste problem er at tændingen slår fra såen med mellemrum, ellers en
fin cykel lige til at syne

--
Jørgen , Brøndby,http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Richard

Dato : 21-01-05 17:37

Futte & Co. wrote:

> Det eneste problem er at tændingen slår fra såen med mellemrum, ellers
> en fin cykel lige til at syne

Jørgen, udsætterne skyldes vel ikke blot olieklatter i tændrørsgabet

Fra : Futte & Co.

Dato : 21-01-05 18:09

Richard wrote:

> Jørgen, udsætterne skyldes vel ikke blot olieklatter i tændrørsgabet

Hej Richard!
Næe, efter turen var der stadig tydelig rust i afgangsrørene (se "før"
billeder i galleriet ) og kuren mod udsættelserne var en hånd på den
såkaldte tændingsnøgle i lygtehuset. Det er den hvor nøglen skal trykkes
helt i bund før der er tænding og nøglen "smutter" for let op.
Det var heller ikke propper i ørene eller andre defekter i styringen af
den yderst komplekse maskine. Lyden lød sådan her
"DOOOOOoooooohhhhhhhhhh...............´|" og når hånden blev lagt tungt
på forlygten lød den sådan her: ding ding ding ding ding...riiinnge ding
ding ding osv...
Er'ed snart rigtig forår, hva

Fra : Richard

Dato : 21-01-05 19:31

Futte & Co. wrote:

> Lyden lød sådan her
> "DOOOOOoooooohhhhhhhhhh...............´|" og når hånden blev lagt tungt
> på forlygten lød den sådan her: ding ding ding ding ding...riiinnge ding
> ding ding osv...

Nå, jah, Jørgen, man hører det for sig - jeg troede du mente
rrriiiindadarrriiiindada - så kan det jo ikke være andet ;.)

> Er'ed snart rigtig forår, hva

Det håber vi - og de andre sikkert med

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Futte & Co.

Dato : 21-01-05 20:17

Richard wrote:
> Futte & Co. wrote:
;.)

> Det håber vi - og de andre sikkert med

Hej Richard!
Det hjalp lidt sådan lige at blive luftet her i eftermiddag, men mer'
vil som bekendt ha' mer' , så måske "bare" lige en lille tur i morgen,
hvis sneen ikke ligger for højt
Står du i øvrigt ik' lige og mangler en lille brit'bike i samlingen. Du
skal nok få den for en sveden pris Jeg har endda en ny toppakning i
kobber, liggende , den får du med i handelen

Fra : Richard

Dato : 22-01-05 00:21

Futte & Co. wrote:

> Det hjalp lidt sådan lige at blive luftet her i eftermiddag, men mer'
> vil som bekendt ha' mer' , så måske "bare" lige en lille tur i morgen,
> hvis sneen ikke ligger for højt

Forstår godt fristelsen, men salter de ikke ude hos jer, Jørgen?

> Står du i øvrigt ik' lige og mangler en lille brit'bike i samlingen.

Næ, tak ikke lige endnu en 1-cylindret, men måske en V2 som fx Honda VRX
Roadster Special Black Edition eller 3-cylindret som Triumph ST på et
tidspunkt

> Du skal nok få den for en sveden pris Jeg har endda en ny toppakning i
> kobber, liggende , den får du med i handelen

Ov så er jeg godt nok fristet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Schlæger

Dato : 21-01-05 15:59

Lyrik wrote:

> [...]
> "vintervejr".

> Jeg har mistanke om at "MC-folket" ikke er andet end "søndagskørere og

Ikke puste til ilden, min dreng !!!!

Lige netop i dag har jeg skrevet slutseddel på min "nye" XJ900, så dine
ord er lige til smæk over fingrene med linealen - den store !!!

Mch Schlæger
(MC'ist 1.3.-30.11.)

Fra : Esther

Dato : 21-01-05 21:32

Ikke her - kører hele året, (70 km om dagen til/fra jobbet ) har bare ikke
en vintermc endnu, så må nøjes med en 45'er, der er ved at opgive ævret og
er op til 1½ KM om at nå op på topfarten 60 km/t i stærk modvind (og derfor
tøffer afsted med hele 35 km/t....grrrrr......) .- hvis den lige har holdt
stille - for rødt lys f.eks.

Jeg er ved at blive VANVITTIG over den møgmaskine *G* og ville ønske jeg
havde råd til en vintermc allerede nu - men det har jeg altså bare ikke, så
må desværre vente 1 sæson før jeg kan køre mc hele året

Bilist bliver jeg næppe nogensinde - den har 2 hjul for meget

--
Esther
Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50

Fra : CL

Dato : 22-01-05 06:03

> [...]
> derfor
> tøffer afsted med hele 35 km/t....grrrrr......) .- hvis den lige har holdt

Hmm det lyder som om at det er tid til, at få nye ruller i varioen.

Carsten

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-01-05 13:54

Så var det lige at Esther Skrev

> Bilist bliver jeg næppe nogensinde - den har 2 hjul for meget

hø hø
Der var jeg også engang
Men men men - når gigten tager livet af fingre og knæ, og det tager
1½ time at tø op når man kommer frem på arbejde, så bliver det i
bilen indbyggede varmeapparat meget tillokkende kan jeg forsikre dig
for.

Jeg har endda kun 54 km på arbejde
Men i sæsonnen er det en anden sag - og dog, det er dejligt lige at
smide al oppakningen ind på bagsædet og bare køre - no worry - som
et alternativ til at spænde fast, sikre sig at PC'en ikke er fyldt
med vand, og bøgerne er dobbelt så tykke når man når frem som da man
tog afsted - ja der har jeg også været
biler er farlige at have ved hånden
gu've om der er lavet noget smart til at montere en blærbatPC på
mc'en den passer ad h'til på XJ'eren som det er nu... aka stropper
og altmuligt - og nej en bagagebærer og en mælkekasse - glem det!
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr

Fra : Esther

Dato : 23-01-05 21:56

"J.C.Kløve" wrote in message:

hø hø
> [...]
> 1½ time at tø op når man kommer frem på arbejde, så bliver det i
> bilen indbyggede varmeapparat meget tillokkende kan jeg forsikre dig

Tja, så må jeg jo bare sørge for IKKE at få gigt - for jeg kan IKKE køre bil
;oP

Bare fordi man har kørekort til bil, er det jo ikke sikkert man nogensinde
har brugt det

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-01-05 15:02

"J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> writes:

> gu've om der er lavet noget smart til at montere en blærbatPC på
> mc'en den passer ad h'til på XJ'eren som det er nu... aka stropper
> og altmuligt - og nej en bagagebærer og en mælkekasse - glem det!

Hvad med en lille tanktaske? Sådan en bruger jeg tit når jeg lige skal
have et par sko med på arbejde, så jeg slipper for at rende rundt i
MC-støvler. Hvis din bærbar ikke er alt for stor burde den fint kunne
passe ned i en lille tanktaske.

Den tanktaske jeg har sidder dog fast med magneter. Det er måske ikke
ideelt når det er en bærbar computer du skal transportere, så skal du
nok hellere gå efter en model med stropper.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-01-05 15:13

Så var det lige at Jacob Bunk Nielsen Skrev

> [...]
> ikke ideelt når det er en bærbar computer du skal transportere, så
> skal du nok hellere gå efter en model med stropper.

nope - den kan ikke være i tanktasken - har prøvet - jeg stropper
den ned på bagsædet og det går da også - men PC'eren knirker fælt en
gang imellem

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-01-05 15:18

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Den tanktaske jeg har sidder dog fast med magneter. Det er måske
> ikke ideelt når det er en bærbar computer du skal transportere, så
> skal du nok hellere gå efter en model med stropper.

Til gengæld er magneterne til at styre harddiskens læsehoved sindssygt
kraftige, så man kan nok ikke uden videre sige at harddiske er
voldsomt følsomme over for magneter. Jeg har ikke selv turdet
forsøge,, udover engang hvor jeg ikke tænkte mig om og stoppede en ny
200 GB disk deri, 5 cm fra magneterne. Det gav ingen problemer
(tilsyneladende).

Jeg tror lige jeg vil glo i nogle harddisk-datablade ved lejlighed,
der burde de at skrive noget om det.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-01-05 15:39

> [...]
>
> nope - den kan ikke være i tanktasken - har prøvet - jeg stropper
> den ned på bagsædet og det går da også - men PC'eren knirker fælt en

Så må du få dig en større tanktaske eller en mindre bærbar

Jeg kan anbefale en Sony Vaio eller en IBM X-serie. Begge de modeller
kan i hvert fald passe fint ned i min tanktaske.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-01-05 22:27

> [...]
> livet af fingre og knæ, og det tager 1½ time at tø op når man kommer
> frem på arbejde, så bliver det i bilen indbyggede varmeapparat meget

Jeg har købt nogle trefingrede luffer hos louis, og med dem på bliver
det først køligt for fingrene efter eksempelvis 60 km i 3-4°C, og selv
efter 140 km er det ikke engang ubehageligt koldt. Forskellen til
almindelige 3/4-års handsker med ekstra inderhandsker er enorm,
hvilket jeg fandt ud af, da jeg en dag ville nøjes med de
alm. handsker på en 10-km tur i 5 grader. Det føltes helt koldt,
hvilket jeg ellers aldrig havde lagt mærke til inden jeg vænnede mig
til lufferne.

Derfor tror jeg også at mange andre, ret ubevidst, kører rundt og
fryser fingrene i en grad, der nok ikke er sund på længere sigt.

Nåja, mht. biler, så er min erfaring at biler de første 10 km er
helv... kolde at køre i, både for fingre og hele kroppen generelt. På
mc skal det være en del frostgrader, før man når at fryse på 10 km. Et
par handsker gør nok underværker i bilen, men det synes jeg aldrig at
jeg har haft ved hånden, når behovet har været der

Hmm, når jeg får bil skal der være oliefyr i
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Brassball

Dato : 21-01-05 15:59

Ja mange Mc'er ser man jo ikke, jeg kører når det ikke er glat, eller
stormer en pelikan, mangler stadig erfaring i kørsel på Bimmeren, så
ind til den er i hus kører jeg kun hvis omstændighederne er ok, dvs
ikke frost og våde veje eller decideret møj vejr ellers er jeg ude på
den

MVH
Kim
BMW R100RS

Fra : Richard

Dato : 21-01-05 17:41

Lyrik wrote:

> Jeg undrer mig stadigvæk over manglen på MC-er her i det solbeskinnede
> "vintervejr".

Mc-kørsel skal være for sjov; kørsel på våde og især saltvædede veje er
ikke sjov, det er hærværk. Basta

> Jeg har mistanke om at "MC-folket" ikke er andet end "søndagskørere og
> skabsbilister".

Ja, eller endog "skabscyklister"...

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 18:44

> [...]
> "vintervejr".
>
> Jeg har mistanke om at "MC-folket" ikke er andet end "søndagskørere og

hehe min er helt splittet ad ) men hvis den var på plade nu ville jeg
ikke køre på den, jeg er for magelig til at gide køre i den kulde !! der vil
jeg sq hellere rundt i min bimmer med varme og god musik (både motor og
audio ))

Så nej du tager ikke fejl mht. mig..

Mvh
Morten

Fra : Frans jensen

Dato : 22-01-05 21:32

<lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> [...]
>"vintervejr".
>
>Jeg har mistanke om at "MC-folket" ikke er andet end "søndagskørere og

jep,
jeg kører hver dag(og saltet æder min XT'er)

og til vintertræffet hos farsø MC var der da en hel del MC'er

--
mvh Frans
http://www.stompers.dk

Fra : N/A

Dato : 23-01-05 15:13

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-01-05 14:53

Hejsa

Lyrik wrote:
> [...]
> "vintervejr".
> Jeg har mistanke om at "MC-folket" ikke er andet end "søndagskørere og

Jeg måtte godt nok lige ud og lufte kawa'en sidste fredag. Der var
solskind, tøre veje, og 8c! Så måtte den jo lige ud og have lidt gas.... :)
folk gloede noget da jeg kom blæsende gennem byen i 2.gear... ;) (Så
larmer den godt)
Jeg skulle lige have tanket den, og skiftet olie, på den. Så det blev
lige klaret. Nu er den ved et blive skildt totalt ad, igen,igen, for at
blive renset for olie, skidt og skrammel... ;)

Mvh Emil
Der ikke kunne lade være... ;)
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja