Fax i Outlook 2000 /WinME
Fra : GK

Dato : 23-05-01 15:33

Hallo!!! Er der nogen der kan og vil hjælpe mig med min fax? Jeg har
eksternt modem, nemlig "tekComm 56K Fax Modem". Den identificerede min (nye)
PC automatisk (dog vistnok under et andet navn) og den fungerer fint til
e-mail. I PC'en har jeg Windows ME og Office 2000. Fra WinME er installeret
Outlook Express, som jeg bruger til e-mail, fra Office 2000 er installeret
Word 2000 og Excel 2000. Af hensdyn til fax har jeg senere fra Office 2000,
med telefonisk hjælp udefra, installeret Outlook 2000, men undervejs fjernet
alle flueben, der syntes kun at vedrøre e-mail.

Herefter har jeg i forsøg på at sende en fax (et almindeligt brev skrevet i
Word) tastet Control + P. I linien Printer/Navn, hvor før kun stod min
printer, stod nu også valgmuligheden "Symantec Fax Starter Edition". Den
valgte jeg og klikkede på OK.

Jeg forventede nu en forespørgsel om, hvilket telefon- (fax-) nummer brevet
skulle sendes til, men i stedet kom et skilt, i den blå titellinie benævnt
"Ikke-navngivet FAX (Almindelig tekst)". Derunder var en værktøjslinie med
de sædvanlie valgmuligheder Filer, Rediger, Vis osv. og derunder en knap for
Gem, en inaktiv knap for Klip og en stor knap for Indstillinger. I linien
derunder stod "Denne meddelelse er ikke blevet sendt". Så kom tre linier,
man kunne udfylde, nemlig "Til", "Cc" og "Emne", men altså ikke den eneste
vigtige oplysning for afsendelse af en fax, nemmelig pågældende
telefonnummer.Herefter var et åbent felt, hvori man kan skrive en tekst, og
nederst en ikon med "navnet" 61560001.FXD (12 KB). Det må nok være en ikon
for brevet, jeg havde skrevet.

Efter udfyldning af linien "Til" klikkede jeg på "Indstillinger". I et skema
kunne indskrives alle mulige kontaktperson-oplysninger, de fleste
unødvendige for blot at sende en fax. Det syntes mere beregnet på e-mail end
på fax. Hvad jeg end gjorde, lykkedes det mig ikke at sende faxen. Hvad er
mon galt eller hvad jeg har gjort forkert? Et tip: har jeg slettet et eller
flere flueben for meget? Desværre kan jkeg ikke længere se, hvilke jeg har
slettet.

Da jeg absolut ikke er særlig computerkyndig, så skriv venligst, som skulle
du forklare det til dit lille åndssvage barn.

Hilsen
gkunwald@hotmail.com