veteran eller ej
Fra : Michael

Dato : 19-01-05 20:10

hejsa lige et hurtigt spørgsmål, er det 30 eller 35 år en MC skal være før
den er veteran, og dermed billig forsikring

MVH

Michael

Fra : Futte & Co.

Dato : 19-01-05 20:35

Michael wrote:
> hejsa lige et hurtigt spørgsmål, er det 30 eller 35 år en MC skal være før
> den er veteran, og dermed billig forsikring
>
> MVH
>
> Michael

35
og ikke at forglemme 1/4 vægtafgift

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-01-05 21:23

"35"

Jep, og husk en klasisk MC skal blot være 25 år. Det giver også billig
forsikring....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-01-05 13:53

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> "35"
>
> Jep, og husk en klasisk MC skal blot være 25 år. Det giver også billig
> forsikring....

Hmm. Hvad er definitionen på en klassisk?

--
vh
Torben - FJ1100 20 år and counting..

Fra : Futte & Co.

Dato : 20-01-05 14:50

Torben Scheel wrote:

> Hmm. Hvad er definitionen på en klassisk?

Alderen og om dit forsikringsselskab vil forsikre som klassisk, de
kræver næsten det samme som til veteranforsikring, dvs kun hobbykørsel,
krav om aflåst garage, kun sommerkørsel. Det var så'n lige hvad jeg
kunne komme i tanke om.
Min honda er ikke forsikret som klassisk fordi min nuværende forsikring
er billigere. Der er ingen besparelse på vægtafgiften ved "klassisk"

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-01-05 22:03

Der er også noget som hedder "brugsveteran" men jeg ved ikke om det kun
gælder biler. Jeg har ikke kunnet finde noget om MC'er i denne kategori.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-01-05 22:08

"FJ1100 20 år and counting"

Jeg har FJ1100 som er 21 år Ja, faktisk 2, men den anden er der ikke
betalt afgift af. Så jeg venter også med spænding

Måske jeg skulle vente med at sælge den uden afgift til om 4 år, måske den
bliver penge være... Nej, det er nok for optimistisk.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 21-01-05 08:53

"bliver penge være"

der skulle selvfølgelig have stået "bliver penge værd"

Fra : Michael

Dato : 20-01-05 19:18

Tak for svarene
MVH Michael