Erfaringer med Spyball alarm søges.
Fra : Kenneth

Dato : 17-01-05 23:08

Hej NG.

Jeg overvejer at købe en Spyball 8520, men jeg har fået af vide af en
kammerat at de alarmer han har haft har lavet gnu i det elektriske anlæg.
Flere han kender, som har haft alarm på har også taget deres af igen p.g.a.
de har lavet gnu i el-anlægget. Har de været uheldige eller laver alarmer
tit gnu i el-anlægget??
Håber I sidder med en masse erfaringer som jeg kan drage nytte af inden jeg
beslutter om der skal købes en alarm.

MVH

Kenneth.

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 23:54

"Kenneth" <15fahrer@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Håber I sidder med en masse erfaringer som jeg kan drage nytte af inden
> jeg beslutter om der skal købes en alarm.

Hej Kenneth

Jeg har en spyball 8520 på min cykel, og er faktisk ret godt tilfreds med
denne, den første jeg fik monteret var der lidt problemer med, den ville
ikke deaktivere startspærren, så der kom en anden boks på, og siden da har
der ingen problemer været, der kan kun komme gnu i el-anlægget hvis montøren
ikke har styr på hvad han laver, og derfor får blandet rundt i
ledningsnettet, det kræver omtanke, og fornuft at arbejde med sådanne ting,
for mit vedkommende vil jeg som uddannet elektriker sige, at montøren i mit
tilfælde gjorde et godt stykke arbejde, ledningsnettet er nemt at reetablere
hvis den en dag skulle pilles af.

Dannie

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 20-01-05 21:31

Jeg har lige monteret min spyball alarm. Jeg er ikke elektriker, men
hvis man sikrer sig at samlingerne er dækket godt til(isoleringstape
etc) Burde der ikke være nogle problemer. Der står også i
bruganvisningen hvordan man tjekker om den er sat rigtigt til.

Indtil videre virker den som den skal. Og at der pludselig skulle komme
"gnu i det elektriske" virker på mig mærkeligt!?

/K

Fra : ptheo

Dato : 18-01-05 00:06

Hvad er "gnu i anlæget" ........ hvis det er problemer, så er det nok ikke
Spyball men den der monterer der er noget galt med ...
Spyball er kendetegnet med at være for dyrt .... det e et L+P produkt her i
dk , men oprindeligt et italiensk fabrikat .... og L+P er ikke blege for
mindst at tredople indkøbsprisen for prisen til slutbruger ...... og
fremhæve et superprodukt

istedet kan M&S fra Louis i tyskland anbefales til den halve pris ...

ptheo

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-01-05 07:17

> Jeg overvejer at købe en Spyball 8520, men jeg har fået af vide af en
> kammerat at de alarmer han har haft har lavet gnu i det elektriske
> anlæg.

Hej Kenneth.

Spyball har længe været den mest solgte alarm herhjemme. De virker også i
nogle tilfælde, men de er ikke gode og service er meget ringe fra
importørens side. Grunden til forhandleren gerne vil sælge dig den er, at
den kan de skaffe og den ved de hvordan man monterer.

Lille eksempel. PMC tager til Træf på Toppen i sommers. Det regnede en hel
del. To måtte tage hjem med falck da nogle alarmer ikke ville deaktivere
startspærren. I foråret var jeg i Scotland med nogle gutter fra PMC her
brugte vi en dejlig solskins frokostpause nord for Perth med at fjerne en
alarm da den ikke ville deaktivere startspærren. Alle alamer var Spyballs.
Jeg vil anbefale Louis M&S alarmer. De koster mellem det halve og en
treidedel og kan tåle vand.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ronni

Dato : 18-01-05 09:39

Kenneth wrote:

> Håber I sidder med en masse erfaringer som jeg kan drage nytte af inden jeg
> beslutter om der skal købes en alarm.

Jeg havde en Spyball på min CBR600, ved dog ikke hvilken model det var.
Den har aldrig nogensinde givet mig problemer, og den har altid virket som
den skulle - givet alarm på det rigtige tidspunkt, og aldrig gået af ved
et uheld.

Kan det være således, at nyere cykler har nemmere ved at "spille sammen
med" en alarm, end en ældre model?

//Ronni

Fra : Kasper friis hansen

Dato : 18-01-05 13:42

> [...]
> tit gnu i el-anlægget??
> Håber I sidder med en masse erfaringer som jeg kan drage nytte af inden

Jeg fik installeret en defa alarm med indbygget startspærre, af forhandleren
da jeg købte min cykel, den har aldrig givet mig nogen problemer, men lidt
dyr.. 3000 for alarmen og 2000 for montering.., monterings prisen havde jeg
dog regnet med var pebret.. timeprisen på værkstederne idag er jo ikke for
børn :)

Kasper friis
ZX6R 636 04

Fra : Anja-Niklas

Dato : 18-01-05 17:21

> [...]
> tit gnu i el-anlægget??
> Håber I sidder med en masse erfaringer som jeg kan drage nytte af inden

Jeg har spyball alarm på min vn800 fra 98, og her i sommers gav den en hel
del bøvl. jeg fik at vide at det var fordi spyball var noget L. Da jeg gik
elnettet igennem konstaterede jeg at stikket var tæret der hvor ledningerne
er loddet fast, og ikke så underligt for jeg har aldrig vedligeholdt det på
nogen måde. nyt universal ledningssæt fra spybal 100,- kr. og vupti ud at
køre. om du køber den ene eller den anden så husk at vedligeholde
elektronikken mod fugt.

hilsen Niklas

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-01-05 14:17

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Lille eksempel. PMC tager til Træf på Toppen i sommers. Det regnede en hel
> del. To måtte tage hjem med falck da nogle alarmer ikke ville deaktivere
> startspærren.

Det skal retfærdigvis siges at den ene af de to cykler ikke havde
alarm, men ejeren blot havde tabt nøglen. Den anden cykel, som havde
Spyball-alarm, hyllede hele vejen til København. Batteriet til sirenen
kunne i det mindste godt tåle vand.

> I foråret var jeg i Scotland med nogle gutter fra PMC her brugte vi
> en dejlig solskins frokostpause nord for Perth med at fjerne en
> alarm da den ikke ville deaktivere startspærren.

.... og inden da flere gange lang tids ventetid på at få startet
motorcyklen i regnvejret inden startspærren døde helt. Nogle var mere
irriterede end andre

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*