Nikko G-pack
Fra : Erik Jensen

Dato : 17-01-05 18:11

Hey

Er der nogen der kender til dette produkt Nikko G-pack.
Er det fup eller fakta?

Mvh
Erik

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-01-05 18:28

Erik Jensen wrote:

> Er der nogen der kender til dette produkt Nikko G-pack.
> Er det fup eller fakta?

Både og...
Det er i hvert fald ikke en dyt andet end en lille modstand til 2 øre i en
flot sort box. Find ud af, hvilken modstand der skal bruges til din ged, så
kan du lave en G-pack selv til ingen penge.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 18:29

> [...]
> flot sort box. Find ud af, hvilken modstand der skal bruges til din ged,

> kan du lave en G-pack selv til ingen penge.

Hvad er sådan en G-pack forn en dims ?

Mvh
Morten

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-01-05 18:33

Juel wrote:

> Hvad er sådan en G-pack forn en dims ?
______________________________________

Rygte vil, at Suzuki har droslet de fleste af deres nyere modeller i 1., 2.
og 3. gear elektronisk aht. til udslip og støj. Der skal efter sigende blot
sættes en lille modstand i ledningsnettet og vupti, så er den afdroslet. Et
firma, der hedder Nikko har fremstilet en "G-pack", som man med stik kan
sætte ind i ledningsnettet, men den koster over 1.500,- og det er IMO
åndsvagt at købe én, når man kan lave den selv.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 17-01-05 19:11

> [...]
> flot sort box. Find ud af, hvilken modstand der skal bruges til din ged,

> kan du lave en G-pack selv til ingen penge.

LOL!! - Utroligt, at dét kan lade sig gøre!?
Men hvis det virkelig passer, så siger det (desværre!) mere om de ukritiske
købere og deres endeløse kamp mod lovgivningen, end om Nikko-producenten!?

For det er da utroligt, at nogen kan sælge en simpel modstand for over
1.500,- pr. stk. i smuk indpakning!?...

Der findes kunder, der ligefrem hader deres tegnebog!

Hilsen
Lars
(tilsyneladende mange-trillionær!)

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-01-05 19:50

Lars T. Thomsen wrote:

> [...]
> 1.500,- pr. stk. i smuk indpakning!?...
>
> Der findes kunder, der ligefrem hader deres tegnebog!

Det kan skam lade sig gøre min kammi lavede tyve-styk selv og støbte dem
pænt ind i silicone og solgte dem uden problemer for 300 kr/stk. ... Han
er ikke holdt op med at grine endnu

Thore

Fra : S.G

Dato : 17-01-05 23:34

Du kan lave en selv til 20kr.
Det er bare en modstand med XOhm. Der skal på en ledning

Fra : anders majland

Dato : 18-01-05 08:31

> Du kan lave en selv til 20kr.
> Det er bare en modstand med XOhm. Der skal på en ledning

Hvis det skal være med stik så det kan fjernes igen fra ledningsnettet løber
der nok lige et par kroner mere på ....

Men god markedsføring at sælge en modstand i en kasse med stik for 1000kr

/A

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 18-01-05 11:37

> Hvis det skal være med stik så det kan fjernes igen fra ledningsnettet
løber
> der nok lige et par kroner mere på ....

Det er da ikke meget galt?! - Minus stik, så kan modstanden allerhøjest et
par kroner... Resten kan derved gå til indkøb af stik. Konstruktionen er vel
næppe et stykke højteknologi, så en indhyldning i lidt krympeflex vil både
være en fin/billig-, mindre klodset- og derved lettere anbringelig løsning,
end Nikko G-pack... Men ok, prisen er jo også en anden!

> Men god markedsføring at sælge en modstand i en kasse med stik for 1000kr

Kræver vel næppe den største markedsføring, for den bærer vel
markedsføringen i sig selv. Især, hvis virkningen kan dokumenteres (og dét
kan den sikkert!).

Så længe at der er købere, der vil betale prisen, så er der også et marked.
Det kan man nok (desværre) ikke klandre producenten for...

Det siger (desværre) mere om køberne...

Hilsen
Lars

Fra : Moller

Dato : 18-01-05 15:11

Lars T. Thomsen wrote:

> Det er da ikke meget galt?! - Minus stik, så kan modstanden allerhøjest et
> par kroner...

   Modstanden er ikke en effektmodstand, en hel alm. 1/4W til ca. 11øre
kan fint bruges...

Resten kan derved gå til indkøb af stik. Konstruktionen er vel

   Der er problemet stik til MC nettet er ok dyre, hvis de skal fitte ind
uden problemer :( men jo, et stik fra en ophugger kan ik koste meget :)
ellers kan man jo bruge 2 stks. spade stik a ca. 1-2Kr. stykkede :)

> næppe et stykke højteknologi, så en indhyldning i lidt krympeflex vil både
> være en fin/billig-, mindre klodset- og derved lettere anbringelig løsning,
> end Nikko G-pack... Men ok, prisen er jo også en anden!

   Nø, men det samme er nu gældenen med mange af de andre El-dele på
maskiner som koster kassen hvis man skal ha dem skiftet originalt ;) på
den anden side... G-pack har så brugt noget tid på at finde ud af
hvilken modstand + hvor den skal side, for at skidtet virker ;) og den
tid skal også tjenes ind...

   På den anden side, så skal man jo stadig finde ud af hvilken og hvor
modstanden skal side ;) det var der da en i efteråret herinde som ikke
kunne finde ud af, selv efter enorm googlen og rundspørgen ;) og da det
ikke er den samme på alle modeller, så må man jo hoste op, eller undvære :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-01-05 16:40

Moller wrote:

> På den anden side, så skal man jo stadig finde ud af hvilken og hvor
> modstanden skal side ;) det var der da en i efteråret herinde som ikke
> kunne finde ud af, selv efter enorm googlen og rundspørgen ;)

Hæ, det må være mig, du tænker på.
Jeg fandt *vist nok* ud af, hvor mange Ohm modstanden skulle være på, og jeg
har også fået fat på en modstand af den type, som de tyske gixxer-nørder
mente jeg skulle bruge.
Men jeg må ærligt tilstå at jeg ikke har fået monteret den endnu, da jeg for
det første har haft mange andre vigtigere projekter, og for det andet fordi
jeg stadig er lidt usikker på, hvad der kan ske, HVIS NU det er den forkerte
modstand jeg monterer! :-/

Her er hvad tyskerne skrev, og jeg regner ud fra dette med, at jeg skal
bruge en modstand på 15kOhm, men jeg synes ikke de virker rigtig enige i
sagen.

http://makeashorterlink.com/?M1E82534A

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Tommy Fer

Dato : 18-01-05 20:04

"Psycho Cowboy" <chrijac@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordi jeg stadig er lidt usikker på, hvad der kan ske, HVIS NU det er den

Det er nu ikke så kompliceret. I det stik hvor man montere sin G pack, skal
du måle hvilken en af lederne der ændre sin modstand i forhold til stel, alt
efter hvilket gear du er i. Det du skal gøre er at finde den værdi der
passer til f.eks. dit 4 gear, der ikke er begrænset, og vupti, monter den
iforhold til din CDI kasse, og den tror du altid er i 4 gear.

mvh Tommy Fer

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-01-05 22:08

Tommy Fer wrote:

> [...]
> at finde den værdi der passer til f.eks. dit 4 gear, der ikke er
> begrænset, og vupti, monter den iforhold til din CDI kasse, og den

Det havde jeg egentlig ikke tænkt på...
Jeg har eldiagram osv. over installation af "G-pack'en" så det er da ganske
lige til så...
Tak for fiffet, så skal det da helt klar prøves!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 18-01-05 17:11

Hej Lars,

> Modstanden er ikke en effektmodstand, en hel alm. 1/4W til ca. 11øre
> kan fint bruges...

Okay, kender ikke noget til det og viste ikke, at det blot var en kvartwatt
modstand... Havde først skrevet et par øre, men rettede dette til et par
kroner, for at bevare min troværdighed... på denne måde, så har man jo ikke
sagt for meget!

> Der er problemet stik til MC nettet er ok dyre, hvis de skal fitte ind
> uden problemer :( men jo, et stik fra en ophugger kan ik koste meget :)
> ellers kan man jo bruge 2 stks. spade stik a ca. 1-2Kr. stykkede :)

Jaja ok, efter indkøb af modstanden, så står kun 1398,89 tilbage på bugettet
til indkøb af to stik!

> [...]
> den anden side... G-pack har så brugt noget tid på at finde ud af
> hvilken modstand + hvor den skal side, for at skidtet virker ;) og den

Hmm, hvis det bare er en enkel modstand, er den nu så kritisk!?
Den må kunne findes ved at regne baglæns i MC-fabrikanternes
neddroslings-regnestykke. Om ikke andet, så må man jo låne een og måle den
efter med et ohm-meter, eller placere et potentiometer ved siden af
gashåndtaget!

Kigger lige på en tilfældig dansk MC-side... hmm, priserklasser i hhv.
1.399,- 1.649,- og 2.099,-
Måske sidder der ligefrem een modstand i den første, to i den midterste og
tre i den sidste?

Hilsen
Lars