MC handel i vinterperioden, forsikring?
Fra : Jens Arnfast

Dato : 17-01-05 09:59

Heps!

nu har vi så småt fundet en knallert til tøsen, så spørgsmålet er
selvfølgelig hvordan forsikringsreglerne er i vinterperioden :)

Hvis sælgers forsikring nu ikke dækker i vinterperioden, hvad gør man så
når man skal køre knallerten til syn? Man kan jo ikke smide prøveplader på..

Kan køber køre 3 uger på sælgers forsikring uanset periode klausuler i
sælgers forsikring?

Nåja, hvis der er nogen fra Struer egnen som jævnligt kommer forbi Århus
med en kassevogn e.l. vil jeg gerne høre mere

Pft.

--
-jens
RSV1000

Fra : Steen E.

Dato : 17-01-05 10:56

> Hvis sælgers forsikring nu ikke dækker i vinterperioden, hvad gør man
> så
> når man skal køre knallerten til syn? Man kan jo ikke smide
> prøveplader på..

Det fremgår af policen om det kun er "kørekasko" der mangler i
vinterperioden, men mon ikke du kan få en aftale med selskabet
(skriftlig!) som giver dækning for at køre til og fra syn ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-01-05 13:22

Man plejer at kunne få en skriftelig aftale (og den skal være
skriftelig...), om at køre nogle dage, til og fra værksted, syn mv., hos de
selskaber som ikke forsikre i vinterperioden.

Kan man ikke sætte prøveplader på en MC, med plader? Den ene af mine er i
øjeblikket stilstandsforsikret, hvis jeg får brug for at køre den et sted
hen, ville jeg låne en prøveplade.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 17-01-05 13:44

Henrik Nielsen wrote:
> Man plejer at kunne få en skriftelig aftale (og den skal være
> skriftelig...), om at køre nogle dage, til og fra værksted, syn mv., hos de
> selskaber som ikke forsikre i vinterperioden.

Det må vi så få sælger til

> Kan man ikke sætte prøveplader på en MC, med plader? Den ene af mine er i
> øjeblikket stilstandsforsikret, hvis jeg får brug for at køre den et sted
> hen, ville jeg låne en prøveplade.....

Mener jeg ikke, MC'en er jo indregistreret - prøveplader er jo til
ikke-registrerede køretøjer :)

--
-jens
RSV1000

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-01-05 16:11

"Mener jeg ikke, MC'en er jo indregistreret"

Det lyder selvfølgelig meget logisk, jeg må se på det til sommer....

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 22:40

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Mener jeg ikke, MC'en er jo indregistreret"
>
> Det lyder selvfølgelig meget logisk, jeg må se på det til sommer....

Du kan sagtens låne en prøveplade til en cykel der er registrert, lån af
plade er jo for få ansvarforsikring på cyklen, som der ikke er i
vinterperioden.

Jeg har prøveplade med kasko, så skal jeg ud og køre på en kundecykel, der
ikke er kaskoforsikret, sætter jeg prøveplade på, hvis jeg skulle være
uheldig.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 18-01-05 13:58

"Flemming Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> wrote:

> Du kan sagtens låne en prøveplade til en cykel der er registrert, lån af
> plade er jo for få ansvarforsikring på cyklen, som der ikke er i
> vinterperioden.

Det kan man så ikke. Jeg har selv stået nede ved Aalborg Politi og skulle
låne prøveplader til en registreret MC i forbindelse med handel. Og det
kunne ikke lade sig gøre. Så spurgte jeg hvordan jeg så fik den hentet
(tidligere ejer havde ikke vinterforsikring), til det blev der svaret at
det vidste hun ikke. "Tak for hjælpen tænkte jeg så". Når MC'en kommer på
på deres skærm står der om den er inregistreret eller ej.

Løsningen er at sælger ringer til sit forsikringsselskab og fortæller at det
er transport i forbindelse med handel. Og så laver de et papir hvor de
dækker i f.eks. to dage fra punkt A til B.
Man laver så af aftale med sælger om at få den omregistreret inden f.eks. 10
dage.

--
/mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 14:30

"Mikkel F.S. Andersen" <mikkel_flott@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det vidste hun ikke. "Tak for hjælpen tænkte jeg så". Når MC'en kommer på
> på deres skærm står der om den er inregistreret eller ej.

Jeg må bøje nakken og erkende du har ret, at de siger sådan.
Men de kan ikke finde nogen steder at det står at det er ulovligt at mont
prøveskildte på et reg,. køretøj.

Der kunne lige være den at et køretøj pludselig havde flere numre.
Ellers forstår jeg ikke problemmet.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 16:11

"Flemming Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøveskildte på et reg,. køretøj.
>
> Der kunne lige være den at et køretøj pludselig havde flere numre.

Jeg har nu fundet i en info fra rigspolitichefen, af man godt må sætte faste
prøveplader på et reg. køretøj,
så i morgen vil jeg kontakte dem og høre om det samme ikke også gælder for
låne plader.
Jeg vender tilbage

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-01-05 20:42

"Jeg vender tilbage"

Det bliver jo helt spændene det her. Tænk at så simpel en sag kan være så
kompliceret. Sidst jeg skulle låne plader, kendte jeg ikke stelnr. på den MC
jeg skulle hente. Så skrev de bare mærke og modelbetegnelse ned.... Men det
er måske heller ikke helt normalt at de går med til det....

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 14:30

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er måske heller ikke helt normalt at de går med til det....

Nej, sikkert ikke, men hvis de bare ved hvem der har pladen, så skulle det
jo være nok.

Vedr. mont. af prøveplade på køretøj der er registeret, så havde de aldrig
fået et sådan spørgsmål før, på centralregisteret og de ville vende tilbage.
Men måske skulle jeg skive et brev til Birthe Rønn Hornbech!!!, så det
bliver nok ikke på den side af jul, hvis jeg skal den vej :-///
Jeg tror jeg starter en ny tråd op, når jeg får afklaret dette.

Jeg vil nu gå ud og mont. min prøveplade på cykel med stilstands forsikring
og måske gøre noget ulovligt, det vides ikke med sikkerhed :-///

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-01-05 16:19

"Jeg vil nu gå ud og mont. min prøveplade på cykel med stilstands forsikring
og måske gøre noget ulovligt, det vides ikke med sikkerhed :-///"

LOL. Jeg havde tænkt mig at gøre det samme, bare lidt senere.....