K&n Filter / Jet kit.
Fra : Rolle

Dato : 16-01-05 21:48

Hej alle sammen.

Jeg har en Gs 500E, hvor jeg har monteret en arow potte, (hvilket giver en
enormt god lyd),
nu er jeg så i gang med at give min cykkel den helt store, sommer
klargørring, og det hele er skilt ad.
jeg har tænkt mig at skifte luftfilter indsats, indsatsen koster ca 180kr.
og 2 K&N filtre koster ca 200kr. er der nogen god grund til ikke at skifte
til K&N?

og hvordan sikrer jeg mig at jeg får den rigtige luft/benzin blanding efter
denne midifikation?

skal jeg også investere i et jet kit, og hvad består et sådant at ud over
dyser, og hvordan finder jeg det rigtige som lige passer til mit behov?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen Morten R.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-01-05 22:30

Rolle wrote:

> jeg har tænkt mig at skifte luftfilter indsats, indsatsen koster ca
> 180kr. og 2 K&N filtre koster ca 200kr. er der nogen god grund til
> ikke at skifte til K&N?

Mener du 2 "clamp on" filtre - altså et til hver karburator istedet for 1
indsats i den nuværende luftfilterkasse?
Ved den første løsning skal du være opmæsktom på, at filtrene efter sigende
er meget sidevindsfølsomme, og vist kun anbefales til de lidt vildere tunede
motore, hvis ikke jeg har forstået det helt galt?
Jeg kan ikke se nogen hindring i at smække en KN-indsats i den nuværende
luftfilterkasse. Det holder evigt og lader mere luft passere.

> og hvordan sikrer jeg mig at jeg får den rigtige luft/benzin blanding
> efter denne midifikation?

Få den rullet hos et værksted, hvis ikke du selv har mod på justeringens
store puslespil.

> skal jeg også investere i et jet kit, og hvad består et sådant at ud
> over dyser, og hvordan finder jeg det rigtige som lige passer til mit
> behov?

Jetkits har ry for på sigt at ødelægge(!) sæderne i karburatoren, og disse
er vist ret svære / umulige at skifte igen, så jeg ville holde mig fra den
løsning.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Moller

Dato : 17-01-05 11:34

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> er meget sidevindsfølsomme, og vist kun anbefales til de lidt vildere tunede
> motore, hvis ikke jeg har forstået det helt galt?

   være endnu, clamp-on filtrende ødelægger tomgang, og lave omdr. hvis
ikke der i forvejen er ændret nok til at holde suget oppe.

   På den anden side, så kan der fås et Dual clamp on filter, som begge
kaburatore sider i på en gang, samme type som der bruges på Bandit1200
maskiner sådan at to og to kaburatore sider sammen, dette hjælper en del
omkring sidevinds problematikken osv. Men igen, det skal kun bruges hvis
man i forvejen har gjort et seriøst arbejde på resten af motor
systemet, da det ellers ikke vil være andet end unødig ekstra larm uden
den vilde gevinst ;)

--
VH
Lars Molnit