Ural motorsykkel
Fra : Ivar Røsand

Dato : 16-01-05 14:21

Kan noen gi meg info om Ural motorsykkelen?

Fra : Preben Christensen

Dato : 16-01-05 14:52

Hej

Ural hedder også dnepr

Hvis du havde søgt på google havde du ikke spurgt

http://www.dnepr.dk/grafisk/koeb_og_salg/koeb.html

http://www.dnepr.dk/grafisk/index.html

iøvrigt en spændende mc som passer motodele med BMW

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 16-01-05 15:20

Hej Ivar
her er et link til norge
http://home.no.net/kbk/ural1.htm
og en dansk side
http://www.uraldnepr.dk/
og en med manualer
http://www.dneprside.dk
og til en dansk forhandler
http://www.ural.dk/
alle siderne har link til andre sider med russere
hilsen Jørgen

Fra : pcman

Dato : 16-01-05 16:29

"Ivar Røsand" <ivar_r@c2i.net> skrev i en meddelelse
> Kan noen gi meg info om Ural motorsykkelen?

Goddag.
Ural og Dnepr er kopier af den Tyske 2. verdenskrigs Wehrmagt motorcykel BMW
R 71.

Hvad Russerne gjorde var først at kopiere nogle af de gamle R 71 fra årene
omkring 1939. Derefter overtog de produktionen af de tyske
produktionsfacaliteter, ved at flytte dem til Ukraine og Ural. Der blev lagt
en fabrik ved Kiev ved floden Dnepr, deraf navnet Denpr. Den første model
hed såvidt jeg lige husker her ved tasterne, hedder Dnepr M72.

Kendetegnet for begge cykler er 2 cyl 4 takt boxer, på mellem 650 og 750
ccm, 24 til ca 40 hk. Begge typer karakteriseres ved at være forberedt til
sidevogn og de er meget nemme og overskuelige at skrue på og de er billige i
reservedele.

Køreglæden er helt i top og smilet er stort når jeg drøner derudaf på min
gamle Denpr fra 1966. Sjovest er når jeg når jeg drøner baglæns med
sidevognen ned gennem hovedgaden i byen, så er der godt nogen der får sig en
kigger og en herre der får sig en griner Mark og mudder er godt for
sådan en cykel og den er god om vinteren.

God fornøjelse.
Jarl

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-01-05 17:32

Hej pcman
M72 skulle "kun have 22 hk"
er du medlem af D.U.M.
hilsen Jørgen

Fra : pcman

Dato : 17-01-05 18:22

"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej pcman
> M72 skulle "kun have 22 hk"
> er du medlem af D.U.M.
> hilsen Jørgen

Hej Jørgen.
Mente ellers at de startede med 24 hk, men efter lige at have kigget i
bladene, hvor jeg alligevel ikke kunne finde det, er jeg tilbøjelig til at
give dig ret.
Og ja jeg er da medlem af D.U.M.
Hilsen Jarl

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 16-01-05 18:56

Hej
det med bakgearet kan nu også give problemer
da jeg ville bakke ind på en P plads
var jeg ved at blive kørt ned af en der ikke troede jeg ville have pladsen
da jeg jo kørte forbi
han havde aldrig set en motorcykel bakke
kører nu altid forlæns ind og bakker ud
hilsen Jørgen
Blackturtel (dnepr k750 1964)
hvad kan en HD som en ural , Dnepr ikke kan

Fra : Carsten Jensen

Dato : 17-01-05 09:38

Jeg går og kikker efter en. Det bliver nok fra Ebay eller de baltiske lande,
da jeg syntes priserne i Dk er for høje.

Carsten

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-01-05 16:20

Hej Carsten Prøv at kigge på denne
hanm er en fin herre et par danskere har handlet der jeg har lige købt en
solo cykel der
skal ned i uge 5 og hente den samtidig sætter jeg min sidevigncykel der
den skal renoveres med blyfri og elektronísk tænding med mere
skal dog nå at lave den om til 12 volt inden da
hilsen jørgen
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4519388918&ssPageName=MERC_BidConfirmEmail

Fra : Carsten Jensen

Dato : 17-01-05 16:52

Den er fin, men kan man få den hjem fra Polen uden at tage derned ?
Hvad koster den cykel du får i overskud ?

Carsten

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-01-05 17:02

Hej Carsten
det jeg får i overskud er 2 japaner cykler honda suzuki 500ccm 1976er
han kan levere ved færgen fra københavn
en retur der koster ca 1000 kroner
hilsen Jørgen

Fra : Carsten Jensen

Dato : 17-01-05 17:15

Hej Jørgen

Der blev den jo lige pludselig meget mere intersant. Den kan vel ikke komme
ind i en Vw transporter (jeg bor på Fyn) ? Har du handlet med ham før ?

Carsten

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-01-05 17:29

Hej carsten
nej det har jeg ikke
et par andre i ural dnepr klubben har
han går for noget af en mester i østcykler
jeg var i stettin i uge 50 2004
der aftalte jeg renovering af min Dnepr K750M 1964
da den er begyndt at ryge ud af ånderøret til bundkaret
den skal jo helst ryge ud af udstødningerne ikke motoren
så så jeg at han havde en solo cykel på ebay
den bød jeg så på og vandt den til 590 euro
det er en Dnepr K750M med en ural 650 drivline
den han har på ebay nu er for mange den rigtige russer
m72 er grundfaderen for alle de andre
men er ikke original med bakgear
jeg mener heller ikke den har det den der er på ebay
her er hans hjemmside adresse http://www.oldtimergarage.szn.pl/
jeg har købt en solo cykel for kun at have et mærke af hensyn til dele
jeg har nu suzuki honda Dnepr
det er noget rod
søsters skal også plejes Suzuki Triump
en kammerats Ifa bk 350
så du kan se har jeg mærker nok at skulle kunne lidt om
hilsen Jørgen

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-01-05 17:40

Hej
glemte lige nogle mål
men du kan også dette under
http://www.dneprside.dk/katalog/kataloger_og_manual.htm
længde 2420 bredde 1650 højde1100 mm
disse mål er med sidevognen monteret
vægt 380 kg
sidevogn alene ca 120 kg
så det er russiks stål så det vil noget
her er et link til klubber og diskution gruppe
http://dk.groups.yahoo.com/group/Dnepr_Ural_Izh/
http://www.ural.dnepr.dk/
hilsen jørgen

Fra : Carsten Jensen

Dato : 17-01-05 17:44

Hej Jørgen

Jeg har Ariel til landevejen,Fantic og Bsa til trial og måske snart Dnepr,
så jeg har også noget at holde styr på. Heldigvis har ham jeg handler
stumper med i England både Ariel og Bsa. Fantic får dele fra Norge. Hvor
får du stumper til Ural ?

Carsten

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-01-05 17:56

Hej Carsten
fra danmark
http://www.ural.dk/
og polen forskellige steder
men har ikke haft brug for det store
grunden til at den ikke har det så godt i motoren er nok at den i lang tid
kun kunne køre 65 km/t
da den var stoppet i hoveddysserne
så den kørte kun på tomgangs dysserne
så den har været på vej til at sætte sig
hilsen Jørgen

Fra : Boie

Dato : 28-01-05 02:09

Hej Carsten

Jeg har en elektronisk tænding + en adater til 12 dynamo, hvis interesse så
giv mig en mail.

Mvh Boie www.boie.dk

Fra : pcman

Dato : 17-01-05 09:53

Hej.

"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> som skrev i meddelelsen
> [...]
> da jeg jo kørte forbi
> han havde aldrig set en motorcykel bakke

Det har jeg nu også prøvet et par gange. Jeg kører forlæns ind og bakker ud.
Så sørger jog for altid at orientere mig ekstra godt for, for derefter at
slippe koblingen og drøne baglæns.
Hilsen
Jarl
Dnepr K750 fra 1966 med sidevogn

> Blackturtel (dnepr k750 1964)
> hvad kan en HD som en ural , Dnepr ikke kan

Tømme lommerne på deres ejere.

Fra : Boie

Dato : 28-01-05 02:07

Hej

Du må sku ikke sammenligne de 2, til nød vil jeg give dig lidt ret hvis
sammenligning var en BMW R75, har haft begge 2 i en årrække, bagtøjet er
ikke noget af prale af, det skal du være efter, det er for simpelt, mit
baggear på Harley servicaren er noget mere enkelt og solidt, og prototypen
til M72 med træk på sidevognen hed M73, men ellers en fornuftig altagscykel,
men desværre er der for mange problemer til daglig, men den tysk
modificerede er noget bedre, men sjov er den.

De sidste 15 år har jeg været i så godt som samtlige lande i europa på min
1200 ccm Harley med sidevogn uden problemer, det kan du sku ikke med en
Dnepr og slet ikke med en Ural.

Mvh. Boie www.boie.dk