Vindskærm og Silicone
Fra : jo

Dato : 16-01-05 14:01

Har nogen erfaringer med evt. ulemper ved at give sin (næsten helt nye)
vindskærm et tyndt dækkende lag af Silicone, for efterfølgende at lette
bortrensning af de insekter, fugle, får og heste der evt. måtte have
befundet sig på og ved asfalten i det øjeblik man kom susene forbi?
Det burde samtidigt give en glat og let fedtet overflade, og dermed skjule
evt. småridser.

Jo.

Fra : Richard

Dato : 16-01-05 14:05

jo wrote:

> [...]
> bortrensning af de insekter, fugle, får og heste der evt. måtte have
> befundet sig på og ved asfalten i det øjeblik man kom susene forbi?

En vanddrivende klud lagt over de indtørrede smådyr opløser dem nu på
10-20 minutter...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Knud Dam

Dato : 16-01-05 14:59

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> En vanddrivende klud lagt over de indtørrede smådyr opløser dem nu på
> 10-20 minutter...
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK

Enig !

Det er meget effektivt at blødgøre insekter med vand..

Jeg bruger ofte en anden metode, hvor det er Leth at komme til at holde
insekterne våde på forgaffelben, spejle, blinklys mm.

Sprøjter cyklen over med vand, og smører den derefter ind i barberskum på
insekt-udsatte steder.

Efter et kvarter er de lette at vaske af.

En idé, som jeg så her på gruppen for nogen tid siden.

KD Bandit 600 S (adskildt for vinterrenovering)

Fra : Steen E.

Dato : 16-01-05 14:30

> [...]
> lette bortrensning af de insekter, fugle, får og heste der evt. måtte
> have befundet sig på og ved asfalten i det øjeblik man kom susene

Min fik en gang lakforsegler sammen med resten af cyklen - så sidder
småkræene ikke helt så godt fast

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Armand

Dato : 16-01-05 15:55

jo wrote:
> [...]
> befundet sig på og ved asfalten i det øjeblik man kom susene forbi?
> Det burde samtidigt give en glat og let fedtet overflade, og dermed skjule

Bl.a. T-Hansen har noget stuff der er specielt beregnet på at gøre
bilruder mm. vandafvisende, dét må have samme effekt omkring
fastsiddende insekter!

--
Armand.

Fra : jo

Dato : 16-01-05 16:50

> Bl.a. T-Hansen har noget stuff der er specielt beregnet på at gøre
> bilruder mm. vandafvisende, dét må have samme effekt omkring fastsiddende
> [...]

Sandsynligvis, men kan vindskærmen tåle det? Det er trods alt 2 forskellige
materialer.
Silicone skulle give en flot, klar og gennemsigtig vindskærm, og det skulle
være specielt godt til ældre, lidt ridsede vindskærme, der bliver som nye.
Men spørgsmålet er bare, om materialet tager skade af behandlingen.
Søger blot efter erfaringer, inden jeg smører min egen ind Det ville sgu
være en smule ærgeligt, hvis vindskærmen blev mælkehvid efter
behandlingen...

Jo.

Fra : Myrhøj

Dato : 16-01-05 22:42

Armand wrote:

> Bl.a. T-Hansen har noget stuff der er specielt beregnet på at gøre
> bilruder mm. vandafvisende, dét må have samme effekt omkring
> fastsiddende insekter!
---
Jeps, det er da vist ok........
men lad os nu endelig ikke glemme, som andre foreslår, dit eget
multifunktionelle og særdeles anvendelige mirakuløse velduftende
barberskum, der også til dette formål er et særdeles anvendeligt middel.

Myrhøj

Fra : Armand

Dato : 16-01-05 23:33

Myrhøj wrote:

> [...]
> multifunktionelle og særdeles anvendelige mirakuløse velduftende
> barberskum, der også til dette formål er et særdeles anvendeligt middel.

Absolut!
Det hár nu også været nævnt i tråden. Men dét er jo en
afhjælpningsmetode, hvor tråden drejer sig om forebyggelse!

--
Armand,
(barberskum rules)

Fra : Richard

Dato : 16-01-05 22:43

Armand wrote:

> dét må have samme effekt omkring fastsiddende insekter!

Eller ligefrem på dem

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ronni

Dato : 16-01-05 18:33

jo wrote:

> [...]
> bortrensning af de insekter, fugle, får og heste der evt. måtte have
> befundet sig på og ved asfalten i det øjeblik man kom susene forbi?

Jeg bruger ganske almindelig turtle wax på hele cyklen inkl. lygter og
vindskærm. Fungerer perfekt, og er nemt at have med at gøre.

//Ronni

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-01-05 09:09

ronnih@mailinator.com (Ronni) writes:

> Jeg bruger ganske almindelig turtle wax på hele cyklen inkl. lygter og
> vindskærm. Fungerer perfekt, og er nemt at have med at gøre.

Samme her. Kåbeglas/vindskærm får sammen voks som resten af knallerten.

Det virker ganske udemærket, hvis man altså orker at vaske jævnligt

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Peter

Dato : 16-01-05 21:39

"jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> befundet sig på og ved asfalten i det øjeblik man kom susene forbi?
> Det burde samtidigt give en glat og let fedtet overflade, og dermed skjule

Du kan give den Plexus. Det er et plasticbeskyttelsesmiddel, der købes på
spraydåse. Det er meget nemt at anvende og har samme virkning på plastic som
voks på en lakeret overflade.

--
Peter
XJ600S