|
| Projektets første: "ARGH PIS !!" Fra : Ukendt |
Dato : 15-01-05 17:15 |
| | |
Armand (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-01-05 18:26 |
|
Juel wrote:
> Nårh ja hvad skulle man dog bruge sin lørdag til.. tjoo hvorfor ikke splitte
> den nyindkøbte GSX400E ad så det streetfighter projekt kan komme igang..
> Det hele gik let, ud over ........ at bremsepadal akslen
> var rustet fast, men 1 dåse propan en kæmpe muggert og noget fedt og ikke
> mindst 40minutter så var den fri
Propan og mukkert - Morten, du kan ikke overraske mig længere!
>
> Jeg var noget overrasket da jeg tog ventildækslet af for at få motoren ud,
> prøv lige at se hvor rent det er !!:
Gode gamle Newton har for lææænge siden sørget for at slam ikke
bundfælder sig opad!
> http://starchild.dk/gsx400/ventildaeksel.jpg
Et topnøglesæt fyldt med savsmuld og lort! - Morten, du kán ikke
overraske mig længere!!
> Og kanstakslerne var også rene som en babynumse.. dog en lille smule slid på
> den ene aksel.. sjovt nok kun på den ene...
> http://starchild.dk/gsx400/Knastaksler.jpg
Har set en GSX'er hvor olie-rillen i vippearmens trædeflade havde
medført at nedslidningen af knasten kunne erkendes ved at måle højden på
den kant der stod tilbage hvor vippearmen ikke trådte
Knastens overflade så alligevel glat og fin ud => stadig hærdelag
tilbage, hvilket står i stærk kontrast til min GPZ900 hvis knaster havde
gennemslidt hærdelaget selvom de stadig overholdt
indbygningstolerencerne og derfor ikke blot tilnærmelsesvis havde nærmet
sig slid-tolerencen :-|
>
> Nå men til sidst var der kun stellet tilbage, så kiggede det efter i
> sømmene, og så kom projektets første "ARGH PIS!!":
> http://starchild.dk/gsx400/rust1.jpg
> http://starchild.dk/gsx400/rust2.jpg
> Kan i finde fejlen !!..
Hvis man kigger grundigt efter indenfor i hullet kan man lige ane at der
står Paderborn endnu!
Bøttejern!
> nå men må man svejse et nyt stykke rør i ?? eller er
> det helt forbudt ?
You got it!
> .....eller skal man bare skære det dårlige væk og så lappe det
> med tykt pladejern ?
Ingen kommentarer - Jeg skal ikke lægge navn til fikumdik fra din hånd :-|
> hvad gør man i denne situation ?
Var den afgiftsfri? Ifald er det billigst at købe sig et stel med
papirer syd for grænsen!
> Det er jo ikke et meget kritisk sted heldigvis..
Er det ikke?
Prøv at skære begge underløbne rør over lige der og kør en tur rundt om
nærmeste gadehjørne =
> Resten af stellet skal sandblæses, og lakeres..
Få lige dét gjort inden du begynder at lappe nogetsteds - Der dukker med
stor sandsynlighed andre skader op :-/
> .......måske galvaniseres.
Glem det!
Dels er det for sent nu, og dels kræver varmgalvanisering (som er den
behandling der rykker) ar rør gennembores i vid omfang for at indelukket
luft kan slippe ud, således at den flydende Zink kan komme indenfor så
rørene også kan blive behandlet indenfor. Derudover er der stor mulighed
for dampeksplosioner med flækkede rør tilfølge hvis ikke at luft kan
slippe ud af rørene
--
Armand.
| |
Ukendt (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-01-05 18:36 |
|
> Propan og mukkert - Morten, du kan ikke overraske mig længere!
Tak tak
> Har set en GSX'er hvor olie-rillen i vippearmens trædeflade havde
> medført at nedslidningen af knasten kunne erkendes ved at måle højden på
> den kant der stod tilbage hvor vippearmen ikke trådte
> Knastens overflade så alligevel glat og fin ud => stadig hærdelag
> tilbage, hvilket står i stærk kontrast til min GPZ900 hvis knaster havde
> gennemslidt hærdelaget selvom de stadig overholdt
> indbygningstolerencerne og derfor ikke blot tilnærmelsesvis havde nærmet
> sig slid-tolerencen :-|
Øj !
> > Kan i finde fejlen !!..
>
> Hvis man kigger grundigt efter indenfor i hullet kan man lige ane at der
> står Paderborn endnu!
>
> Bøttejern!
Hehe øv troede ikke at i kunne se det når billede var sat ned til
1024x768 :o/ )
> > nå men må man svejse et nyt stykke rør i ?? eller er
> > det helt forbudt ?
>
> You got it!
Dvs at ifølge loven så må man slet ikke bruge det stel mere ?! man må da
godt fuldsvejse fjedertårne og vanger i en bil.. Må man ikke det samme med
en mc ?
> > .....eller skal man bare skære det dårlige væk og så lappe det
> > med tykt pladejern ?
>
> Ingen kommentarer - Jeg skal ikke lægge navn til fikumdik fra din hånd :-|
Jeg laver det ikke selv skal ha en til det, mine svejse egenskaber egner sig
kun til svejsning på en spade eller en rive )
Har du ikke en ide ?
> > hvad gør man i denne situation ?
>
> Var den afgiftsfri? Ifald er det billigst at købe sig et stel med
> papirer syd for grænsen!
nej der er sq afgift på stellet ! jeg smider det sq ikke ud..
> > Det er jo ikke et meget kritisk sted heldigvis..
>
> Er det ikke?
> Prøv at skære begge underløbne rør over lige der og kør en tur rundt om
> nærmeste gadehjørne =
hehe, jaja, men jeg tænker hvis det nu bliver svejset op, havde været mere
bekymret hvis det var et af de øveste rør.. !
> > .......måske galvaniseres.
>
> Glem det!
Huh efter en sandblæsning kan det vel el-galvaniseres kan det ikke ?
Mvh
Morten
| |
Armand (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-01-05 21:35 |
|
Juel wrote:
>>
>
>>>.......måske galvaniseres.
>>
>>Glem det!..................
>
>
> Huh efter en sandblæsning kan det vel el-galvaniseres kan det ikke ?
Til hvad nytte?
Skal du køre vinteren igennem på den de næste 20 år??
Skál det være grundigt, så er en pulver-coating med nylon det der skal til!
--
Armand
| |
Ukendt (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-01-05 21:49 |
|
> > Huh efter en sandblæsning kan det vel el-galvaniseres kan det ikke ?
>
> Til hvad nytte?
rent lir
> Skal du køre vinteren igennem på den de næste 20 år??
Nej ikke en eneste gang...
> Skál det være grundigt, så er en pulver-coating med nylon det der skal
til!
Det var også lidt min plan, at få det pulverlakeret, gidder ikke selv male
stel, det er det for kringlet til
Mvh
Morten
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 16-01-05 21:57 |
|
>> http://starchild.dk/gsx400/ventildaeksel.jpg
>
> Et topnøglesæt fyldt med savsmuld og lort! - Morten, du kán ikke
> overraske mig længere!!
Den kommentar fik mig til at puste kassen mit 1/4" topnøglesæt ligger i helt
ren i dag
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Ukendt (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-01-05 22:43 |
|
> > Et topnøglesæt fyldt med savsmuld og lort! - Morten, du kán ikke
> > overraske mig længere!!
>
> Den kommentar fik mig til at puste kassen mit 1/4" topnøglesæt ligger i
helt
> ren i dag
Hehe har brugt min ude på en gård, derfor er det fuld af skidt, skal vist
lige ha vendt bunden ud på den en dag
Mvh
Morten
| |
Hekto (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-01-05 23:15 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>> http://starchild.dk/gsx400/ventildaeksel.jpg
>>
>>Et topnøglesæt fyldt med savsmuld og lort! - Morten, du kán ikke
>>overraske mig længere!!
>
>
> Den kommentar fik mig til at puste kassen mit 1/4" topnøglesæt ligger i helt
> ren i dag
>
Nå, det var derfor arbejdstøjet var så beskidt!!??? Jeg troede du havde
hjulpet Moller med at rense udstødning på rat-MZ'en??? ;oP
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!
| |
Moller (17-01-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 17-01-05 11:39 |
|
Hekto wrote:
> Nå, det var derfor arbejdstøjet var så beskidt!!??? Jeg troede du havde
> hjulpet Moller med at rense udstødning på rat-MZ'en??? ;oP
Rense udstødning ??? hov hov, rigtige 2-taketere kan selv brænde deres
udstødning rene ;) ikke uden grund at stinger røret er dimensioneret
fuldstændigt underligt i den potte jeg køre med ;) for satan den blir
varm...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Hekto (17-01-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 17-01-05 23:10 |
|
Moller wrote:
> Rense udstødning ??? hov hov, rigtige 2-taketere kan selv brænde
> deres udstødning rene ;) ikke uden grund at stinger røret er
> dimensioneret fuldstændigt underligt i den potte jeg køre med ;) for
> satan den blir varm...
>
Jo smallere, jo højere forbrændingstemperatur, jo mere effekt.
Men det kan selvfølgelig ikke blive uendeligt tyndt. Jeg har selv
eksperiemnteret med at ændre en potte:
http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm
Det var billig tuning!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!
| |
Moller (18-01-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 18-01-05 11:03 |
|
Hekto wrote:
> Jo smallere, jo højere forbrændingstemperatur, jo mere effekt.
Til en hvis grænse, for så stiger temperaturen stadig, men effekten
daler kraftigt ;)
> Men det kan selvfølgelig ikke blive uendeligt tyndt. Jeg har selv
> eksperiemnteret med at ændre en potte:
Yepsen, læste din side for lang tid siden ;)
> http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm
>
> Det var billig tuning!
Ja, det kommer bag på en hver gang over hvor lidt der skal til for at
hive mere ud af en 2-Takter, og det kommer endnu mere bag på nogen over
hvor let det er at fjerne den merydelse igen ;) ingen nævnt, ingen ramt :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Arne Lorenzen (18-01-2005)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 18-01-05 17:29 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
news:3502plF4hsv82U1@individual.net:
>>> http://starchild.dk/gsx400/ventildaeksel.jpg
>>
>> Et topnøglesæt fyldt med savsmuld og lort! - Morten, du kán ikke
>> overraske mig længere!!
>
> Den kommentar fik mig til at puste kassen mit 1/4" topnøglesæt ligger i
> helt ren i dag
>
Hæ!
Jeg sendte også mit en tanke
--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
| |
Ukendt (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-01-05 18:45 |
|
Juel skrev i meddelelsen <41e94175$0$48318$14726298@news.sunsite.dk>...
>Det er jo ikke et meget kritisk sted heldigvis..
Det kan ikke være mere kritisk, det er svært at lave et buet rør af de
rigtige dimensioner, og der er alligevel ikke noget at svejse det i. Det er
svært nok i et friskt stel.
>Resten af stellet skal sandblæses, og lakeres.. måske galvaniseres, skal
>lige se priser på den handling..
Det stel er så dødt som et stel kan være Som Armand siger, sandblæs,
og find ud af at der intet bliver tilbage af de underløbne rør, de har
nemlig været fyldt med vand.
mvh
Orla
>Mvh
>Morten
>GSX400E i dele..
| |
Ukendt (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-01-05 18:58 |
|
> >Det er jo ikke et meget kritisk sted heldigvis..
>
> Det kan ikke være mere kritisk, det er svært at lave et buet rør af de
> rigtige dimensioner, og der er alligevel ikke noget at svejse det i. Det
er
> svært nok i et friskt stel.
Dvs det er umuligt ? der er ikke meget optimisme i dig ! :o/
> >Resten af stellet skal sandblæses, og lakeres.. måske galvaniseres, skal
> >lige se priser på den handling..
>
> Det stel er så dødt som et stel kan være Som Armand siger, sandblæs,
> og find ud af at der intet bliver tilbage af de underløbne rør, de har
> nemlig været fyldt med vand.
Kan det ikke reddes på en eller anden måde ? finde et tysker stel og så
skære det nederste ud og reppe med ?
Mvh
Morten
| |
Niels Pein (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 15-01-05 19:34 |
|
"Juel" skrev ...
> Kan det ikke reddes på en eller anden måde ? finde et tysker stel og så
> skære det nederste ud og reppe med ?
>
Jo da. I eet helt stykke, udskifter du bare alt andet end den lille stump
hvor stelnummeret er. Nemt!
Jeg vil mene det er et kristisk sted, også rent belastningsmæssigt. Jeg vil
tro der er trækbelastning det sted. Hurtig kurvekørsel, hop, wheelies og
andet der trykker fjedrene i bund må frarådes.
--
Mvh.
Niels Pein
TransAlp (stadigvæk)
| |
Ukendt (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-01-05 19:53 |
|
> > Kan det ikke reddes på en eller anden måde ? finde et tysker stel og så
> > skære det nederste ud og reppe med ?
> >
> Jo da. I eet helt stykke, udskifter du bare alt andet end den lille stump
> hvor stelnummeret er. Nemt!
>
hehe det må man ihvertfald ikke )
> Jeg vil mene det er et kristisk sted, også rent belastningsmæssigt. Jeg
vil
> tro der er trækbelastning det sted. Hurtig kurvekørsel, hop, wheelies og
> andet der trykker fjedrene i bund må frarådes.
Hvis man kigger på stellet, så sidder der motor fæstninger på hver side af
hullet, dvs motoren er jo på et eller andet plan også en bærende del i den
sammenhæng, har jeg ikke ret ?
Jeg tror jeg vil få det lavet ved at skære det syge væk, og så få svejset et
rør ind i det andet, og så igen en rør udenom, og slibe ud.. det må være
mest holdbart.. sådan lidt rør-i-rør effekt..
Mvh
Morten
| |
Niels Pein (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 16-01-05 00:32 |
|
Juel skrev ...
>
> Hvis man kigger på stellet, så sidder der motor fæstninger på hver side af
> hullet, dvs motoren er jo på et eller andet plan også en bærende del i den
> sammenhæng, har jeg ikke ret ?
>
Aha. Jo, så er det nok ikke så galt. Men jeg er altså ikke MC mekaniker.
Held og lykke med projektet. Du finder nok ud af noget.
--
Mvh.
Niels
| |
KubikH (15-01-2005)
| Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 15-01-05 19:56 |
|
"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:41e9598d$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
> > >Det er jo ikke et meget kritisk sted heldigvis..
> >
>
Hej Morten
Nu siger jeg alt det de andre ikke tør )
Der er flere muligheder:
Få skidtet sandblæst, og se hvor dårligt det egentligt er.
Tror jeg har en ultralydsmåler, så kan du checke tykkelsen.
Det sværeste er nok at finde noget rør i samme dimension, men det kan vel
købes.
Så er det bare at svejse løs
Så kan man jo lige checke at det nu også er lige, ellers er der en god
mulighed her for at rette det.
Alle dem der bræger op om det farlige i den operation, skulle tænke på at
deres eget stel fra nyt af er svejst sammen af en robot.
Så hiver man et ud engang imellem og kigger lidt på det
En korrekt manuel udført svejsning er meget bedre.
Næste mulighed er at tage rørene fra en tysker, men de er måske ikke meget
bedre
Tredie mulighed er jo at holde "dåb" over et tyskerstel.
Der er mange ting der ikke er helt lovlige, men så igen er der heller ikke
altid fornuft i lovgivningen.
I denne slags sager, bruger jeg loven som en slags "rettesnor"
For øvrigt kan man godt få godkendt et repareret stel, men der er så meget
bøv, papir og udgifter ved det, at det er stort set uoverkommeligt.
Mvh
Niels
Niels
| |
Ukendt (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-01-05 21:11 |
|
> Hej Morten
> Nu siger jeg alt det de andre ikke tør )
Super
> Der er flere muligheder:
> Få skidtet sandblæst, og se hvor dårligt det egentligt er.
> Tror jeg har en ultralydsmåler, så kan du checke tykkelsen.
>
> Det sværeste er nok at finde noget rør i samme dimension, men det kan vel
> købes.
> Så er det bare at svejse løs
> Så kan man jo lige checke at det nu også er lige, ellers er der en god
> mulighed her for at rette det.
Jeg tror at det er den løsning jeg vælger, så skal jeg på rør jagt ude på
losseren
> Næste mulighed er at tage rørene fra en tysker, men de er måske ikke meget
> bedre
>
> Tredie mulighed er jo at holde "dåb" over et tyskerstel.
Hehe 2 og 3 er jeg ikke meget for.. 3'eren giver et smæk over nallerne hvis
det bliver opdaget.. :o/
> Der er mange ting der ikke er helt lovlige, men så igen er der heller ikke
> altid fornuft i lovgivningen.
> I denne slags sager, bruger jeg loven som en slags "rettesnor"
>
> For øvrigt kan man godt få godkendt et repareret stel, men der er så meget
> bøv, papir og udgifter ved det, at det er stort set uoverkommeligt.
Hmm ok, tjaa tror det bliver løsning nr. 1 en af mine kammier er rigtig god
med en svejser i hånden, så han får nok æren
Mvh
Morten
| |
Hekto (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-01-05 20:07 |
|
Juel wrote:
>
> Kan det ikke reddes på en eller anden måde ? finde et tysker stel og så
> skære det nederste ud og reppe med ?
>
Alt er jo sådan set muligt!
Det kræver en dygtig håndværker, og forudsætter at der er noget at svejse i.
Man kan måske godt skære et rep.-stykke ud, hvis ellers det andet stel
er OK, og forsøge sig. Spørgsmålet er bare hvilket stel der skal levere
rep.-stykket!!! ... nej, det har jeg aldrig sagt!!!! =
Ligegyldigt hvad vej du vender .... er det forbudt!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!
| |
Ukendt (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-01-05 21:12 |
|
> Alt er jo sådan set muligt!
> Det kræver en dygtig håndværker, og forudsætter at der er noget at svejse
i.
> Man kan måske godt skære et rep.-stykke ud, hvis ellers det andet stel
> er OK, og forsøge sig. Spørgsmålet er bare hvilket stel der skal levere
> rep.-stykket!!! ... nej, det har jeg aldrig sagt!!!! =
Ok
> Ligeg&//(¤igt hv/& v(j du ve&¤(r .... eT de( fo#"¤%dt!
Hmm den sætning er vist gået tabt på nyheds serveren
Mvh
Morten
| |
Preben Christensen (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Preben Christensen |
Dato : 15-01-05 22:05 |
|
Hej Morten
Få fat i en der har certifikat til at svejse de ved hvad de har med at gøre.
Mit Certifikat er desværre ikke gyldigt mere da jeg ikke har svejset de
sidste 5 år men da jeg havde certifikat måtte jeg svejse vanger i biler så
de kunne synes og det er er ikke værre at svejse i en vange i en bil end rør
på en motorcykel. Man bruger nogle forskellige metoder til rør.
Da jeg svejsede rør var det i rustfri med baggas for at svejsningen indeni
var glat så det er ikke umuligt
Klø du bare på min ven
--
Venlig Hilsen
Greetings
Preben Christensen
| |
Ukendt (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-01-05 22:09 |
|
> Få fat i en der har certifikat til at svejse de ved hvad de har med at
gøre.
> Mit Certifikat er desværre ikke gyldigt mere da jeg ikke har svejset de
> sidste 5 år men da jeg havde certifikat måtte jeg svejse vanger i biler så
> de kunne synes og det er er ikke værre at svejse i en vange i en bil end
rør
> på en motorcykel. Man bruger nogle forskellige metoder til rør.
> Da jeg svejsede rør var det i rustfri med baggas for at svejsningen indeni
> var glat så det er ikke umuligt
> Klø du bare på min ven
HuH certifikat ?
Hvor bor du og hvad skal du ha for det
Jeg klør også på, intet skal stoppe det her projekt
Mvh
Morten
| |
Preben Christensen (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Preben Christensen |
Dato : 15-01-05 22:19 |
|
Hej Morten
Jeg bor i Jylland i nærheden af Kolding
Jeg skal prøve om jeg kan få fat i nogen der kan det der med at svejse din
MC
--
Venlig Hilsen
Greetings
Preben Christensen
"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:41e98676$0$48326$14726298@news.sunsite.dk...
>> Få fat i en der har certifikat til at svejse de ved hvad de har med at
> gøre.
>> Mit Certifikat er desværre ikke gyldigt mere da jeg ikke har svejset de
>> sidste 5 år men da jeg havde certifikat måtte jeg svejse vanger i biler
>> så
>> de kunne synes og det er er ikke værre at svejse i en vange i en bil end
> rør
>> på en motorcykel. Man bruger nogle forskellige metoder til rør.
>> Da jeg svejsede rør var det i rustfri med baggas for at svejsningen
>> indeni
>> var glat så det er ikke umuligt
>> Klø du bare på min ven
>
> HuH certifikat ?
> Hvor bor du og hvad skal du ha for det
>
> Jeg klør også på, intet skal stoppe det her projekt
>
> Mvh
> Morten
>
>
| |
Ukendt (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-01-05 22:27 |
|
> Hej Morten
Hejsa
> Jeg bor i Jylland i nærheden af Kolding
Argh den forkerte side af min bro ende :o/
> Jeg skal prøve om jeg kan få fat i nogen der kan det der med at svejse din
> MC
Kender du nogle herovre på djævleøen ??
Mvh
Morten
| |
Preben Christensen (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Preben Christensen |
Dato : 15-01-05 23:13 |
|
Hvor bor du hende på Sjælland
Her er der lige et par adresse på mulige hjælpere:
Ringsted Motor v/Per Jacobsen,
Roskildevej 236, 4100 Ringsted Tlf. 57 61 70 19
Fax. 57 67 40 19
LC RACING
Industrikrogen 19
4683 Rønnede
Danmark
Telefon +45 56 71 13 23
FAX +45 56 71 14 44
--
Venlig Hilsen
Greetings
Preben Christensen
| |
Preben Christensen (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Preben Christensen |
Dato : 15-01-05 23:17 |
|
Hej
Du skal sørge for de gør det med Tig-svejsning
--
Venlig Hilsen
Greetings
Preben Christensen
| |
André T. (16-01-2005)
| Kommentar Fra : André T. |
Dato : 16-01-05 04:46 |
|
>Nårh ja hvad skulle man dog bruge sin lørdag til.. tjoo hvorfor ikke
>splitte
>den nyindkøbte GSX400E ad så det streetfighter projekt kan komme igang..
Efter min mening:
Glad for cyklen = køb et godt brugt stel (evt. tyskland)...... og flyt
resten af delene over, og betal afgift... Afgiften kan jo ikke være ret
meget da cyklens værdi er tæt på nul?
Jeg tror ikke selv, at du for et sikkert stel ud af det jeg så på
billederne... Heller ikke med rep. stykker - tig svejsning osv... Det ville
kræve en totalt genopbygning af stellet, som ikke er lovligt....
Men man skal da være meget glad for cyklen, da det vil koste mange gange
mere end cyklens værdi, at renovere den? :-|
«««««««««« André T »»»»»»»»»»
¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Live For Excess. Not Just Survival ©
| |
Ukendt (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-01-05 08:19 |
|
> Glad for cyklen = køb et godt brugt stel (evt. tyskland)...... og flyt
> resten af delene over, og betal afgift... Afgiften kan jo ikke være ret
> meget da cyklens værdi er tæt på nul?
nej gider ikke ligge flere kg hos T&S det kan de glemme..
> Jeg tror ikke selv, at du for et sikkert stel ud af det jeg så på
> billederne... Heller ikke med rep. stykker - tig svejsning osv... Det
ville
> kræve en totalt genopbygning af stellet, som ikke er lovligt....
Motoren holder det stykke selv, så jeg ville ikke være nervøs ved at køre
med et som det er !, men det skal self laves, også for en ekstra sikkerhed..
> Men man skal da være meget glad for cyklen, da det vil koste mange gange
> mere end cyklens værdi, at renovere den? :-|
Hehe Det er ikke en renovation som sådan det er et lille projekt, jeg skal
se om jeg kan lave en nyrenoveret streetfighter ud af en gammel cykel for
under 10k
Mvh
Morten
| |
Ukendt (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-01-05 10:49 |
|
Juel skrev i meddelelsen <41ea1550$0$48321$14726298@news.sunsite.dk>...
>Motoren holder det stykke selv, så jeg ville ikke være nervøs ved at køre
>med et som det er !, men det skal self laves, også for en ekstra
sikkerhed..
Beklager Morten, men motoren er ikke medbærende, og tåler sansynligvis ikke
træk i sit forreste motorophæng. Og med kun en bolt gennem forenden af
motoren, har Du en "åben trapez" Med mindre at Du flytter "kronrøret"
til et friskt stel, eller som minimum skaffer komplette underløbne rør fra
et andet friskt stel, så er din idé dødfødt. Og på et tidspunkt sælger Du
cyklen til en stakkels uvidende, (nogen der sagde defekt gearkasse i
Kawazaki ?), som måske ikke har lyst til at lege med sit eget liv.
>> Men man skal da være meget glad for cyklen, da det vil koste mange gange
>> mere end cyklens værdi, at renovere den? :-|
Jup, sælg resterne som reservedele, og find et andet project !
mvh
Orla
>Mvh
>Morten
| |
Steen E. (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 16-01-05 11:37 |
|
>
> Jup, sælg resterne som reservedele, og find et andet project !
>
> mvh
> Orla
>
>
du kan sæ'fø'li' også bruge en 1. klasses køredragt, med rygbeskytter,
gode støvler, handsker og hjelm, til den dag hvor maskinen klapper
sammen under dig med 180 på uret ...
(ikke for at være bedrevidende, min første Kawa Mach 3 knækkede kun 2 år
gammel det ene stelrør under motor - sikkert forårsaget af vibrationer -
og det svejsede jeg da bare sammen uden at tænke nærmere over det, holdt
fint indtil den blev stjålet, hvad der måske så bar straffen i sig selv)
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
J.C.Kløve (16-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 16-01-05 14:20 |
|
Så var det lige at Juel Skrev
[zap]
>> Men man skal da være meget glad for cyklen, da det vil koste
>> mange
>> gange mere end cyklens værdi, at renovere den? :-|
>
> Hehe Det er ikke en renovation som sådan det er et lille projekt,
> jeg skal se om jeg kan lave en nyrenoveret streetfighter ud af en
> gammel cykel for under 10k
>
> Mvh
> Morten
Som jeg læser de forskellige indlæg så er det netop et "renovations"
projekt - givet at ordet renovation betyder bortskaffelse af skidt,
i modsætning til "renoverings" projekt hvilket er at rekonstruere
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - der kan købes
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Torben Scheel (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-01-05 14:33 |
|
Juel wrote:
> Argh den forkerte side af min bro ende :o/
Lidt i kontrast til "Jeg klør også på, intet skal stoppe det her projekt
", synes du ikke?
Note to self - køb aldrig en "renoveret" cykel af Juel.
--
vh
Torben
| |
Ukendt (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-01-05 14:38 |
|
> > Argh den forkerte side af min bro ende :o/
>
> Lidt i kontrast til "Jeg klør også på, intet skal stoppe det her projekt
> ", synes du ikke?
jo jo, men der er vel folk på øen der kan svejse også, alle svejsefolkene er
vel ikke flyttet til jylland hva !!
> Note to self - køb aldrig en "renoveret" cykel af Juel.
hehe.. den skal ikke sælges igen, den er evigt legetøj, så det behøver du
ikke bekymre dig om
Har btw lige købt komplet for og bag ende fra en RD350, som skal på den, så
får den skivebremser både foran og bagpå..
Mvh
Morten **som nok skal få lavet det bette hul så det er noget der holder**
| |
Tommy Fer (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 16-01-05 21:54 |
|
>
>> Note to self - køb aldrig en "renoveret" cykel af Juel.
>
> hehe.. den skal ikke sælges igen, den er evigt legetøj, så det behøver du
> ikke bekymre dig om
Den lektie har moller lært på den hårde måde!
> Har btw lige købt komplet for og bag ende fra en RD350, som skal på den,
> så
> får den skivebremser både foran og bagpå..
Wee, du opgradere den med legendarisk blødforgaffel..
mvh Tommy Fer
| |
Ukendt (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-01-05 22:44 |
|
> Wee, du opgradere den med legendarisk blødforgaffel..
Mon ikke den kan modificeres med tiden, med andre fjedre f.eks. lige nu var
det for at få 2 skiver foran
Mvh
Morten
| |
Moller (17-01-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 17-01-05 11:42 |
|
Juel wrote:
>>Wee, du opgradere den med legendarisk blødforgaffel..
>
>
> Mon ikke den kan modificeres med tiden, med andre fjedre f.eks. lige nu var
> det for at få 2 skiver foran
Ja ja... men du vil ha en forgaffel med samme dimensioner som en MZ ETZ
251 ;) nemlig 35mm ben, og flexende ben pga. manglende Fork brace ... jo
jo, dejlig ting. Næste problem er så at den er jo dimensioneret til en
meget lettere cykel, så hvis Tommy og andre 0,1T+ folk føler at
forgaflen er ved at knække på MZ'en, så vendt bare til du vil bremse med
en tung GSX400, med de ekstra kilo at selv en lille 40Kg boygirl fra
thailand vil føle at forgaflen er ved at knække ;) hæhæ
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
|
|