|
| Det der med at flytte til tyskland.. Fra : Oliver Bruchhaus [60~ |
Dato : 13-01-05 22:02 |
|
Nu har jeg jo en mc til 110000kr..
Hvordan er det så med at få afgiften refunderet?
Er der et regnestykke med antal km man har kørt eller hvordan hænger det
sammen?
How to do?
--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--
| |
Richard (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 13-01-05 22:54 |
|
Oliver Bruchhaus [6000] wrote:
> Nu har jeg jo en mc til 110000kr..
> Hvordan er det så med at få afgiften refunderet?
Det er i princippet ligesom den anden vej: Du skal have den synet,
vurderet og af dens fastsatte handelsværdi får du så afgiften tilbage
minus 15 pct. - se mere hos T&S under motorkøretøjer
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
CL (14-01-2005)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 14-01-05 07:06 |
|
>
> Det er i princippet ligesom den anden vej: Du skal have den synet,
> vurderet og af dens fastsatte handelsværdi får du så afgiften tilbage
> minus 15 pct. - se mere hos T&S under motorkøretøjer
>
Den behøves ikke at være synet, men i synsklar stand.
Taget fra T&S
Du kan dermed godt få tilbagebetalt registreringsafgift for
registreringsklare køretøjer, der tidligere er betalt registreringsafgift
af, og som midlertidigt er afmeldt fra registrering.
H
Carsten
| |
Henrik Nielsen (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 14-01-05 10:13 |
|
"og som midlertidigt er afmeldt fra registrering"
Vil det sige at hvis jeg i en årrække beslutter mig for ikke at kører på den
ene af mine MC'er, så kan jeg få afgiften refunderet på denne. Og når jeg så
vil ud og kører igen, så kan jeg bare betale afgiften igen?
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Psycho Cowboy (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 14-01-05 10:30 |
|
"Henrik Nielsen" wrote:
> Vil det sige at hvis jeg i en årrække beslutter mig for ikke at kører på
den
> ene af mine MC'er, så kan jeg få afgiften refunderet på denne. Og når jeg
så
> vil ud og kører igen, så kan jeg bare betale afgiften igen?
______________________________________________
Det tror jeg helt bestemt du sagtens kan, men om der er nogle fordele i det?
....Nej, dem kan jeg ikke finde.
Husk på at Trold og Pat vurderer afgiften nøjagtig som ved import, men ved
export trækker de 15% fra, som istedet bliver i statskassen, fair som Told &
Pjat jo er.
Det vil jo så sige, at hvis afgiften bliver vurderet til 50kkr, bliver de
7500,- trukket fra, og det må vel under alle omstændigheder siges at være en
god sjat penge!
Så ville jeg nok vælge, som Matthias også foreslår, at sælge nu og købe en
ny når tid er.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 15-01-05 10:55 |
|
"det må vel under alle omstændigheder siges at være en god sjat penge!"
Jo da. Men hvis man har en MC, man pt. har planer om at beholde i "tid og
evighed". Vil jeg da gerne betale for at have råderet og de penge, som står
bundet i den, i nogle år. Og så betale afgiften igen, når man senere
vurderede at man ville køre på den igen....
Når man har mange MC'er er der bundet mange penge i dem. Men jeg kører jo
ikke på dem allesammen. Og i perioder er det den ene og nogle år senere er
det mere den anden....
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Armand (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-01-05 16:35 |
|
Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> "det må vel under alle omstændigheder siges at være en god sjat penge!"
>
> Jo da. Men hvis man har en MC, man pt. har planer om at beholde i "tid og
> evighed". Vil jeg da gerne betale for at have råderet og de penge, som står
> bundet i den, i nogle år. Og så betale afgiften igen, når man senere
> vurderede at man ville køre på den igen....
Lige lidt gammelklogt sludder:
Jeg har bevæget mig her på gruppen i seks års tid, og i den tid har jeg
set mange springe op som løver og falde ned som lam, og sammenholdt med
hvad jeg har oplevet af folk der kom og gik igennem mine 27 år som
medlem af den lokale motorcykelklub, er det min erfaring at størstedelen
der var på i '98 formodentlig ikke længere har det mindste at gøre med
motorcykler!
Hvis man lige vender det, så er der, uanset hvor engageret man måtte
føle sig i nuet, en kæmpestor mulighed (risiko?) for at ens p.t. kæreste
eje på ingen måde kan holde den status når man om føje år vender tilbage!
Så lad for guds skyld være med at gemme den til senere :-|
--
Armand.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (17-01-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 17-01-05 08:53 |
|
> med hvad jeg har oplevet af folk der kom og gik igennem mine 27 år som
> medlem af den lokale motorcykelklub, er det min erfaring at
> størstedelen der var på i '98 formodentlig ikke længere har det
> mindste at gøre med motorcykler!
Hey! Jeg er her endnu!
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
DrEnduro (21-01-2005)
| Kommentar Fra : DrEnduro |
Dato : 21-01-05 17:53 |
|
> Vil det sige at hvis jeg i en årrække beslutter mig for ikke at kører på
den
> ene af mine MC'er, så kan jeg få afgiften refunderet på denne. Og når
jeg
så
> vil ud og kører igen, så kan jeg bare betale afgiften igen?
Det kan du ikke, du skal have en køber i udlandet og bevise dette vha.
kontrakten.
Jan
| |
Grunnet (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 14-01-05 13:33 |
|
Henrik Nielsen wrote:
> "og som midlertidigt er afmeldt fra registrering"
>
> Vil det sige at hvis jeg i en årrække beslutter mig for ikke at kører
> på den ene af mine MC'er, så kan jeg få afgiften refunderet på denne.
> Og når jeg så vil ud og kører igen, så kan jeg bare betale afgiften
> igen?
Nej - ikke hvis du og cyklen bliver i danmark.
Nedenstående er klippet fra www.toldskat.dk
"Der kan kun tilbagebetales registreringsafgift, hvis køretøjet er afmeldt
fra motorregisteret og udført fra Danmark"
--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84
Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 15-01-05 10:56 |
|
"Nej - ikke hvis du og cyklen bliver i danmark"
Æv
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Matthias H Matthiess~ (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 14-01-05 05:50 |
|
"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cs6njb$1l4l$1@news.cybercity.dk...
> Nu har jeg jo en mc til 110000kr..
>
> Hvordan er det så med at få afgiften refunderet?
> Er der et regnestykke med antal km man har kørt eller hvordan hænger det
> sammen?
>
> How to do?
>
>
>
> --
Var det ikke nemmere at sælge den du har og så købe en ny i Tyskland?
Hilsen Matthias
| |
Oliver Bruchhaus [60~ (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Oliver Bruchhaus [60~ |
Dato : 14-01-05 22:04 |
|
> Var det ikke nemmere at sælge den du har og så købe en ny i Tyskland?
> Hilsen Matthias
----------
Jaa.. Det vil man jo mene..
Men jeg er ved at få den bygget dramatisk om, så om jeg skal betale 15% vil
jeg nu ærligtalt hellere det!
Jeg havde nu også tænkt på det, men det er jo min lille baby..
Afgiften, bliver den så regnet som nypris, eller bliver den beregnet efter
hvad markedsprisen for den er i brugt tilstand?
--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--
| |
Armand (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-01-05 16:43 |
|
Oliver Bruchhaus [6000] wrote:
>>Var det ikke nemmere at sælge den du har og så købe en ny i Tyskland?
>>Hilsen Matthias
>
> Afgiften, bliver den så regnet som nypris, eller bliver den beregnet efter
> hvad markedsprisen for den er i brugt tilstand?
Som for såvel import, som eksport gælder det at dens værdi vurderes af
T&S. Dette burde ifølge reglerne ske ligeværdigt, hvorefter den
eksporterede fradrages 15% i værdi, hvilket sikkert sker for at undgå et
cirkus omkring samme model eksporteres og importeres gentagne gange i
udnyttelse af et fundet hul i værdifastsættelsen.
--
Armand.
| |
Armand (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-01-05 16:44 |
|
Oliver Bruchhaus [6000] wrote:
>>Var det ikke nemmere at sælge den du har og så købe en ny i Tyskland?
>>Hilsen Matthias
>
> ----------
> Jaa.. Det vil man jo mene..
> Men jeg er ved at få den bygget dramatisk om, så om jeg skal betale 15% vil
> jeg nu ærligtalt hellere det!
>
> Jeg havde nu også tænkt på det, men det er jo min lille baby..
>
> Afgiften, bliver den så regnet som nypris, eller bliver den beregnet efter
> hvad markedsprisen for den er i brugt tilstand?
Man kan jo få den vurderet og så tage sin beslutning derudfra; men jeg
tror ikke at T&S giver særligt mange indrømmelser i den retning, ikke
mindst fordi den vante vurderings-situation er import, hvor ejeren
selvsagt ikke gør det store ud af at påpege forekomsten af sligt porno :-/
Hvis man vender skråen engang, og vurderer hvad der driver din
ombygning: I forhold til den fede store kværn som Kilo-CBR'eren måtte
være herhjemme, så er den syd for grænsen blot en gammel gumpetung model
som selv den vildeste styling ikke vil medføre andet end et træk på
skulderen over :-/
Hvis du kigger på f.eks. Mobile.de vil du formodentlig hurtigt finde
ombygninger der er overmådeligt mere eksotiske end hvad du har gang i
med kilo-CBR'eren, og til en med danske øjne banal pris.
Hvis du beholder din danske investeringsvilje, så kan du efter at have
flyttet køre rundt på en Bimota til samme pris som Honda'en står dig i
nu, så jeg fatter overhovedet ikke at du ikke kan løsrive dig fra det,
sammenligningsmæssige, gamle lort du fremfører dig på p.t. :-|
--
Armand.
| |
Bjørn S (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 15-01-05 17:59 |
|
"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cs9c2m$1npa$1@news.cybercity.dk...
> Jaa.. Det vil man jo mene..
> Men jeg er ved at få den bygget dramatisk om, så om jeg skal betale 15%
> vil
> jeg nu ærligtalt hellere det!
Så husk lige at den nok skal synes for at få den på tyske plader, og de er
jo striks med HK, TUV og denslags der sydpå :-/
Hvad den så bliver udsat for efter synet er en helt anden snak, ligsom her i
DK
--
/Bjørn
| |
Armand (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-01-05 20:43 |
|
Bjørn S wrote:
> "Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:cs9c2m$1npa$1@news.cybercity.dk...
>
>>Jaa.. Det vil man jo mene..
>>Men jeg er ved at få den bygget dramatisk om, så om jeg skal betale 15%
>>vil
>>jeg nu ærligtalt hellere det!
>
>
> Så husk lige at den nok skal synes for at få den på tyske plader, og de er
> jo striks med HK, TUV og denslags der sydpå :-/
> Hvad den så bliver udsat for efter synet er en helt anden snak, ligsom her i
> DK
Det er jo svært at overskue hvorledes praksis er i udlandet; men jeg
ville mene at på lige fod med at man herhjemme skal "sluge kamelen" ved
indregistrering af et køretøj der har været godkendt i andet EU-land
burde TûV også godkende dansk "rejsegods" i den stand den måtte
forekomme :-/
--
Armand.
| |
Bjørn S (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 15-01-05 21:05 |
|
"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:_meGd.83204$Vf.3733098@news000.worldonline.dk...
> Det er jo svært at overskue hvorledes praksis er i udlandet; men jeg ville
> mene at på lige fod med at man herhjemme skal "sluge kamelen" ved
> indregistrering af et køretøj der har været godkendt i andet EU-land burde
> TûV også godkende dansk "rejsegods" i den stand den måtte forekomme :-/
Jo, men det fordrer i det mindste at den er synet i DK efter at endringene
er udført.Det jeg mener er at tyskerne jo er hysterisk med godkændelser på
alt påmontert udstyr som ikke er orginalt *. Når det gælder ind til DK er
det jo typegodkændelsen af cykelen som standard synsfolkene må svælge, selv
om den mangler at opfylde diverse danske krav til f.eks udstyr, men de
behøver ikke nødvendigvis at godkænde Easy Rider ombyggingen :-/
* På min NTV som har kørt i DE fulgte der med TUV
dokumentation/typegodkændelse på kåben og ! - Givi bagagebæreren.
--
/Bjørn
| |
Armand (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-01-05 21:57 |
|
Bjørn S wrote:
> "Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:_meGd.83204$Vf.3733098@news000.worldonline.dk...
>
>>Det er jo svært at overskue hvorledes praksis er i udlandet; men jeg ville
>>mene at på lige fod med at man herhjemme skal "sluge kamelen" ved
>>indregistrering af et køretøj der har været godkendt i andet EU-land burde
>>TûV også godkende dansk "rejsegods" i den stand den måtte forekomme :-/
>
>
> Jo, men det fordrer i det mindste at den er synet i DK efter at endringene
> er udført.Det jeg mener er at tyskerne jo er hysterisk med godkændelser på
> alt påmontert udstyr som ikke er orginalt *. Når det gælder ind til DK er
> det jo typegodkændelsen af cykelen som standard synsfolkene må svælge, selv
> om den mangler at opfylde diverse danske krav til f.eks udstyr, men de
> behøver ikke nødvendigvis at godkænde Easy Rider ombyggingen :-/
Tjaeh :-/
Jeg kan godt se at der for de grundige tyskere må ligge mange paradokser
i at en dansker kommer med rejsegods uden papirer på bagagebærer,
uoriginalt styr, andet dækfabrikat(!) og des lige; men alt andet lige må
den skulle kunne lempes igennem :-/
Jeg mener forøvrigt også at den danske håndtering af reglerne
indbefatter at en svensk "Easy Rider -ombygning" skal accepteres hvis
den har kørt på plader på den anden side af sundet. Faktisk regner jeg
netop Sveriges-indregistrering for at være et smuthul til at få godkendt
særlige ombygninger herhjemme.
Noget andet er at der også her er alt for mange paradokser i den
fælles-europæiske ønsketænkning og udover at fælles EU-typegodkendelse
for nye køretøjer allerede har fungeret i nogle år, vil man sikkert også
bevæge sig ind på en fælles norm for køretøjers ombygning på sigt :-/
--
Armand.
| |
Oliver Bruchhaus [60~ (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Oliver Bruchhaus [60~ |
Dato : 16-01-05 12:56 |
|
> Jo, men det fordrer i det mindste at den er synet i DK efter at endringene
> er udført.Det jeg mener er at tyskerne jo er hysterisk med godkændelser på
> alt påmontert udstyr som ikke er orginalt *. Når det gælder ind til DK er
> det jo typegodkændelsen af cykelen som standard synsfolkene må svælge,
selv
> om den mangler at opfylde diverse danske krav til f.eks udstyr, men de
> behøver ikke nødvendigvis at godkænde Easy Rider ombyggingen :-/
> * På min NTV som har kørt i DE fulgte der med TUV
> dokumentation/typegodkændelse på kåben og ! - Givi bagagebæreren.
---------
Jeg får også tüv på alle de dele jeg har bestilt..
-Så er det ikke nok bare at have en mappe med hvor alle de papirer er med
i!?
Det med at der skal jusses lidt på stellet mener sælgeren ikke er noget
problem, da han har fået en del cykler synet med de mods..
Han kunne også få lavet tüv på min hvis jeg var interreseret i det..
Men mener da ikke det er helt vildt nødvendigt da jeg jo har på alle delene,
og mon om panserne selv kan se at der er blevet lavet noget indenunder!?
Hvad man ikke ved at, har man ikke ondt af..
--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--
| |
|
|