værdilister T&S - Honda XL600V, NTV650, CB~
Fra : Michael K. S.

Dato : 13-01-05 14:44

Nu begynder folkesporten - egenimport - snart at komme op i
omdrejninger igen og derfor følger her værdilisterne for en række
populære (Honda)modeller. Det skal pointeres at denne liste ganske
vist er den aktuelle, men at en ny er lige på trapperne (indenfor en
md) og derfor kun er vejl., men dog alligevel ganske god da
justeringerne i reglen er mindre. Overvejer man altså at hente en af
modellerne nævnt i subjektet får man et ganske godt indtryk af det
depositum (ikke den endelige afgift) T&S vil forlange - Listen kan ses
på :

http://62.79.120.117/depositum.jpg

Der er lidt småfejl i den f.eks således at CBR600 1999 modellerne skal
være PC35(F4) og ikke PC31(F3), men det indser man nok hurtigt (ellers
spørg) - bør være rettet i den nye.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : S.G

Dato : 13-01-05 14:52

1999 cbr600 depositum på 39.000
?
Det svarer da ikke til 60% af handelspris?

har du en liste over skruzuki osse?

De gange jeg har været igennem møllem synes jeg at depositummet har været
alt for højt. Har da osse fået en del tilbage efter vurdering

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-01-05 15:03

On Thu, 13 Jan 2005 14:52:13 +0100, "S.G" <diller@mbox301.get2net.dk>
wrote:

>1999 cbr600 depositum på 39.000
>?
>Det svarer da ikke til 60% af handelspris?

Nej det er værdilister der er angivet, altså den afgiftspligtige værdi
(uden afgift) - afgiften og den samlede gadepris kan man selv nemt
beregne via T&S hjemmeside:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=166038

Jeg gad ikke lave dem når man selv nemt kan gøre det for den
specifikke model man er interesseret i

>har du en liste over skruzuki osse?

Det vil sikkert ikke overraske at nej, det har jeg ikke

>De gange jeg har været igennem møllem synes jeg at depositummet har været
>alt for højt. Har da osse fået en del tilbage efter vurdering

Som sagt er det udelukkende afgiftspligtige værdier hvorpå depositum
baseres, der er angivet, f.eks CBR600'erne svinger temmeligt meget
efter den endelige vurdering, og det er langt sværere at skyde sig ind
på den, det er bl.a en erfaringssag og et spørgsmål om egne "evner"
hvor den havner....

--
-Michael

Fra : Brian Larsen

Dato : 13-01-05 16:41

On Thu, 13 Jan 2005 14:44:07 +0100, Michael K. S. wrote:

> [...]
> populære (Honda)modeller. Det skal pointeres at denne liste ganske
> vist er den aktuelle, men at en ny er lige på trapperne (indenfor en

Jeg har i øvrigt lige i dag fået oplyst en afgiftspligtig værdi på
24000
og et depositum på 41056 for en 1995 Yamaha FZR600R (4JH).

Det ser ikke ud til at den model findes på modep.toldskat.dk, men nu kan
man da få en ide om det..

--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : Richard

Dato : 13-01-05 19:05

Michael K. S. wrote:

> Listen kan ses på :
> http://62.79.120.117/depositum.jpg

Glimrende ini'tiv, Michael - det ville sikkert interessere mange at
vide, hvor man kan få fat i tilsvarende på andre modeller. Ved du det?

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-01-05 19:31

On Thu, 13 Jan 2005 19:04:34 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Glimrende ini'tiv, Michael - det ville sikkert interessere mange at
>vide, hvor man kan få fat i tilsvarende på andre modeller. Ved du det?

Nu er det sådan at T&S kun udarbejder værdilister (opdateres 2 gange
årligt) for de mest populære (egen)importmodeller og altså langt fra
alle, derudover vil mange sikkert bemærke at modellerne skal have en
vis alder, de 2 ting er jo i nogen grad sammenhængende idet det typisk
er der der er mest at hente økonomisk ved egenimport. M.h.t hvor man
kan få fat på disse, så hænger det IME helt sammen med den lokale
T&S-regions samarbejdsvilje/servicevillighed som synes at variere
noget regionalt, så som så ofte før er en henvendelse dertil nok
første skridt, tit kan medarbejderne være noget i tvivl om de rent
faktisk må udlevere disse lister, men som det ses er det muligt nogle
steder....Med en sådan værdiliste for de modeller der interesserer een
og kendskab til DK-markedsprisen er det ret nemt at afgøre om man
overhovedet synes det er besværet værd at forsøge en egenimport. Den
endelige afgift vil uhyre sjældent havne højere end depositum der
typisk er sat højt, ikke sjældent en del lavere - men som skrevet er
den del af processen noget mere variabel og kræver "indsigt" i flere
ting.

--
-Michael