MC-ferie Irland
Fra : sk@ndersen

Dato : 13-01-05 09:22

Vi er en 10 stykker som er i fuld gang med at planlægge en mc-ferie til
Irland her til sommer.
Færger er booket.
Vi kunne godt tænke os at vide om der er nogen her i NG som har nogle ideer
eller evt. kontakter i Irland.
Vi har forsøgt den irske turistinformation, men de sende os ikke det lovede
materiale - 2 gange har vi haft kontakt med dem.

FDM har lovet at hjælpe, de er også kommet med det første udkast, men det
var på hoteller og det var noget dyrt. FDM prøver igen, men tiden går jo. Vi
skal afsted d. 17.7.2005 fra Esbjerg.

B&B ville måske være løsningen, men problemet er at vi kommer 10 mc'er.
Hvis du/I HAR været på mc-ferie i Irland, vil vi da gerne trække på jeres
erfaring.
Vi er nogenlunde med på hvad vi skal se, men det er overnatning

mvh
Søren

Fra : Ralf Larsen

Dato : 13-01-05 10:11

Var selv på tur rundt i Irland og Nord-Irland sidste sommer (dog i lejet
bil). Vi boede på vandrehjem undtagen i Dublin hvor jeg havde en kammerat at
bo hos. Der findes vandrehjem over det meste af Irland, nogle gange også i
de mindre byer. Det koster omkring 80-100 kr pr mand for en overnatning,
hvilke inkludere rent sengetøj, men ikke morgenmad, som kan købes for ekstra
penge nogle steder. Standarden er helt OK hvis man bare skal have ly for
natten, men forvent ikke mere end det. Selvfølgelig bliver man modtaget alle
steder med den Irske lune stemning og hygge.

Et lidt anderledes sted som jeg vil anbefale er The Dovnhill Hostel i
Nordirland: http://www.downhillhostel.com/ Det ligger centralt i forhold til
flere seværdighede, bla flere whiskey distillierer, ruiner og borge og så
sevfølgelig The Giant Causeway som er et turist-must hvis man er på de
kanter. Ellers er stedet genialt hvis man vil slappe af nogle dage, da det
ikke ligge i nogen by (Down Hill består af ca 10 huse og et trinbræt til
toget).

Ellers er jeg af det indtryk af at ligemeget hvor man er i Irland og
Norirland er der noget spændende at se. Brugte 10 dage på at se Dublin,
Belfast, Londonderry og nordkysten, og kunne sagtens have brugt mere tid.
Hvis man skal se hele den grønne ø skal man nok sætte en måned af til det. I
har noget at se frem til.

Hilsner
Ralfi

Fra : Søren Jim

Dato : 13-01-05 20:34

Vi kunne godt tænke os at vide om der er nogen her i NG som har nogle
Snip....
Hej Søren

Jeg vil forslå youth-hostels...
http://www.hostelireland.com/ eller http://www.irelandyha.org
det er normalt rigtigt billigt (mellem 12-20?)
men som oftes lidt uden for centrum af whatever hul du befinder dig i......

B&B er nemt at finde det er bare at google eller at købe rough guide eller
Lonely Planet over Ireland
du kan osse google B&B

Og som altid tilbyder jeg at guided ture...kender alle de gode smukke veje
der egner sig til MC
i NordIrland
iøvrigt kan jeg måske hjælpe med noget overnatning heroppe nordpå.......
Belfast (Jeg bor 5 min fra centrum)
der er en million B&B heroppe nordpå...

MVH
Søren (CBR1000F) på Nordirske plader
du er velkommen til at mail mig...in private.....