typegodkendelse af honda cbr1000 sc24
Fra : Jan

Dato : 12-01-05 22:09

Hej jeg skal til toldsyn med min mc'er og har fået at vide at jeg skal
medbringe en typegodkendelses.

Er der nogen der ved hvor jeg få en kopi af en typegodkendelses af en 92'
cbr 1000 sc24

mvh jan

Fra : brobaek

Dato : 13-01-05 12:50

"Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk> wrote in message
> [...]
> medbringe en typegodkendelses.
>
> Er der nogen der ved hvor jeg få en kopi af en typegodkendelses af en 92'

Du skal bare bruge typegodkendelsesnr. Ring til Nellenmann (Honda
importøren) - de oplyser det gerne...

/Martin

Fra : Michael Lyngeled

Dato : 13-01-05 17:14

> [...]
> medbringe en typegodkendelses.
>
> Er der nogen der ved hvor jeg få en kopi af en typegodkendelses af en 92'

Hej jan

Jeg var igennem samme toldsyn i nov måned, og jeg har ikke denne
typegodkendelse med, og de spurte heller ikke efter en!!!

/Michael
Honda CBR1000F ´91

Fra : John Jensen

Dato : 13-01-05 19:20

"Michael Lyngeled" <MLY@sletmigMLY.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> /Michael
> Honda CBR1000F ´91
>
> Synshallen har en mappe med alle typegodkendelserne i, så det burde ikke
være noget du skulle
medbringe.

/ John

Fra : Egon Rosendal

Dato : 13-01-05 19:40

Hej.

Hvis Hondaen er købt i et EU land, skal man ikke have en typegodkendelse
med.

Mvh.
Egon

Fra : brobaek

Dato : 15-01-05 19:54

"Egon Rosendal" <ajour@post8.tele.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Hvis Hondaen er købt i et EU land, skal man ikke have en typegodkendelse
> med.
>
> Mvh.
> Egon

Det er ikke helt rigtigt (teoretisk) - praktisk er de oftest ligeglade. Men
enten skal man medbringe et vægt-bevis (fra et certificeret veje-center) -
som iøvrigt koster et par hundrede - eller man kan medbringe typegodk.nr.

Men de 2 gange jeg har fået toldsynet cykler har de ikke spurgt...

Jeg fik i sin tid nedenstående svar fra SBI (til et spørgsmål om man skal
medbringe vejeseddel):

"Ja, men lige som ved biler kan man undlade vejeseddel, hvis man kender det
danske typegodkendelsesnummer, som kan oplyses af den danske importør."

/Martin