En der kender GSX 400 serien ??
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 10:20

Hejsa Alle

Vil jo gerne ha en bycykel med lidt guf i..
Er der en der ved om GSX 400E/S modellerne har samme stel op igennem tiden
?? her snakker vi 80'erne..
Og vil en 4cylinders motor passe i et stel hvor der fra fødsel sidder en
2cylinders motor ??

Det er sådan en her:
http://www.suzukicycles.org/photos/GSX/GSX400/1981_GSX400_blue_800.jpg

Vil man kunne lave en alt andet en stel ombytter med en af disse:

http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1982/1982_GSX400E_500.jpg
http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1981/1981_GSX400F_450.jpg
http://www.suzukicycles.org/photos/GSX/GSX400FW/1983_GSX400FW_black_450.jpg

Håber at en af jer har en ide om det, eller kender en der har..
Hvis man kan har jeg nemlig købt ny brugt mc..
Og ville gerne ha lidt at trille på til sommer...

Dvs er stellet det samme på alle de modeller ?

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 11-01-05 12:34

In article <41e39a58$0$80191$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> says...
> Vil man kunne lave en alt andet en stel ombytter med en af disse:

E og S modellerne er stort set identiske, og forskellene er tank og
sæde. Det burde ikke være det store problem og bygge dem om.
Jeg mener at have hørt at R4 motoren skulle passe i; men om der skal
laves ændringer med kæde oplining o.s.v. ved jeg ikke.
GS500 motoren passer også, hvis man laver en anden udstødning, eller
bytter toppen over.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 12:40

> E og S modellerne er stort set identiske, og forskellene er tank og
> sæde. Det burde ikke være det store problem og bygge dem om.

Lækkert

> Jeg mener at have hørt at R4 motoren skulle passe i; men om der skal
> laves ændringer med kæde oplining o.s.v. ved jeg ikke.

Ok, hvor tror du man kan finde en der ved noget om det ?

> GS500 motoren passer også, hvis man laver en anden udstødning, eller
> bytter toppen over.

De nye GS500 ?? og passer bolthuller osv over i ?? hvis man bytter toppen
over så har man vel ikke 500ccm mere ?

Jamen så må jeg jo hellere købe den, så jeg har noget at skrue i
Tak for svaret Hekto

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 11-01-05 14:08

In article <41e3baf8$0$80190$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> says...

> [...]
> over så har man vel ikke 500ccm mere ?
>
> Jamen så må jeg jo hellere købe den, så jeg har noget at skrue i

Et godt sted at starte:
http://www.suzukicycles.org/
http://ezwebz.com/gs-classic/modelle/main.htm

De 500cc er jo slagvolumen. Jeg mener Rittig har lavet det nummer, i
een eller anden afskygning.
Jeg kender en anden der tog hele 500-motoren over, og så svejsede nye
afgangsrør i 38mm slebne mejerirør.
Motorblokken er identisk, så hullerne passer.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 14:12

> Et godt sted at starte:
> http://www.suzukicycles.org/

har jeg været

> http://ezwebz.com/gs-classic/modelle/main.htm

den hopper jeg da lige på..

> [...]
> afgangsrør i 38mm slebne mejerirør.
> Motorblokken er identisk, så hullerne passer.

hmm RITTIG !!! snak min ven jeg skal ha en lille hidsig cafe racer ud af
den inden sommer

Mvh
Morten

Fra : Studen

Dato : 12-01-05 01:25

http://www.thegsresources.com

http://oldskoolsuzuki.info

2 rigtigt gode sider/fora spækket med oplysninger

God arbejdslyst

Studen

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 08:43

> http://www.thegsresources.com
>
> http://oldskoolsuzuki.info
>
> 2 rigtigt gode sider/fora spækket med oplysninger
>

> God arbejdslyst

kanon takker

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 23:19

> GS500 motoren passer også, hvis man laver en anden udstødning, eller
> bytter toppen over.

tror du gs500 cylinderen kan sættes direkte på en gsx400E motor ??

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 12-01-05 23:35

Juel wrote:

> tror du gs500 cylinderen kan sættes direkte på en gsx400E motor ??

Jeg ved det ikke. Det kan være der skal fræses ud i blokken.
Det er nok nemmere at tage hele motoren.

- iøvrigt var det Mads Lund der lavede et projekt med en tunet GS-motor,
og ikke Rittig (der dog af og til taler med ham, forstår jeg)

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Fra : Armand

Dato : 13-01-05 00:43

Juel wrote:

> tror du gs500 cylinderen kan sættes direkte på en gsx400E motor ??

Tror jég ikke!

Historien bag Lunds feber-racer var netop at GS500 var for ny en blok
jvf. reglementet og at 500'erens cylinder ikke lod sig montere på en
ældre GS450-blok - Hvorefter at kreativiteten tog fat

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 08:10

> Tror jég ikke!

Pis, en cylinder + stempler kan man få for ca 35euro på ebay )
Nå, men så må jeg jo finde en blok også..

Mvh
Morten

Fra : Jesper Gadegaard

Dato : 13-01-05 21:12

Juel wrote:
> [...]
> Hvis man kan har jeg nemlig købt ny brugt mc..
> Og ville gerne ha lidt at trille på til sommer...
>
> Dvs er stellet det samme på alle de modeller ?

Hvis lidt også har ret, så passer en GS450 motor deri... Jeg kører selv
rundt på sådan en blanding (GSX400 + GS450-motor)

Mvh Jesper Gadegaard

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:32

> Hvis lidt også har ret, så passer en GS450 motor deri... Jeg kører selv
> rundt på sådan en blanding (GSX400 + GS450-motor)

Det har ikke nok ret

Håber lidt på at bruge en gs500 blok + cylinder og så gs400 toppen med
8ventiler + måske nogle større kaburatorer.. burde jeg så ikke kunne sige en
små 60hk ud af motoren... håber jeg sq lidt..

Så lige på reg. beviset idag.. den vejer kun 145kg !

Mvh
Morten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-01-05 23:25

> Håber lidt på at bruge en gs500 blok + cylinder og så gs400 toppen med
> 8ventiler + måske nogle større kaburatorer.. burde jeg så ikke kunne
> sige en små 60hk ud af motoren... håber jeg sq lidt..

Det lyder ikke særligt realistisk i mine ører. 50Hk er nok mere realistisk,
da du nok ikke får opboret og honet cylindrene og sætter nye stempler i. En
GS500 (de fleste af dem) er opgivet til 45HK, men det er jo kun når den er
helt ny og godt tilkørt.. En 10-15 år gammel cylinder kan nok ikke komme op
i den klasse.

Så er det så også spørgsmålet om du overhovedet får en velfungerende maskine
ud af det. Jeg tror du bliver træt af det, hvis du skal rende og skrue i den
konstant, blot for at holde den kørende. Men hvis du ikke forventer at få en
velfungerende maskine, så kan du selvfølgelig heller ikke blive skuffet.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 08:03

> [...]
> helt ny og godt tilkørt.. En 10-15 år gammel cylinder kan nok ikke komme

Kan du sige 52hk !! de første gs500E havde 52hk..
Og med 8 ventiler istedet for 4, og lidt størrere kaburatorer så burde den
havne i nærheden af 60hk...
det er da ikke urealistisk hva..

Hvad skulle gå i stykker ??

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-01-05 09:29

> Kan du sige 52hk !! de første gs500E havde 52hk..
> Og med 8 ventiler istedet for 4, og lidt størrere kaburatorer så
> [...]

Hej Morten

Nu ikke frist skæbnen!

En GS 500 E har 34 mm fra karburator, porte og udstødning. At sætte en
mægtig stor karburator på ændrer ikke det store. Du skal ændre karburator
typen. www.kedo.de sælger en fed dobbelt 34mm fladspjældskarburator til 420?
(ca.) Det vil være vejen frem Du burde kune finde noget godt brugt. Det
svære er at vide hvilken MC model der har den rigtige karburator.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 09:32

> Hej Morten
>
> Nu ikke frist skæbnen!

Hehe nej du har måske ret

> [...]
Det
> svære er at vide hvilken MC model der har den rigtige karburator.

Hmm ok.. kaburatoror har altid været min stærke side, skal sq ha fundet en
bog hvor jeg kan læse noget om dem generalt..
Ja du skrev også i det andet indlæg at det skulle være en fladspjælds kabu..
så det vil jeg lede efter

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-01-05 10:05

> [...]
> fundet en bog hvor jeg kan læse noget om dem generalt..
> Ja du skrev også i det andet indlæg at det skulle være en fladspjælds

En karburator med rundt spjæld kan også bruges.

Du kan starte her:
http://204.71.0.3/motoprof/pdffiles/carb101.pdf
http://www.factorypro.com//tech/carbtun.html

Og bogen kunne være:
http://makeashorterlink.com/?Z13F23B3A

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 10:10

> Hej Morten

Hejsa

> En karburator med rundt spjæld kan også bruges.
>
> Du kan starte her:
> http://204.71.0.3/motoprof/pdffiles/carb101.pdf
> http://www.factorypro.com//tech/carbtun.html

kanon.. vil kigge på det i weekenden

> Og bogen kunne være:
> http://makeashorterlink.com/?Z13F23B3A

Kanon en haynes, jeg skal alligevel finde en bog til skruzukien..

Tak for linksene Jens.

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-01-05 08:39

> [...]
> sige en små 60hk ud af motoren... håber jeg sq lidt..
> Så lige på reg. beviset idag.. den vejer kun 145kg !

Sjovt det med vægten, da den er opgivet til 175kg i MC-Revyen. GS 450 er
opgivet til 177kg.

Men det er da ret nemt. Tank den fuldt op og rul først forhjulet, og så
baghjulet op på enbadevægt, og læg de to tal sammen. Skal det være helt
perfekt, så løfter du baghjulet op i samme højde som badevægten, men det er
kun en lille fejlkilde.

Jeg har snakket med Mads Lund omkring GS tuning, og her er hvad han
fortalte:

Han har brugt 34mm smoothbore karburatore fra en GS 1000, som han har kappet
de yderste to karburatore af på. Men et sæt fladspjældskarburatore på 34
eller 36mm er det optimale. Evt fra en 250'er totakter eller noget. Blad
hele MC revyen igennem og hvad der har 2 cyl twin motor og
fladsjældskarburator i den rigtige diameter.

Mads mente de originale forrør er fine.

Med hensyn til portning gav følgende tips: spids keglen til, klump væk. Væg
glattes. Glasblæs det hele til sidst!

Med hensyn til luftfilter anbefalede han et speedway cyl skumfilter til
100kr

Man kan få fede tunknaster til den til 1300kr i USA. Kontakt mads for en
forhandler. Monterer man den skal man dreje en smule af stemplerne, men de
giver virkeligt meget.

Lette den for kg! Mads's racer vejede 102Kg uden forbremse

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 09:17

> Hej Morten
>
> Sjovt det med vægten, da den er opgivet til 175kg i MC-Revyen. GS 450 er
> opgivet til 177kg.

Ja det sprang mig også i øjnene da jeg så reg. beviset.. at der kun stod
145kg.. gad vide om det giver billigere forsikring..

> [...]
> baghjulet op på enbadevægt, og læg de to tal sammen. Skal det være helt
> perfekt, så løfter du baghjulet op i samme højde som badevægten, men det

Hehe det må jeg da lige prøve engang i weekenden, hvor den alligevel skal
skilles ad..

> [...]
> hele MC revyen igennem og hvad der har 2 cyl twin motor og
> fladsjældskarburator i den rigtige diameter.

Dvs nogle uden det vacuum fis ? (hvad er de vacuumspjælds kaburatorer
egentligt godt for ?)

> Mads mente de originale forrør er fine.

Guld der er en helt ny 2-1 potte på den nemlig

> Med hensyn til portning gav følgende tips: spids keglen til, klump væk.
Væg
> glattes. Glasblæs det hele til sidst!

Keglen ? ned mod ventilen ?

> Med hensyn til luftfilter anbefalede han et speedway cyl skumfilter til
> 100kr

I original kasse eller ? fjerning af kassen vil jo lette lidt vægt..

> Man kan få fede tunknaster til den til 1300kr i USA. Kontakt mads for en
> forhandler. Monterer man den skal man dreje en smule af stemplerne, men de
> giver virkeligt meget.

Det må vi se om der skal bruges penge på, vil lige prøve det gs500 med gsx
top på først..

> Lette den for kg! Mads's racer vejede 102Kg uden forbremse

Hvordan gøres dette bedst ? hmm så ville det jo nok være dumt at galvanisere
stellet...
Skal også ha fundet en forgaffel med 2 skiver.. måske fra en rd350... eller
en GSX600F den passer ihvertfald lige over på..

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-01-05 09:57

> Hehe det må jeg da lige prøve engang i weekenden, hvor den alligevel
> skal skilles ad..

Det vil være rart med et før og efter tal. Bare som oplysning.

> Dvs nogle uden det vacuum fis ? (hvad er de vacuumspjælds kaburatorer
> egentligt godt for ?)

Vaccum karburatorer sparer en del benzin og man kan give fuld hane fra
tomgang unden den går i stå. Topeffekten er der ikke meget forskel på. Der
hvor den store forskel kommer der ved gasrespons og effekt i mellem området.

> Guld der er en helt ny 2-1 potte på den nemlig

Ja, men den er vel ikke original og jeg taler kun om forrør. Jeg vil
klart anbafale at sætte en god racerpotte på for effektens skyld. De kan fås
for få penge, og kan med ny uld komme ned i et niveau hvor de ikke larmer
unødigt.

> Keglen ? ned mod ventilen ?

Den ende af ventilfølgeren der peger ind i indsugnignskanalen skal spidses
til.

> I original kasse eller ? fjerning af kassen vil jo lette lidt vægt..

Hvis du bruger en spjældkarburator har du ikke noget at bruge en
luftfilterkasse til (ud over lyddæmpning) En CV karburator skal have
luftfilterkasse for at virke optimalt.

> Det må vi se om der skal bruges penge på, vil lige prøve det gs500
> med gsx top på først..

Kontakt lige til Mads lud først. Han har prøvet, og droppede ideen. Han er
dygtig, så han må have haft en god grund!

> [...]
> Skal også ha fundet en forgaffel med 2 skiver.. måske fra en rd350...
> eller en GSX600F den passer ihvertfald lige over på..

At galvanisere stellet lyder da som en meget god ide! Så har du noget
enestående i verden: en suzuki er ikke ruster

Med hensyn til dele, så gå efter de fine dele fra tidligere topmodelscykler.
De har de bedste komponenter. Gerne nogle der er 15-20 år gamle så prisen er
nede: Jeg kan anbefale:
250'er totakterne. Det er racersykler med det fine og lette kram eller 400cc
racerne. Det er racere med det fineste gej bare i en mindre udgave end de
"store".

Upsidedown gaffel, Flydende skiver firestemplede kalibere, Let forfælg på
3 - 3,5".
RGV 250
Aprilia RS 250
GSXR 400 (GK76)
RVF 400

Eller std forgaffel på 41mm
KR1 250
VFR 400
CBR 400
TZR 250

RGV 250 har en smuk aluminium banan bagsvinger og 4,5" x 17" let alufælg.

Lad være med at bruge bagenden fra en KR1 eller monosvingeren fra en VFR 400
NC 30 de kører med 18" fælge, og så er du meget begrænset i dit dækvalg.

Af cykler med billige monosvingere kan jeg nævne Aprilia AF1. Den har godt
nok kun 3,5" fælg, men det er også en del bredere end hvad der sidder på en
GSX 400. Kommer du til at bruge 3,5" bagfælg, så skal du bruge en forfælg
der ikke er bredere end 3"

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 10:22

Hmmm ok, jeg må ud og lede efter en billig komplet forgaffel...

Mht baggaflen, så er den ikke med mono dæmper desværre :o/ så hvis den skal
skiftes, så skal det være noget twindæmper noget... Tror ikke at man bare
sådan lige bygger om til mono dæmper, den skulle jo også gerne klare syn

Super så kaster jeg luftfilterkassen af h.. til og skriver til mads angående
motor mods..

Håber jeg kan få et lille vidunder ud af den.. med skal være noget man ikke
har set før.. noget helt unikt..

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 14-01-05 11:07

In article <41e78f1b$0$48316$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> says...
> [...]
> sådan lige bygger om til mono dæmper, den skulle jo også gerne klare syn

Øhhh ... det er da ingen hindring for at lave monosvinger! (efter syn!)
Påsvejsning af en bøjle med stivere, samt en tværstiver på stellet, og
så en monodæmper af passende beskaffenhed, der imellem.
Alternativt en anden bagsvinger til monodæmper, uden led. En anden
svinger af alu, med et par Oehlins-dæmpere er også en mulighed.
Ulempen er bare at dæmperen(e) vil udgøre mere end 50% af cyklens vædi.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 11:19

> Øhhh ... det er da ingen hindring for at lave monosvinger! (efter syn!)

Hehe nej det er jo netop det.. efter syn.. den skal kunne synes igen.. :o/

Jeps ikke en mulighed...

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 14-01-05 16:35

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Den ende af ventilfølgeren der peger ind i indsugnignskanalen skal spidses
> til.

Definitons-revseri:
"Ventilstyret"! :-|

> Kontakt lige til Mads lud først. Han har prøvet, og droppede ideen. Han er
> dygtig, så han må have haft en god grund!

Stagboltenes afstand er forskellig på 500'eren og de mindre/tidligere
modeller, derfor passede cylinder og topstykke fra 500'eren ikke på den
450'er-blok mads af alders-hensyn blev nødt til at bruge som
tunings-basis - Hans handling var derfor at skære de to yderste cylindre
af en GS1000 cylinderblok, som har samme "gamle" stagbolt-afstand som
450'eren.
Modsat vil man heller ikke kunne sætte et 16-ventilet topstykke på en
GS500

Omkring dine forventninger til det 8-ventilede topstykke, så steg
GSX400's ydelse med ca. 4HK i forhold til GS-forgængeren; men det var
samtidig på baggrund af en ny udlægning af boring/slaglængde samt en
kompressionsforøgelse!
Der ér fandeme langt op til 60Hk (som på GPZ500) :-|

- - - Samt den tidlige RGV250 "Pepsi"!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-01-05 17:39

> Definitons-revseri:
> "Ventilstyret"! :-|

Ja Ja. Nu kommer det først. I min beskrivelse af min store gennemgang af min
DR 600 skrev jeg: "de havde ikke gidet montere koniske ventilfølgere
(Armand, kom med den korrekte term)". Men svarede nu Nej Nej.... Men så kan
jeg jo få lov til at blemere mig på et offentligt forum en gang til.

> Der ér fandeme langt op til 60Hk (som på GPZ500) :-|
Det tror jeg heller ikke på. Jeg gætter på en GSX 400 kan omkring 175km/T på
speedometeret hvis den går godt. En GPZ 500 S kan 215! Der er altså langt
op, især når den ikke må koste nogen penge.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 18:12

> [...]
> kompressionsforøgelse!
> Der ér fandeme langt op til 60Hk (som på GPZ500) :-|

men tror du ikke at det 8v topsykke passer på en GS500 motor ??

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 14-01-05 21:13

Juel wrote:

> men tror du ikke at det 8v topsykke passer på en GS500 motor ??

Jeg er faktisk ikke så skråsikker, som da jeg skrev forrige indlæg:
Når Mads lund ikke kunne få en cylinder fra en 500'er til at passe på en
GS450-blok p.g.a. stagboltenes placering, står det at læse imellem
linierne at det samme problem også gælder for topstykket, og selvsagt er
problemet dobbeltvendt således at 450-topstykket ikke matcher 500'eren.
Qua den konsekvente benyttelse af GS1000-cylinderen kan udledes at den
oprindelige placering af stagbolte matcher mellem modellerne i de
årgange, men at 500'eren er nyere og anderledes omkring den detalje!

Og så alligevel:
Forskellen på GS400 og GSX400 er bl.a. en større boring, som kan have
afstedkommet at stagboltene har måttet flyttes af hensyn til den større
foring og derfor kan det hænde at det er fra dén at 500'eren har sin
stagbolt-afstand :-/

Anyhow. Indtil du har målt efter på begge motorer er intet givet!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 22:49

[snip en masse gode tanker]
> Anyhow. Indtil du har målt efter på begge motorer er intet givet!

Hmm så må jeg jo se om jeg kan skaffe mig nogle mål

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 15-01-05 17:19

Juel wrote:
> [snip en masse gode tanker]

> Hmm så må jeg jo se om jeg kan skaffe mig nogle mål

Tip:
top eller bund -pakninger er udemærkede at orientere sig derom igennem,
så hvis det er lettere for dig at slippe til sådanne (skitser fundet på
nettet?) så er det vejen frem!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-05 17:23

> Tip:
> top eller bund -pakninger er udemærkede at orientere sig derom igennem,
> så hvis det er lettere for dig at slippe til sådanne (skitser fundet på
> nettet?) så er det vejen frem!

Uuhhh ja det var sq da en god ide du kom med der, om ikke andet kan de vel
købes for en slik, og så sammenlignes
Er skrevet på min liste og things to do.. takker

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 15-01-05 19:31

Juel wrote:

> Uuhhh ja det var sq da en god ide du kom med der, om ikke andet kan de vel
> købes for en slik, og så sammenlignes
> Er skrevet på min liste og things to do.. takker

Du hár jo selv målene for GSX'en og mon ikke at der ligger en adskildt
500'er eller i det mindste en gammel pakning og flyder ved en af
motortosserne :-/

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 14-01-05 10:09

In article <41e77ff7$0$48324$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> says...
> Dvs nogle uden det vacuum fis ? (hvad er de vacuumspjælds kaburatorer
> egentligt godt for ?)

Jep! Nul vacuum-fis!, med mindre du kan sikre et roligt luftflow.
Desværre er CV-kaburatorer på 38mm fra f.eks. Ducatie'r billige på
eBay. Ca. 20-30 € for et par. Spjæld-kaburatorer som DellOrto i fx 36mm
er noget dyrere, >100€. (wonder why?)
Men et par Del'Orto'er med accellerationspumpe, åbne tragte und alles,
vil sikkert temmeligen lade se sin effekt! (Tordenskjold om krudt!)

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 14:39

> [...]
> Men et par Del'Orto'er med accellerationspumpe, åbne tragte und alles,
> vil sikkert temmeligen lade se sin effekt! (Tordenskjold om krudt!)

Noteret

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 14-01-05 14:52

In article <41e7cb83$0$48323$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> says...
> Noteret

hmmm ser ud til at Euro-tegnet bliver til ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-01-05 14:38

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> In article <41e7cb83$0$48323$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
><xSnAbElAstarchild.dk> says...
>>
> hmmm ser ud til at Euro-tegnet bliver til ?

Din newsreader har heller ikke skrevet noget om at der skal bruges
iso8859-15, så det er der ikke så meget at sige til.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Hekto

Dato : 18-01-05 15:09

In article <87oefmq2n5.fsf@dellen.royal.flof.dk>,
jes.vestervang@gmail.com says...
> Din newsreader har heller ikke skrevet noget om at der skal bruges
> iso8859-15, så det er der ikke så meget at sige til.

..... takker!
Skal lige se om/hvordan den kan konfigureres om (Firebird).