Hvad hedder den chrome ting der går ned i
Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 10-01-05 22:55

Hvad hedder den chrome ting der går ned i stød dæmperen?
Skal have en ny da den er bugget lige under hvor den er monteret under
gaflen.

Ved godt at det ikke er en særlig god beskrivevesle.

Mvh. Sean Koch Nyekjær

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-01-05 23:16

Inderrør. Mon ikke du også bør skifte simmerring der tætner - den må også
have været hårdt belastet.

--
vh
Torben

Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 11-01-05 07:59

Hvor kan man købe sådan et inderrør seperat? Gerne i DK el Tyskland

Er der nogen der ved om der findes andre motorcykler hvor der sidder den
samme slags inderrør på, fordi det er lidt svært at finde til en suzuki
gn 250.
Jeg har fundet siden http://www.teilweise-motorrad.de men der kan jeg
ikke finde gn'ern.

Mvh. Sean

Torben Scheel wrote:
> Inderrør. Mon ikke du også bør skifte simmerring der tætner - den må også
> have været hårdt belastet.

Ja jeg skal nok ha skiftet den

Fra : Jan

Dato : 11-01-05 08:33

"Sean Koch Nyekjær" <sean.n@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme slags inderrør på, fordi det er lidt svært at finde til en suzuki gn

Har du prøvet hos LC Racing i Rønnede 56 71 13 23 - www.lcracing.dk de
plejer at være gode til at finde/skaffe nye og brugte dele til Suzuki til
fornuftige priser.

Jan

Fra : N/A

Dato : 11-01-05 19:33

Fra : Armand

Dato : 11-01-05 19:33

Sean Koch Nyekjær wrote:

> Jo jeg skal nok ha skiftet simmering, det er slet ikke dernede den er
> bugget.
> Hvor kan man købe sådan et inderrør seperat??
> Se lige billedet så jeg er sikker på at vi snakker om det samme...

Den omfangsrigeste leverandør af reservedele så som inderrør til
forgafler, er Max's MC Import der udgiver kataloget MC-Nøglen; men deri
er ikke et inderrør til GN'eren at finde
Originale stumper, og isærdeleshed til Suzuki, er horribelt dyre, så
ophug er måske det bedste alternativ :-/
Jeg kan ikke umiddelbart overskue om GN'eren er solgt i Tyskland eller
den er et (discount) særsyn for DK alene. Søg evt. på E-bay efter
ophugs-teleskoper istedet :-/

Endelig så er det nok kun det omtalte inderrør der er synligt(!) bukket
mens det andet alt andet lige også må have fået sin del af den
forårsagende belastning :-/
Adskil sagerne og kontroller også det andet inderrør "i det fri" før du
bestiller reservedele!!

--
Armand.

Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 11-01-05 21:58

Armand wrote:

> [...]
> forårsagende belastning :-/
> Adskil sagerne og kontroller også det andet inderrør "i det fri" før du

Jeg mener ikke den anden er bugget, men jeg tror nu hellere jeg lige må
tjekke efter for en sikkerhed skyld...

Mvh. Sean

Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 11-01-05 22:51

Sean Koch Nyekjær wrote:

> Jeg mener ikke den anden er bugget, men jeg tror nu hellere jeg lige må
> tjekke efter for en sikkerhed skyld...
>
> Mvh. Sean

Det er bugget, så nu her jeg 2 buggede teleskoprør.
Lige et andet spørgsmål hvad hedder ophugs-teleskoper på tysk og
engelsk, håber lige der en der vil oversætte :P

Hvad kan sådan nogle koste pr. stk originale??

Mvh. Sean

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-01-05 08:51

Sean Koch Nyekjær wrote:
> Det er bugget, så nu her jeg 2 buggede teleskoprør.
> Lige et andet spørgsmål hvad hedder ophugs-teleskoper på tysk og
> engelsk, håber lige der en der vil oversætte :P

Prøv at søge efter tauchrohre, gabelrohre, gabel, gabelrohre på
www.ebaymotors.de

Engelsk : forks.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 12-01-05 17:47

Sean Koch Nyekjær wrote:

> Det er bugget, så nu her jeg 2 buggede teleskoprør.

Man skulle næsten tro at min PC-skærm er fremstillet af
krystalkugle-glas, ikke?
Idag kommer den yderligere ud med en mistanke til den nederste
forgaffelbro ved det "øje" der er nærmest det voldsomme buk :-/
Skil derfor også broerne ad og inspicer den nederste grundigt for
deformation !!

> Lige et andet spørgsmål hvad hedder ophugs-teleskoper på tysk og
> engelsk, håber lige der en der vil oversætte :P

Ophug = breaker
inderrør = (front fork) inner tube!

> Hvad kan sådan nogle koste pr. stk originale??

Max's uoriginale koster omkring en tusse pr. stk; men det hjælper dig jo
ikke hvis du kun kan skaffe dem originalt :-|
Forhør dig blot på prisen hos den nærmeste forhandler, det kunne jo
hænde at man blev overrasket :-/

En komplet tysk ophugs-forgaffel i samme dimension (skal jo passe i dine
nuværende broer, eller også incl. broer hvis der er behov for dét) fra
en model med samme fælgtype/antal bremseskiver vil sikkert også kunne
bruges - Hér er det vigtigt at du kender længden (fra hjulaksel til
overkant af inderrør da GN'erens costum-design kan gøre at forgaflen er
længere end andre "almindelige" motorcyklers; men i den sidste ende
kunne dét problem muligvis løses med en forlængelse!

Endvidere er jeg ikke sikker på andet end at et af Max's Suzuki-inderrør
af samme dimension og længde (om forekommende vil kunne bruges :-/
Skil sagerne ad og mål længden for sammenligning!

--
Armand.