Sean Koch Nyekjær wrote:
> Sean Koch Nyekjær wrote:
>
>> Armand wrote:
>>
>>>
>>> Endelig så er det nok kun det omtalte inderrør der er synligt(!) bukket
>>> mens det andet alt andet lige også må have fået sin del af den
>>> forårsagende belastning :-/
>>
>> Jeg mener ikke den anden er bugget, men jeg tror nu hellere jeg lige
>> må tjekke efter for en sikkerhed skyld...
>
> Det er bugget, så nu her jeg 2 buggede teleskoprør.
Man skulle næsten tro at min PC-skærm er fremstillet af
krystalkugle-glas, ikke?
Idag kommer den yderligere ud med en mistanke til den nederste
forgaffelbro ved det "øje" der er nærmest det voldsomme buk :-/
Skil derfor også broerne ad og inspicer den nederste grundigt for
deformation !!
> Lige et andet spørgsmål hvad hedder ophugs-teleskoper på tysk og
> engelsk, håber lige der en der vil oversætte :P
Ophug = breaker
inderrør = (front fork) inner tube!
> Hvad kan sådan nogle koste pr. stk originale??
Max's uoriginale koster omkring en tusse pr. stk; men det hjælper dig jo
ikke hvis du kun kan skaffe dem originalt :-|
Forhør dig blot på prisen hos den nærmeste forhandler, det kunne jo
hænde at man blev overrasket :-/
En komplet tysk ophugs-forgaffel i samme dimension (skal jo passe i dine
nuværende broer, eller også incl. broer hvis der er behov for dét) fra
en model med samme fælgtype/antal bremseskiver vil sikkert også kunne
bruges - Hér er det vigtigt at du kender længden (fra hjulaksel til
overkant af inderrør da GN'erens costum-design kan gøre at forgaflen er
længere end andre "almindelige" motorcyklers; men i den sidste ende
kunne dét problem muligvis løses med en forlængelse!
Endvidere er jeg ikke sikker på andet end at et af Max's Suzuki-inderrør
af samme dimension og længde (om forekommende vil kunne bruges :-/
Skil sagerne ad og mål længden for sammenligning!
--
Armand.