Yamaha DT175 pro - contra ?
Fra : Jesper HN

Dato : 10-01-05 10:43

Heyo folkens !

Jeg har kig på en Yamaha DT175.

Står hos forhandler med 11.000 km på klokken,
nyt kædekit, nyt stempel ( opboret grundet forrige
ejers glemsomhed : der skal åbenbart olie på )
Modellen er fra 2000, og fejler ellers intet udover
et par rustpletter hist og pist. Prisen er 13.500
( med plade på )

Hvad er jeres erfaring med modellen, og er prisen ok?

PS: jeg skal bruge den til arbejdskørsel i alt slags vejr,
ca. 30 km dagligt + måske en tur på stranden eller en muddermark,
hvem ved, det kan den vel klare ? Jeg gider ikke tøffe rundt
på en knullert 45

Jesper HN / XJ900N

Fra : Eg Egemarke

Dato : 10-01-05 11:22

Umiddelbart virker prisen vel egentlig Ok
Jeg ville dog gerne have noget garanti på Krumtap/hovedlejer etc da de jo
heller ikke har fået noget smørelse
Eller er jeg helt ved siden af ?!?

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Moller

Dato : 10-01-05 13:55

Eg Egemarke wrote:
> Umiddelbart virker prisen vel egentlig Ok
> Jeg ville dog gerne have noget garanti på Krumtap/hovedlejer etc da de
> jo heller ikke har fået noget smørelse
> Eller er jeg helt ved siden af ?!?

   Næ, det har du skam ret i... især plejstangen og dens leje ;)
hovedlejerne er til dels mere sejlivet. Problemet er at det at give en
garanti for det er ikke en dadel værd, for hvordan beviser man at det
var slidet fra tidligere som er skyld i de ryger om f.eks. 6 mdr. tid,
eller om den nye ejer har glemt lidt olie også, eller brugt for dårlig
olie osv.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Rittig

Dato : 10-01-05 13:50

> Umiddelbart virker prisen vel egentlig Ok
> Jeg ville dog gerne have noget garanti på Krumtap/hovedlejer etc da de jo
> heller ikke har fået noget smørelse
> Eller er jeg helt ved siden af ?!?

Erfaring med DT175:
Som regel sætter den sig uden at lejer/krumtap tager skade.
MEN: Forlang garanti alligevel. Der er flere i vores klub der har haft
modellen, og ja, uden olie sætter den sig. Men det kan den også sagtens
gøre MED olie!
2 af dem som har brugt dne til daglig transport, har oplevet at den
jævnligt sætter sig. Hvorfor? Ved ikke. Måske var dysningen ikke helt god?
Andre har gode erfaringer med den cykel som transportmiddel.
Start med at tjekke dysningen når du har købt den, ved at tjekke
tændrørets farve.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-01-05 16:12

Som alternativ til en EU-knallert er den god.

Jeg har haft 2 og faktisk kørte min kæreste på den sidste, på en tur til
Island, uden de store probs. Men det er ikke en rigtig offroader. Men som
transportmiddel på korte afstande er den fin.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-01-05 19:13

"Jesper HN" <nejnejnejden@virkerikke.zz> writes:

> [...]
> plade på )
>
> Hvad er jeres erfaring med modellen, og er prisen ok?

Jeg har ingen erfaring med modellen, men totaktere har en tendens til
at sætte sig, hvis et eller andet ikke er helt optimalt (...og det er
ikke så sjældent på billig-cykler). Man kan sagtens (har jeg hørt)
være heldig at totaktere er stabile, men alligevel.

Derudover skal 20k-kroners-cykler ikke være særligt gamle før de
alligevel er grimme og ledningsnet etc. giver vrøvl. Ihvertfald ikke
med det typiske vedligehold sådanne cykler udsættes for.

> [...]
> dagligt + måske en tur på stranden eller en muddermark, hvem ved,
> det kan den vel klare ? Jeg gider ikke tøffe rundt på en knullert

Forståeligt nok. Hvis jeg var dig, og offroad ikke er en decideret
nødvendighed, ville jeg i stedet gå efter en større
firtakts-gadecykel. F.eks. var der en Suzuki GS450 i markedsgruppen,
tilsyneladende i pæn stand, der lige havde fået renoveret
topstykke. Pris: 10k,-

En GS'er er temmeligt stabil, dens alder taget i betragtning (og
sandsynligvis en del bedre end en nyere totakter), og så er den meget
bedre til landevejskørsel.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R