jesper wrote:
> Hej NG
>
> Sad med en kammerat forlede og talte om hvad den næste MC-klassikker
> bliver. Der er jo penge i det skidt
Se bare en CB750F fra de
> første årgange, de koster mere nu end da de var nye...
> Men altså, vi blev enige om at en MC der nok har klassikker potentiale
> er en GSXR750R af de første modeller, 85-86. Den var jo noget nyt og
> helt vildt da den kom frem.
>
> Men hvad er jeres bud på den næste klassikker?
GPZ900R, ubetinget :-|
Dén åbnede ballet før GSXR og VFR - Jeg noterede mig at MOTORRAD i et
"20-års tilbageblik" kommenterede at "før GPZ900 hed alle motorcykler
"F" til efternavn. Kawa'en introducerede R'et hvorefter alle andre måtte
have sådant et også"
Eneste sag der dengang kom på siden af Ninja'en var Hondas VF1000; men
de bliver nok ikke ligefrem klassikere. Og dog VFR1000R var voldsom og
anderledes men meget dyr og derfor sjældent set, også i 80'erne. Ligesom
GPZ900 led den under en høj egenvægt, hvilket er den detalje som
konkurrenterne hurtigt opfattede at skulle konkurrere på. Jeg har
faktisk tænkt den tanke at man skulle købe sig en pæn VFR1000R uden
afgift og stille den på loftet nogle år
I Tyskland formåede GPZ900R at fastholde sig på markedet ved fortsat at
overgå både GPZ100RX og ZX10 i salgstal, og modellen er produceret med
meget få modelændringer (forhjuls-dimensioner og teleskoptykkelse)i
næsten 20 år(*)inden den forrige år blev pillet af programmet med en
afsluttende limiteret serie i den oprindelige bemaling og med
6-stemplede bremser foran!
(*):
- Hvor længe holdt CB750 sig kørende?
Ca. 10 år og derunder forandret til ukendelighed!
- Hvor længe blev Bonneville 750 produceret??
--
Armand.