/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Mc import, igen igen igen
Fra : Erik Jensen


Dato : 08-01-05 15:59

Hej NGér

Jeg ved godt dette emne er noget der bliver skrevet om igen igen og igen
(sorry for nu kommer det igen)
Så de mennesker der sidder allerede og river sig i håret over teksten, må
undskylde ulejligheden.
Men jeg har altså lalligevel et lille spørgsmål.....

Når man engang slæber sin importeret mc, ned til vuderingsmændene, for at
bestemme afgiften, hvor meget går de så op i mcéns stand?
jeg tænkte på kan det betale sig, at anskaffe lettere ridset/smaderet
kåbedele osv?

På forhånd tak, og rigtig god weekend
Erik Jensen



 
 
Preben Riis Sørensen (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 08-01-05 17:02


"Erik Jensen" <EJensen@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41dff528$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NGér
>
> Jeg ved godt dette emne er noget der bliver skrevet om igen igen og igen
> (sorry for nu kommer det igen)
> Så de mennesker der sidder allerede og river sig i håret over teksten, må
> undskylde ulejligheden.
> Men jeg har altså lalligevel et lille spørgsmål.....
>
> Når man engang slæber sin importeret mc, ned til vuderingsmændene, for at
> bestemme afgiften, hvor meget går de så op i mcéns stand?
> jeg tænkte på kan det betale sig, at anskaffe lettere ridset/smaderet
> kåbedele osv?

Det er altovervejende årgangen der tæller. Jeg fik vist en anelse rabat på
de 100 000 km jeg sagde at den også havde gået.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Torben Scheel (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-01-05 17:54

Erik Jensen wrote:
> Hej NGér
>
> Jeg ved godt dette emne er noget der bliver skrevet om igen igen og
> igen (sorry for nu kommer det igen)
> Så de mennesker der sidder allerede og river sig i håret over
> teksten, må undskylde ulejligheden.
> Men jeg har altså lalligevel et lille spørgsmål.....
>
> Når man engang slæber sin importeret mc, ned til vuderingsmændene,
> for at bestemme afgiften, hvor meget går de så op i mcéns stand?
> jeg tænkte på kan det betale sig, at anskaffe lettere ridset/smaderet
> kåbedele osv?

Jeg har fået nedslag de 2 gange jeg har været til vurdering - primært på
plastdele med revner eller andre skader.

vh
Torben




Michael Lyngeled (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael Lyngeled


Dato : 08-01-05 22:26

> Når man engang slæber sin importeret mc, ned til vuderingsmændene, for at
> bestemme afgiften, hvor meget går de så op i mcéns stand?
> jeg tænkte på kan det betale sig, at anskaffe lettere ridset/smaderet
> kåbedele osv?

Hej Erik

Da jeg i nov. var til vurdering med min CBR1000F fra 91, gik de kun op i
hvordan den så ud, og da den havde en del ridser og skrammer, og kåben var
flækket,så fik jeg 7200 kr tilbage af de 41.131 kr jeg har betalt til at
starte med.

/Michael
Honda CBR 1000 F 91' - i vinterhi



Armand (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-01-05 23:54

Michael Lyngeled wrote:
>>Når man engang slæber sin importeret mc, ned til vuderingsmændene, for at
>>bestemme afgiften, hvor meget går de så op i mcéns stand?
>>jeg tænkte på kan det betale sig, at anskaffe lettere ridset/smaderet
>>kåbedele osv?
>
> Da jeg i nov. var til vurdering med min CBR1000F fra 91, gik de kun op i
> hvordan den så ud, og da den havde en del ridser og skrammer, og kåben var
> flækket,så fik jeg 7200 kr tilbage af de 41.131 kr jeg har betalt til at
> starte med.

Da jeg i sin tid havde GPZ900R'eren, som havde en banefortid, til
vurdering, gjorde jeg intenst opmærksom på dette og hint hvori
race-brugen kunne spores. Dét blev på et tidspunkt for meget for
vurderings-ka'len der bed mig af med ordene: "Jamen det er da ikke OS
der skal betale dét! DU har vel forhåbentlig fået den så meget desto
billigere?" - Og det måtte jeg jo give ham ret i.

--
Armand.

Hekto (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-01-05 00:25

In article <41e04f9f$0$33651$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
mly@SLETMIGmly.dk says...
> Da jeg i nov. var til vurdering med min CBR1000F fra 91, gik de kun op i
> hvordan den så ud, og da den havde en del ridser og skrammer, og kåben var
> flækket,så fik jeg 7200 kr tilbage af de 41.131 kr jeg har betalt til at
> starte med.
>
Er du sikker på at det lige var dét der var årsagen?
Fremgik det af en skrivelse du fik med?

Mit indtryk er at det skal være meget slemt før de begynder at bevæge
sig ned ad skalaen.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Michael Lyngeled (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael Lyngeled


Dato : 09-01-05 09:50

> Er du sikker på at det lige var dét der var årsagen?
> Fremgik det af en skrivelse du fik med?
>
> Mit indtryk er at det skal være meget slemt før de begynder at bevæge
> sig ned ad skalaen.
> --
> /Hekto

Tjaaa det er jeg jo ikk 100% sikker på...

Måske havde de bare ondt af mig, for jeg havde kørt fra køge til høje
tårstrup den november dag, hvor der var en storm af dimensioner, det tog mig
1 t 15 min at kører de små 20 km, der er, og kom 20 min forsent.
Jeg havde kørt hele vejen med 40-50 kmt, og hele vejen lå jeg ned som om jeg
var på vej igennem et sving med fuld fart på...
de spurte også om det havde været en hård tur, for jeg så ret brugt ud da
jeg kom derind.

Men den havde gået 72.000 km, og havde ridser hele vejen rundt, kåben
flækket på højre side, udstødnings skoldet på venstre side havde tegn på en
tur på siden, og lakken var bare så mat at det halve var nok.

/Michael
Honda CBR 1000 F ´91 - adskilt og i vinterhi...



Hekto (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-01-05 12:56

Michael Lyngeled wrote:

>
> Men den havde gået 72.000 km, og havde ridser hele vejen rundt, kåben
> flækket på højre side, udstødnings skoldet på venstre side havde tegn på en
> tur på siden, og lakken var bare så mat at det halve var nok.
>
Det kan jo være de mente at den så var i dårligere stand end forventeligt.

KM er også noget af det der tæller ned, hvis man laver lidt statistik på
T&S' tal på hjemmeseiden.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Michael Lyngeled (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael Lyngeled


Dato : 09-01-05 15:13

> Det kan jo være de mente at den så var i dårligere stand end forventeligt.
>
> KM er også noget af det der tæller ned, hvis man laver lidt statistik på
> T&S' tal på hjemmeseiden.

Ja det rigtigt nok... Jeg er bare glad for at ha fået den penge, så jeg har
kunne sætte den istand for dem, så den om et par måneder kommer ud på gaden
igen, i flot stand...

/Michael



Hekto (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-01-05 15:57

Michael Lyngeled wrote:

>
> Ja det rigtigt nok... Jeg er bare glad for at ha fået den penge, så jeg har
> kunne sætte den istand for dem, så den om et par måneder kommer ud på gaden
> igen, i flot stand...
>
- så vil vi se billeder!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!

Michael Lyngeled (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael Lyngeled


Dato : 09-01-05 17:21

> - så vil vi se billeder!!!

Der er skam allerede et par "før" billeder...

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=931

/Michael
Honda CBR 1000 F ´91 - Sendt til maleren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste