Ducati Sidespejle m. Blinklys, Hjælp søges
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 29-12-04 10:10

Jeg vil gerne have blinklys i mine orginale sidespejle, men det kniber med
at finde det rigtige blinklys, måske kan nogle af jer hjælpe, jeg har fundet
et (dårligt) billede på nettet der viser hvilke blinklys jeg søger efter. Se
nedenstående link.

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/ducati_748/udstyr/duc_sidespejle.htm

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Rasmus Pedersen [600~

Dato : 29-12-04 11:48

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Ved ikke om dette hjælper men for mig ser det ud til at disse laver
forskelige spejle med bink indbygget.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10460&item=7943194288&rd=1

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 29-12-04 13:28

Rasmus Pedersen [6000] wrote:

> Ved ikke om dette hjælper men for mig ser det ud til at disse laver
> forskelige spejle med bink indbygget.
> http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10460&item=7943194288&rd=1

Jo, og uorginale spejle findes også til min model til ca. 130 euro for sæt,
men jeg synes de orginale spejle klær modellen så derfor er jeg på udkig
efter nogle blinklys til at montere i mine spejle.

Fra : John Jensen

Dato : 29-12-04 13:51

> [...]
>
> --
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Du kan da prøve at spørge hos ham her:
http://stores.ebay.de/Ducati-SBK-Teile
han ser ud til at have alt muligt guf til sådan en italiener knallert, og
749/999 har jo blink
i spejlene.

/ John

Fra : Armand

Dato : 29-12-04 14:18

D@n Dethlefsen wrote:
> [...]
> et (dårligt) billede på nettet der viser hvilke blinklys jeg søger efter. Se

Jeg så engeng et link på nogle lignende i carbon på en ZXR-side, men har
mistet linket og kan ikke genfinde det på nævnte site
Anyhow, de findes derude et sted og de senere år er lysdiode-teknikken
blevet implementeret indenfor autobranchen hvilket har medført et mere
fornuftigt design, så mon ikke at MC-branchen er ved at være med dér også.
Originalt er de jo ved at dukke op i samme omfang somt blandt bilerne
(endda i den grad at T-Hansen har dem på lager) og det er min
opfattelse at de ikke mindst på motorcyklerne sidder så indlysende
fornuftigt dér at det ikke varer længe inden at det bliver normen :-/

Hva' mæ' at slå koldt vand i blodet og vente den måneds tid der er til
Hamburger Motorrad Tage og dér finde sagerne, og måske endda få den købt :-/

--
Armand
(med samme tanke omkring lillefrøen og sikker på at HMT må have nogle

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 15:07

Armand skrev i meddelelsen ...
>og det er min opfattelse at de ikke mindst på motorcyklerne sidder så
indlysende
>fornuftigt dér at det ikke varer længe inden at det bliver normen :-/

Faktisk det eneste rigtige sted at placere blinklys. I en højde der bliver
set. Jeg har haft det i tankerne en tid, på "fie" sidder de forreste
blinkere så tåbeligt lavt monteret, at de skal blive overset, og jeg har da
længe kørt efter devisen "jeg har ingen signalgivning foran", og i et par
tilfælde er det blevet bekræftet. De andre trafikanter ser manden, men hvem
ville "lede" efter blinksignal i forhjulshøjde.....

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 29-12-04 15:27

Orla Pedersen wrote:

> Faktisk det eneste rigtige sted at placere blinklys. I en højde der bliver
> set.

Jup!
For supersports-modellerne kommer der tillige et aerodynamisk islet: At
spare blinklysenes vindmodstand væk kan give en enkelt promille på
toppen

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 29-12-04 16:50

In article <41d27472$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
sotaOSTEN@tdcadsl.dk says...
> [...]
> et (dårligt) billede på nettet der viser hvilke blinklys jeg søger efter. Se

Man kan få nogle helt flade blink til montering på kåber o.s.v.

En anden mulighed ert at indkøbe et antal 'high brite' lysdioder og så
bore et passende antal huller i spejlet. .... bare et forslag!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-12-04 22:15

> [...]
fundet
> et (dårligt) billede på nettet der viser hvilke blinklys jeg søger efter.

Hvad med denne her Vare.nr: 42790 Hos T.Hansen

http://www.thansen.dk/product.asp?c=375486941&n=1227370648&pn=1219381417

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 30-12-04 00:00

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@dalbynet.dk> wrote in message
> Hvad med denne her Vare.nr: 42790 Hos T.Hansen
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=375486941&n=1227370648&pn=1219381417

hehe dem så jeg på tilbud i biltema, næstved før jul kig på www.biltema.dk
under bil/biltilbehør/styling/exteriør art nr 42-105 og 42-104.. pris
159-199kr

personligt synes jeg ikke de er kønne men måske de kan bruges

--
Allan(fzr600us)
http://www.dfmc.dk/?id=209