Koss The Plug's
Fra : Armand

Dato : 28-12-04 02:14

Subj. har tidligere været på tale her i gruppen og har for nyligt fået
aktualitet for mig:
Efter at jeg har opgraderet til en PC der er så moderne at A-drevet er
droppet, og derfor har haft behov for en flash-disk/kort til
transprotabelt medie, har jeg besluttet mig for at det var lejlighed til
at erhverve mig en MP3-spiler (= også USB-medie) til brug på min
støjfyldte arbejdsplads, hvorved at Koss'erne vil være egnede.
Lidt surfen i den forbindelse førte mig til Sverige hvor de fandtes til
270,- kr. incl. forsendelse (desværre kun på efterkrav, da udsalgsprisen
kun er 141,- deraf )

Link, for interesserede:
http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=KOSSPLUG

--
Armand.

Fra : BadAzz

Dato : 28-12-04 04:07

Hej Armand

> Lidt surfen i den forbindelse førte mig til Sverige hvor de fandtes til
> 270,- kr. incl. forsendelse (desværre kun på efterkrav, da udsalgsprisen
> kun er 141,- deraf )

På E-Bay er prisen ved "Buy it now" 16 pund Incl. forsendelse, el. ca. 170
kr.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3274&item=5740731694&rd=1&ssPageName=WDVW

Vil du istedet byde, starter prisen meget længere nede.

Mvh.
Mick

Fra : Armand

Dato : 28-12-04 11:33

BadAzz wrote:
> Hej Armand

> På E-Bay er prisen ved "Buy it now" 16 pund Incl. forsendelse, el. ca. 170
> [...]

Der var jeg så alt for hurtig og det til trods for forarbejde á kigge
tilbage blandt gruppens indlæg
Skaden er dog ikke større end at jeg formodentlig har nået at afbestille
- Ellers er der så den fordel ved at forsendelsen er på efterkrav:
undlad at afhente/modtage!
E-bay-adressen scorer mig som kunde istedet!

Tak for henvisningerne.
Omend ikke andet, så sparede jeg i den sidste ende en hund ved at skrive
indlægget der ellers var tænkt besparende for andre

--
Armand.

Fra : BadAzz

Dato : 28-12-04 15:08

Hej Armand.

> [...]
> afhente/modtage!
> E-bay-adressen scorer mig som kunde istedet!

Jeg har efter hånden handlet en del gange både på E-Bay & Qxl, og har kun
gode erfaringer dermed.

Når jeg skal søge på Div. emner, bruger jeg søgeprogrammet Copernic, som er
et program der sætter en masse søgemaskiner igang med at søge efter det
pågældende emne.
http://www.copernic.com/en/products/agent/choose.html

Dette søgeprogram har gennem tiderne sparet mig for mange penge.

Mvh.
Mick

Fra : Bjørn S

Dato : 28-12-04 08:49

Armand wrote:

> Lidt surfen i den forbindelse førte mig til Sverige hvor de fandtes til
> 270,- kr. incl. forsendelse (desværre kun på efterkrav, da udsalgsprisen
> kun er 141,- deraf )

www.shopman.dk har dem til 195,- + fragt.

I Norge kan man finde dem til 150,- , men jeg vet ikke hvordan med fragt,
samt betalingsmetode, det er lidt diffust.Selv om de nogle steder har Visa
symboler på deres forside, anbefaler de et eller andet (for mig ukændt)
betalingsservice. Det burde dog ikke være problemer med moms og told, da
det er under "bagatellgrænsen", men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken,
jeg vet ihvertfald det gælder den anden vej.

Link: http://prisguide.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=17135

--
/Bjørn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-12-04 11:00

Bjørn S wrote:
> www.shopman.dk har dem til 195,- + fragt.

+ 199 i gebyr hvis man ikke er medlem svjh? (eller 299kr hvis man
ønsker at være medlem i et år).

Man bør undlade at benytte Shopman.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Bjørn S

Dato : 28-12-04 11:16

Hans Joergensen wrote:

> + 199 i gebyr hvis man ikke er medlem svjh? (eller 299kr hvis man
> ønsker at være medlem i et år).

> Man bør undlade at benytte Shopman.

Ups, ja, den så jeg ikke, troede det var beløbet man skulle betale for
varen. Hvad de ikke tager ind på karusellen hænter de ind på gyngene ...

--
/Bjørn

Fra : Richard

Dato : 28-12-04 16:17

Armand wrote:

> Subj. har tidligere været på tale her i gruppen og har for nyligt fået
> aktualitet for mig:

Af alm. nysgerrighed: Nogen bestemt grund til, at det skal være KTP og
ikke fx en af Sony's tilsvarende?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : anders majland

Dato : 28-12-04 16:50

> Af alm. nysgerrighed: Nogen bestemt grund til, at det skal være KTP og
> ikke fx en af Sony's tilsvarende?

Jeg kender ikke sony's - har du et modelnummer jeg kan søge på ?

/A

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-12-04 19:14

anders majland wrote:

> Jeg kender ikke sony's - har du et modelnummer jeg kan søge på ?

Jeg tror umiddelbart at Richard taler om MDR-NC11. De ser ret fede ud -
omend prisen er ligger i et noget andet prisleje - kr. 1.400,- hårdt
beskattede danske kroner

<http://www.sony.dk/ShowProduct.do?site=odw_da_DK&category=HEA+Noise+Cancelling&product=MDR-NC11>

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Richard

Dato : 28-12-04 20:21

Tony Lorentzen wrote:

> Jeg tror umiddelbart at Richard taler om MDR-NC11. De ser ret fede ud -
> omend prisen er ligger i et noget andet prisleje - kr. 1.400,- hårdt
> beskattede danske kroner

Nej nej, ikke lige dem; Sony har andre fra USD 8.99 i USA - gå på
sony.com og gennem menuerne:
- Portable Audio > Accessories > Headphones
så ser du deres udvalg. Kan naturligvis afvige her, men der er flere
muligheder.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : anders majland

Dato : 28-12-04 21:54

Yep - de ser fede ud ... men jeg er ikke sikker på om "pinden" kan være i en
hjelm. Desuden har jeg opgivet at køre med musik på tenere'en - der skal
skrues for højt op for at overdøve vinden (Det var noget andet på apriliaen
med en vindskærm på størrelse med dem men kun se på goldwings (uden for
italien ))

> [...]
> - Portable Audio > Accessories > Headphones
> så ser du deres udvalg. Kan naturligvis afvige her, men der er flere

Jeg tror at du missede pointen med at de skulle dæmpe udefrakommende støj.
Bruger man den menu hos sony er udvalget noget mere begrænset - det er 2 .
Men støbte fra earcare i randers er nok stadig et godt bud, da MDR-NC-11
dæmper 10db. Det er kun 1/3 af et par gule propper, men nok heller ikke
langt fra koss the plug, selvom jeg ikke har tal på dem.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Richard

Dato : 28-12-04 22:35

anders majland wrote:

> Jeg tror at du missede pointen med at de skulle dæmpe udefrakommende støj.
> Bruger man den menu hos sony er udvalget noget mere begrænset - det er 2 .

Nej, men jeg havde ikke tid til at pille produktnavne ud, hurtigere at
give en link til en oversigtsside, beklager ulejligheden

Til krogede øregange som mine vil Sony's MDR-ED21LP eller evt.
MDR-ED21LP formentlig passe bedre end Koss' qua deres korte, bløde prop.
Den lange plastic-snabel, der fører lyden gennem proppen i Koss the Plug
vil formentlig ikke kunne komme rundt - passer sikkert bedre til
øregange med nogenlunde lige forløb, ville jeg tro...

> Men støbte fra earcare i randers er nok stadig et godt bud,

Earcare's støbte propper med fatning til ørehængere kræver (tykvæggede)
metalørehængere - ørehængere af plastic lader alt for meget udenomsstøj
passere igennem. Har prøvet med plat- og tyndvæggede metalhængere, hvor
de sidste er klart bedre, men ikke dæmpende nok. Med tykkere væg ville
de formentlig kunne bruges, også ved motorvejshastighed (DK

Fra : Armand

Dato : 29-12-04 11:26

Richard wrote:

> Nej nej, ikke lige dem; Sony har andre fra USD 8.99 i USA - gå på
> sony.com og -> Portable Audio -> Accessories -> Headphones

Dér er der ihvertfald ikke nogen der matcher KtP'ernes pris á de ca.
170,- som jeg blev gjort opmærksom på i går :-|

Anyhow, altid godt med nogle links at udvide sine horisonter på!

--
Armand.
(nu mere surf-villig)

Fra : Richard

Dato : 29-12-04 17:58

Armand wrote:

> Dér er der ihvertfald ikke nogen der matcher KtP'ernes pris á de ca.
> 170,- som jeg blev gjort opmærksom på i går :-|

Nej, fundet på kelkoo.de kommer de billigere af Sony's lidt højere op,
så har du øregange til KTP, er det sikkert fint med dem

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 29-12-04 20:16

Richard wrote:

> Nej, fundet på kelkoo.de kommer de billigere af Sony's lidt højere op,
> så har du øregange til KTP, er det sikkert fint med dem

Jeg har aldrig kunnet forliges med de idag almindeligt leverede
earplugs, men til dagligt er øregangen fyldt med EAR-classic
skumfiduser, så jeg formoder at kunne klemme KTP'erne ind :-/
Mener forøvrigt at have set andetsteds at de leveres med alternative
plug-dimensioner(?).

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 29-12-04 23:41

Armand wrote:

> Jeg har aldrig kunnet forliges med de idag almindeligt leverede
> earplugs, men til dagligt er øregangen fyldt med EAR-classic
> skumfiduser, så jeg formoder at kunne klemme KTP'erne ind :-/

Ellers brug en hammer .-)

> Mener forøvrigt at have set andetsteds at de leveres med alternative
> plug-dimensioner(?).

Gør de? - tænker du ikke på den web-site, der viser, hvordan man skifter
KTP-skumproppen til en mere effektiv type?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 30-12-04 00:09

Richard wrote:

> Gør de? - tænker du ikke på den web-site, der viser, hvordan man skifter
> KTP-skumproppen til en mere effektiv type?

Tjaeh, det vil snart vise sig: Når jeg modtager mine fra Scottish Sterling!

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 30-12-04 09:36

> [...]
> formoder at kunne klemme KTP'erne ind :-/
> Mener forøvrigt at have set andetsteds at de leveres med alternative

Jo der er nogle ekstra skumfiduser med, men de ændret ikke meget på faconen.
De er så flexible at de 3-kantede vist mest er pop ....

/A

Fra : Richard

Dato : 28-12-04 20:17

anders majland wrote:

> Jeg kender ikke sony's - har du et modelnummer jeg kan søge på ?

Kig efter Fontopia® / Earbud eller Ear-bud hos Sony.

På US-lister har der også været talt pænt om lignende fra:
<http://www.etymotic.com/>
De sender udenlands, men jeg ikke, om de har forhandlere i EU.