|
| Kender du denne CBR600 trackbike? Fra : Jesper Rune Larsen |
Dato : 27-12-04 15:19 |
|
Hej alle,
Jeg er ved at shoppe en trackbike og har fundet en fin CBR600 som jeg
overvejer at købe. Den har klistret nummer '391' på og har bl.a. portet
topstykke.
Jeg kan forstå på sælgeren at den har en 'historie'. Den historie vil jeg
gerne grave lidt i for at få det fulde indtryk af cyklens helbred. Det
skal ikke ses som at jeg prøver at gå bag sælgers ryg, men snarere som et
forsøg på at få hele billedet før jeg bløder mine surt tjente på den.
Cyklen kan ses på galleriet her:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=876.
Den er sort/hvid/orange og har nummer '24'.
Hvis du kender cyklen og dens historie ville jeg blive meget taknemlig
hvis du kunne fortælle mig lidt om den. Skriv her eller mail mig på
'jesper@vfr.dkINGENSPAM'.
Mvh,
Jesper
| |
Armand (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-12-04 19:41 |
|
Jesper Rune Larsen wrote:
>
> Jeg er ved at shoppe en trackbike og har fundet en fin CBR600 som jeg
> overvejer at købe. Den har klistret nummer '391' på og har bl.a. portet
> topstykke.
> Jeg kan forstå på sælgeren at den har en 'historie'. Den historie vil
> jeg gerne grave lidt i for at få det fulde indtryk af cyklens helbred.
Hør nu her!
Det nytter ikke at købe trackjern som var det en brugt gademodel til
300.000,-!
Er det et gammelt race eller track -jern, kan du være helt 100% sikker
på at den er blevet trukket heelt ud til redline evig og altid, og at
den næsten med sikkerhed har været i jorden et par gange - Akkurat som
enhver anden racinc-model, og akkurat som du agter at gøre :-|
--
Armand.
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 27-12-04 22:42 |
|
Armand <armand@mcchaufforerne.dk> writes:
> Jesper Rune Larsen wrote:
>> Jeg er ved at shoppe en trackbike og har fundet en fin CBR600 som
>> jeg overvejer at købe. Den har klistret nummer '391' på og har
>> bl.a. portet topstykke.
>> Jeg kan forstå på sælgeren at den har en 'historie'. Den historie
>> vil jeg gerne grave lidt i for at få det fulde indtryk af cyklens
>> helbred.
>
> Hør nu her!
> Det nytter ikke at købe trackjern som var det en brugt gademodel til
> 300.000,-!
OK, for at give lidt mere aktiv/positiv kritik: Hvis det er dit første
tracktool, og du ikke er vant til at stå med hovedet nede i motoren
hver anden weekend, så vil jeg anbefale at kigge efter en cykel, som
er så standard i motor/udstødning som muligt. Skal man betale ekstra
for noget, må det være en god aftermarket affjedring IMHO (Wilbers,
Penske, Öhlins, ...).
Portning mm giver rigtignok flere heste, men hvis du er som 95+% af os
andre, så er der meget mere at hente i form af omgangstider ved at
højglanspolere kortslutningen mellem ørene, end ved at få 5-10-20
hypper ekstra (De fleste kører faktisk langsommere rundetider på en
1000cc maskine end på en 600cc maskine). Ydermere er en tunet motor -
alt andet lige - tættere på grænserne og dermed en mere skrøpelig
motor end en standard motor.
For at gøre Susanne & Jesper's GooF retfærdighed, så må jeg skynde mig
at sige at jeg ikke kender noget til den aktuelle model og den kan
sagtens være bund-solid.
Hvilket minder mig om den gode gamle:
Twelve Step Program for Motorcycle Roadracing and street riding
---------------------------------------------------------------
1) admit your bike sucks
2) spend a bunch of money making it lighter (alloy rims, magnesium,
titanium). Spend a lot of time cutting off all those little frame
bits that you don't need anymore, because you'll NEVER want the bike
street-legal ever again.
3) admit your bike still sucks, but is easier to load into the truck
4) spend a bunch of money to make more horsepower
5) admit that your bike not only sucks, but is unreliable
6) spend a bunch more money so the power you bought *is* reliable
7) admit that the bike is fast, but unridable
8) spend a bunch of money getting your suspension redone
9) admit your bike is fast, unridable, and more expensive
10) spend lots of time trying all those settings, and getting no
change in lap times
11) admit that you have no idea what all those knobs and screws are
for, and find someone who knows what they're doing, suspension wise
12) admit that your bike is now light, fast, and handles great, but
that you suck.
Also note that if you stay with the sport long enough, you can repeat
this cycle endlessly. Subsequent cycles can omit all odd-numbered
steps, and consolidate the even numbered steps except 12, giving my
patent-pending
"Two Step Program for Motorcycle Roadracing and street riding":
1) throw all available money at the bike
2) I still suck
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
John Jensen (28-12-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 28-12-04 00:09 |
|
>
> > Jesper Rune Larsen wrote:
> >> Jeg er ved at shoppe en trackbike og har fundet en fin CBR600 som
> >> jeg overvejer at købe. Den har klistret nummer '391' på og har
> >> bl.a. portet topstykke.
> >> Jeg kan forstå på sælgeren at den har en 'historie'. Den historie
> >> vil jeg gerne grave lidt i for at få det fulde indtryk af cyklens
> >> helbred.
> >
Hej Jesper, nu ved jeg ikke om du med "historie" mener at cyklen har taget X
antal kolbøtter
for enden af en eller anden langside med 230 Km/t. eller om motoren har sat
sig engang eller......?
Jeg kan se på de billeder du har linket til at ihverttilfælde kåben er
sidste nye model,- bortset fra RR modellen,
så det er jo begrænset hvor gammel / mange sæsoner den har kørt, og CBR600
motorerne skal man jo generelt være meget "dygtig" hvis man skal ødelægge.
Jeg har søgt under DMU resultaterne for 2003 & 2004, uden at kunne finde
noget hvor det pågældende
startnummer figurerer, men det kan være den har kørt med et andet nummer.
Om cyklen som Armand skriver har været smidt rundt til højre & venstre er jo
ret let at se, med mindre
alt i periferien er skiftet, og her tænker jeg ikke "kun" på en kåbe, men
sæde, lydpotte, sidedæksler på motoren,
nederste gaffelben, bagsvinger, hele bagstellet osv.
Ved at gå cyklen efter i sømmene kan man danne sig et godt indtryk af i
hvilken stand en cykel er.
Hvis du gerne vil have mere historie om cyklen, så må sælgeren jo også kunne
fortælle hvem der er evt. tidligere
ejer/kører, - hvis det hjælper.
Held og lykke.!
Mvh.
John
| |
Jesper Rune Larsen (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Rune Larsen |
Dato : 28-12-04 09:51 |
|
Hej igen allesammen.
Jeg tror ikke jeg formulerede mig tydeligt nok.
Det jeg efterlyste var om nogen er bekendt med specielle forhold omkring
motorcyklen som kunne gøre den til en kedelig oplevelse. Hermed mente jeg,
som John også selv er inde på, ting som om motoren har haft sat sig og
lignendene - altså alvorlige problemer med motoren eller ophænget.
Jeg betragter mig selv som forholdsvis fornuftig person og mener nok at
kunne sortere de værste cykler fra ved selvsyn. Jeg har ikke grund til at
tro andet end at denne cykel er i fin stand, men eftersom at motoren er
portet tænker jeg nogen jo selvfølgelig har udført dette arbejde - der er
jo gerne to typer af mekanikere: dem som kan og dem som ikke kan.
Sidstnævnte ødelægge ofte mere end de fikser hvorfor jeg synes det var en
interessant ting at undersøge.
Helst går jeg efter en cykel i så original stand som muligt. Denne cykel
er det nærmeste jeg er kommet da den ud over portningen og ohlins dæmper
og fjedre står i relativt original stand. Hvis jeg skulle hente en
tilsvarende cykel i Tyskland og sætte race-kåbe + ohlins på, ville prisen
nærme sig det jeg skal give for den her. Fordelen ved den her er at jeg
vil spare en tur til Tyskland :)
Hvis jeg var et stort ego ville jeg selvfølgelig købe et fejeblad med 150
på baghjulet og køre mig selv af i første sving, men sådan er jeg ikke -
netop derfor går jeg efter en 600'ere. (Ikke sagt at jeg ikke kører af
banen på dén *fnis*) Jeg tror nok jeg kender mine begrænsninger på det
område.
Jeg er ked af at man straks skal sjofles og fordummes straks man dukker op
her i tråden, men nu blev jeg da mindet om hvorfor jeg i sin tid stoppede
med at læse DFM. Mellem sjoflerierne kommer da heldigvis og nogle gode,
brugbare svar ind i mellem hvilket også var årsagen til at jeg skriver her
nu. Det er synd at nogle folk ikke har lært at tie stille hvis de ikke har
noget godt/fornuftigt at sige.
Nå, men tak for jeres indlæg, jeg tager resten af dialogen med sælger.
Godt Nytår.
Mvh,
Jesper
John Jensen wrote:
>>
>> > Jesper Rune Larsen wrote:
>> >> Jeg er ved at shoppe en trackbike og har fundet en fin CBR600 som
>> >> jeg overvejer at købe. Den har klistret nummer '391' på og har
>> >> bl.a. portet topstykke.
>> >> Jeg kan forstå på sælgeren at den har en 'historie'. Den historie
>> >> vil jeg gerne grave lidt i for at få det fulde indtryk af cyklens
>> >> helbred.
>> >
> Hej Jesper, nu ved jeg ikke om du med "historie" mener at cyklen har taget X
> antal kolbøtter
> for enden af en eller anden langside med 230 Km/t. eller om motoren har sat
> sig engang eller......?
> Jeg kan se på de billeder du har linket til at ihverttilfælde kåben er
> sidste nye model,- bortset fra RR modellen,
> så det er jo begrænset hvor gammel / mange sæsoner den har kørt, og CBR600
> motorerne skal man jo generelt være meget "dygtig" hvis man skal ødelægge.
> Jeg har søgt under DMU resultaterne for 2003 & 2004, uden at kunne finde
> noget hvor det pågældende
> startnummer figurerer, men det kan være den har kørt med et andet nummer.
> Om cyklen som Armand skriver har været smidt rundt til højre & venstre er jo
> ret let at se, med mindre
> alt i periferien er skiftet, og her tænker jeg ikke "kun" på en kåbe, men
> sæde, lydpotte, sidedæksler på motoren,
> nederste gaffelben, bagsvinger, hele bagstellet osv.
> Ved at gå cyklen efter i sømmene kan man danne sig et godt indtryk af i
> hvilken stand en cykel er.
> Hvis du gerne vil have mere historie om cyklen, så må sælgeren jo også kunne
> fortælle hvem der er evt. tidligere
> ejer/kører, - hvis det hjælper.
> Held og lykke.!
> Mvh.
> John
| |
Armand (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-12-04 11:54 |
|
Jesper Rune Larsen wrote:
>
> Jeg tror ikke jeg formulerede mig tydeligt nok.
> Det jeg efterlyste var om nogen er bekendt med specielle forhold omkring
> motorcyklen som kunne gøre den til en kedelig oplevelse.....
> Jeg er ked af at man straks skal sjofles og fordummes straks man dukker
> op her i tråden,
Sjofles???
Næh hør nu her!
> Helst går jeg efter en cykel i så original stand som muligt.....
Dermed har du jo fat i nærmest den eneste mulighed man har for at
gardere sig - Bortset fra at der i den branche vel også findes sminkede
lig :-/
Faktisk gemmer folk det originale plast og monterer uoriginale kåbedele
fra starten af, således at raceren senere vil være mulig at sælge til
gadebrug. Monteret med det originale plast, vil der således altid være
tale om "sminkning af et lig" :-/
> .........men nu blev jeg da mindet om hvorfor jeg i sin tid
> stoppede med at læse DFM. Mellem sjoflerierne kommer da heldigvis og
> nogle gode, brugbare svar ind i mellem hvilket også var årsagen til at
> jeg skriver her nu.
> Det er synd at nogle folk ikke har lært at tie stille hvis de ikke
> har noget godt/fornuftigt at sige (*).
Tudefjæs!
--
Armand.
((*): Der så sent som forleden brugte samme argument på en anden gruppe)
| |
Ukendt (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-12-04 13:05 |
|
Jesper Rune Larsen skrev i meddelelsen ...
>Jeg er ked af at man straks skal sjofles og fordummes straks man dukker op
>her i tråden, men nu blev jeg da mindet om hvorfor jeg i sin tid stoppede
>med at læse DFM.
Nu må Du altså holde op, det er lige tit nok efterhånden, at folk føler sig
trådt på/tuder. :-/ Det er en nyhedsgruppe, der er skribenter med mange
meninger og baggrunde, og man får sgu' ikke automatisk ret. Hvis det er
rygklapperi der er målet, så er Du gået forkert.
>Mellem sjoflerierne kommer da heldigvis og nogle gode,
>brugbare svar ind i mellem hvilket også var årsagen til at jeg skriver her
>nu.
Der kommer så meget godt! OK det kommer af og til i "værkstedstone" men det
betyder jo bare at folk der giver bidrag herinde faktisk har "sorte fingre",
og ved hvad de taler om.
>Det er synd at nogle folk ikke har lært at tie stille hvis de ikke har
>noget godt/fornuftigt at sige.
Du er helt forkert på den, der har ikke et eneste sted i denne tråd været
sjoflet, eller set ned på nogen. Der er faktisk endog særdeles gode
oplysninger, endda overlejret med god humor. Hvis at Du føler dig "trådt på"
af de indlæg, der har været i denne tråd, så er det på høje tid at Du kigger
lidt indad. (Det er så forøvrigt utroligt spændende at arbejde med sine egne
oplevelser af tingene, og tilsætte lidt psykologi. Det er en helt anden
historie).
>Nå, men tak for jeres indlæg, jeg tager resten af dialogen med sælger.
Hvis sælger er en ærlig person, så ved han jo også at cyklens "historie" i
sig selv har en værdi, så mon ikke at Du får den fortalt.
mvh
Orla
>Godt Nytår.
>
>Mvh,
>Jesper
| |
Armand (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-12-04 13:15 |
|
Orla Pedersen wrote:
>
>>Nå, men tak for jeres indlæg, jeg tager resten af dialogen med sælger.
>
> Hvis sælger er en ærlig person, så ved han jo også at cyklens "historie" i
> sig selv har en værdi, så mon ikke at Du får den fortalt.
Forøvrigt er Race/TD -scenen så sammenspist at det er svært at skjule
noget omkring et jern man har solgt, så sælger må regnes for at spille
med særdeles åbne kort!
En af mine kun-race unger købte sig en raceprep. Aprilia RS 50 som ikke
kunne skyde 3 knob, og sælgers argumenter faldt noget til jorden som
tøsen(!) fik forhørt sig omkring indenfor branchen om mand+maskine og
endte med at få stillet maskinen i indkørslen med forventning om
tilbagebetaling af købssum+udgifter da sælger tydeligvis havde solgt
DMU-tuningen seperat til en ØV'ert-knægt!
--
Armand.
(forøvrigt skønt at overhøre et 17-årigt pigebarn overfuse en voksen
mand telefonisk )
| |
Susanne & Jesper Mik~ (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Susanne & Jesper Mik~ |
Dato : 28-12-04 21:54 |
|
"Orla Pedersen" skrev
>
> Hvis sælger er en ærlig person, så ved han jo også at cyklens "historie" i
> sig selv har en værdi, så mon ikke at Du får den fortalt.
Selvfølgelig gør han det - hvis han ellers spurgte os! Da han henvendte sig
ang. cyklen, fik han med det samme oplyst, at der havde været problemer med
den, og at fejlen var blevet fundet og rettet. Han blev bedt om at ringe,
så han kunne få hele historien mundtligt, da det har været en længere
affære, men det har han ikke gjort endnu.
Grunden til, at vi med det samme oplyste, at der havde været problemer, var
netop for at undgå, at han hørte historien fra andre.
Here goes:
Vi købte den omtalte F4'er af en såkaldt kammerat i den tro, at den var 100%
i orden. Grundet vores tillid til sælger havde vi ikke prøvet at starte
cyklen, inden vi overtog den - big mistake. Da den blev startet første gang,
gik den rigtig dårligt og kunne ikke tage omdrejninger. Vi ringede til
sælger og forelagde ham problemet. Vi blev enige med sælger om, at den nok
havde samlet vand i karburatoren, da den havde stået i et stykke tid i en
butik, så den skulle bare have en omgang karburatorsprit. Det afhjalp dog
ikke problemet.
Vi skulle selvfølgelig ud at køre på den og tog til Knutstorp, hvor vi begge
var ude at køre på den. Vi købte F4'eren lige op til et banearrangement, som
vi havde betalt for for længe siden, så der var ikke tid til at rode mere
med den inden. Motoren trak fint op til 5000 rpm, hakkede og spruttede op
til 9000 rpm, hvorefter den trak som en raket ud til rødt felt. Mellem 5000
og 9000 rpm havde den ca. 50 hk (målt ved senere lejlighed på testbænk),
hvorefter effektkurven steg næsten lodret op til ca. 109 hk, hvilket som
sådan er fint for en F4 i det trim. Men den var ekstrem svær at få over 9000
rpm plus, at det var svært at dosere gassen, når man endelig fik den ud af
det dårlige område. Alt i alt var cyklen ikke særlig nem at køre.
Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Vi blev tilbudt at
låne en testbænk, hvis vi selv ville rode med cyklen, hvilket vi
selvfølgelig sagde ja tak til. Der viste det sig, at den forrige ejer også
havde været på besøg og brugt flere dage på at forsøge at dyse cyklen ind -
men uden et godt resultat. Vi så sågar effektkurver fra hans tests, og fik
hele historien fra testbænkens ejer, der er mc-mekaniker.
Det forelagde vi cyklens forrige ejer, som hævdede, at der ikke var noget i
vejen med den, da vi overtog den. Man skulle bare holde motoren over 10.000
rpm, og så var der ingen problemer.
Vi rodede med motoren, men uden tilfredsstillende resultat. Susanne skulle
til Norge og køre, så vi tog af sted og håbede på det bedste. I løbet af de
to dage, vi var deroppe, kørte cyklen dårligere og dårligere, og kunne til
sidst slet ikke komme ud af det dårlige område. Fra Norge tog vi direkte til
Knutstorp, hvor Susanne også skulle køre en dag. Der kørte cyklen så
dårligt, så efter det første pas blev hun tilbudt at låne en anden F4 af en
kammerat, for han "gad fandme ikke høre på den".
Da vi kom hjem fra Knutstorp, forsøgte vi endnu en gang at finde problemet.
Vi fik lov til at låne diverse dele fra kammeratens F4 og skiftede stort set
alt af betydning - karburator, luftfilterboks, tænding, tændspoler, tændrør,
ledningsnet, tændboks, bagpotte - men stadig uden mærkbar bedre resultater.
Vi dysede om i et væk, men lige meget hjalp det.
Vi tog til en velronemeret tuner for at få ham til at se hele motoren
igennem, men han fandt intet unormalt. Derefter hjem igen og forsøge andre
og nye ting i håb om, at det hjalp - men ak nej.
Så begyndte vi at lave lidt detektivarbejde. Det viste sig, at toppen var
portet, så vi besøgte tuneren igen. Toppen var portet forkert, så han
rettede op på det, selv om han ikke mente, at det var hele årsagen til, at
cyklen gik så dårligt.
Ganske rigtigt kørte cyklen stadig dårligt. Som en sidste udvej splittede vi
ledningsnettet, som den forrige ejer havde prøvet at modificere til et
ræs-net, og fandt adskillige fejl centreret om benzintilførelsen. Da de fejl
var rettet, testede vi cyklen igen, og nu var der ingen problemer i
mellemområdet. Det eneste, den manglede, var en dysning.
Alt dette arbejde tog kun et sted mellem 120 og 130 timer plus diverse
udgifter. Prøv at tænk på, hvad det ville beløbe sig til, hvis et værksted
skulle have løst problemet. Vores mekanikerven anslog, at det ville koste
mellem 20 og 30.000 kr at få cyklen lavet på værksted. Heldigvis kunne vi
selv ordne problemet i kraft af, at vi kvit og frit fik stillet en testbænke
til rådighed.
Venlig hilsen
Susanne og Jesper
PS. F4'eren er lige blevet afhentet.
| |
John Jensen (28-12-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 28-12-04 22:16 |
|
"Susanne & Jesper Mikkelsen" <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41d1c7d1$0$33625$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Orla Pedersen" skrev
> >
> > Hvis sælger er en ærlig person, så ved han jo også at cyklens "historie"
i
> > sig selv har en værdi, så mon ikke at Du får den fortalt.
>
> Selvfølgelig gør han det - hvis han ellers spurgte os! Da han henvendte
sig
> ang. cyklen, fik han med det samme oplyst, at der havde været problemer
med
> den, og at fejlen var blevet fundet og rettet. Han blev bedt om at ringe,
> så han kunne få hele historien mundtligt, da det har været en længere
> affære, men det har han ikke gjort endnu.
>
> Grunden til, at vi med det samme oplyste, at der havde været problemer,
var
> netop for at undgå, at han hørte historien fra andre.
>
> Here goes:
>
> Vi købte den omtalte F4'er af en såkaldt kammerat i den tro, at den var
100%
> i orden. Grundet vores tillid til sælger havde vi ikke prøvet at starte
> cyklen, inden vi overtog den - big mistake. Da den blev startet første
gang,
> gik den rigtig dårligt og kunne ikke tage omdrejninger. Vi ringede til
> sælger og forelagde ham problemet. Vi blev enige med sælger om, at den nok
> havde samlet vand i karburatoren, da den havde stået i et stykke tid i en
> butik, så den skulle bare have en omgang karburatorsprit. Det afhjalp dog
> ikke problemet.
>
> Vi skulle selvfølgelig ud at køre på den og tog til Knutstorp, hvor vi
begge
> var ude at køre på den. Vi købte F4'eren lige op til et banearrangement,
som
> vi havde betalt for for længe siden, så der var ikke tid til at rode mere
> med den inden. Motoren trak fint op til 5000 rpm, hakkede og spruttede op
> til 9000 rpm, hvorefter den trak som en raket ud til rødt felt. Mellem
5000
> og 9000 rpm havde den ca. 50 hk (målt ved senere lejlighed på testbænk),
> hvorefter effektkurven steg næsten lodret op til ca. 109 hk, hvilket som
> sådan er fint for en F4 i det trim. Men den var ekstrem svær at få over
9000
> rpm plus, at det var svært at dosere gassen, når man endelig fik den ud af
> det dårlige område. Alt i alt var cyklen ikke særlig nem at køre.
>
> Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Vi blev tilbudt at
> låne en testbænk, hvis vi selv ville rode med cyklen, hvilket vi
> selvfølgelig sagde ja tak til. Der viste det sig, at den forrige ejer også
> havde været på besøg og brugt flere dage på at forsøge at dyse cyklen
ind -
> men uden et godt resultat. Vi så sågar effektkurver fra hans tests, og fik
> hele historien fra testbænkens ejer, der er mc-mekaniker.
>
> Det forelagde vi cyklens forrige ejer, som hævdede, at der ikke var noget
i
> vejen med den, da vi overtog den. Man skulle bare holde motoren over
10.000
> rpm, og så var der ingen problemer.
>
> Vi rodede med motoren, men uden tilfredsstillende resultat. Susanne skulle
> til Norge og køre, så vi tog af sted og håbede på det bedste. I løbet af
de
> to dage, vi var deroppe, kørte cyklen dårligere og dårligere, og kunne til
> sidst slet ikke komme ud af det dårlige område. Fra Norge tog vi direkte
til
> Knutstorp, hvor Susanne også skulle køre en dag. Der kørte cyklen så
> dårligt, så efter det første pas blev hun tilbudt at låne en anden F4 af
en
> kammerat, for han "gad fandme ikke høre på den".
>
> Da vi kom hjem fra Knutstorp, forsøgte vi endnu en gang at finde
problemet.
> Vi fik lov til at låne diverse dele fra kammeratens F4 og skiftede stort
set
> alt af betydning - karburator, luftfilterboks, tænding, tændspoler,
tændrør,
> ledningsnet, tændboks, bagpotte - men stadig uden mærkbar bedre
resultater.
> Vi dysede om i et væk, men lige meget hjalp det.
>
> Vi tog til en velronemeret tuner for at få ham til at se hele motoren
> igennem, men han fandt intet unormalt. Derefter hjem igen og forsøge andre
> og nye ting i håb om, at det hjalp - men ak nej.
>
> Så begyndte vi at lave lidt detektivarbejde. Det viste sig, at toppen var
> portet, så vi besøgte tuneren igen. Toppen var portet forkert, så han
> rettede op på det, selv om han ikke mente, at det var hele årsagen til, at
> cyklen gik så dårligt.
>
> Ganske rigtigt kørte cyklen stadig dårligt. Som en sidste udvej splittede
vi
> ledningsnettet, som den forrige ejer havde prøvet at modificere til et
> ræs-net, og fandt adskillige fejl centreret om benzintilførelsen. Da de
fejl
> var rettet, testede vi cyklen igen, og nu var der ingen problemer i
> mellemområdet. Det eneste, den manglede, var en dysning.
>
> Alt dette arbejde tog kun et sted mellem 120 og 130 timer plus diverse
> udgifter. Prøv at tænk på, hvad det ville beløbe sig til, hvis et værksted
> skulle have løst problemet. Vores mekanikerven anslog, at det ville koste
> mellem 20 og 30.000 kr at få cyklen lavet på værksted. Heldigvis kunne vi
> selv ordne problemet i kraft af, at vi kvit og frit fik stillet en
testbænke
> til rådighed.
>
> Venlig hilsen
> Susanne og Jesper
>
> PS. F4'eren er lige blevet afhentet.
>
> Tillykke med salget, - solgte i den så til Jesper.?
/ John
| |
F.Sander (28-12-2004)
| Kommentar Fra : F.Sander |
Dato : 28-12-04 18:50 |
|
> Hør nu her!
> Det nytter ikke at købe trackjern som var det en brugt gademodel til
> 300.000,-!
> Er det et gammelt race eller track -jern, kan du være helt 100% sikker på
> at den er blevet trukket heelt ud til redline evig og altid, og at den
> næsten med sikkerhed har været i jorden et par gange - Akkurat som enhver
> anden racinc-model, og akkurat som du agter at gøre :-|
>
-----------------------------------------------------
Skulle feks. 04 GSX-R 600 fra Blå avis ch.... cup ( fuck - kunne ik' stave
til det, men i ved hvad jeg mener ) værre bedre ? sprang der ikke to motor i
luften + man høre om Honda RR 600 der er slidt op / skal bores efter et år..
godt nok får de mere tæsk der , en på div Track-days, meeennn! moderne 600´
er vist mere meter vare en håndværk.... så hellere gi' 15-20.00kr for en
ældre, og måske finde en ekstra motor på Ebay.
FS
| |
Hekto (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-12-04 20:37 |
|
In article <V0hAd.1057$RR.232@news.get2net.dk>, Finn@dk.dk says...
> Skulle feks. 04 GSX-R 600 fra Blå avis ch.... cup ( fuck - kunne ik' stave
> til det, men i ved hvad jeg mener ) værre bedre ? sprang der ikke to motor i
> luften + man høre om Honda RR 600 der er slidt op / skal bores efter et år..
> godt nok får de mere tæsk der , en på div Track-days, meeennn! moderne 600´
> er vist mere meter vare en håndværk.... så hellere gi' 15-20.00kr for en
> ældre, og måske finde en ekstra motor på Ebay.
>
Hvis der er tale om en racer, er det motoren der er slidt, sjældent
hydraulikken!
Hvis det er et problem at den KAN være tættere på opslidning, end ikke
at være det, skal man jo næsten købe en ny.
.... Hvis det endelig skal være, hvorfor så ikke investere i noget
mindre kompliceret, til en lavere pris, som det er muligt selv at skrue
på?
Når så banen kan tilbagelægges i elegant stil, med knæet i asfalten og
uden at rive i hydraulikken i tide og utide, kan man jo overveje at
skifte fra det hobby-prægede til noget mere avanceret/dyrere???
.... spør bare!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
|
|