/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Udstødning xt600 uden dikkedarer!
Fra : Per


Dato : 26-12-04 14:44

Hej NG!

Jeg vil have en anden udstødning til min xt600E i standardtrim årgang 2000
km stand 15000.

Hvad kan i anbefale - helst noget hvor der ikke umiddelbart skal dyssse om
osv.

Jeg har tænkt på denne her:
http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=216_225&products_id=183

Vil gerne have mere bundtræk, mindre vægt og lidt mere lyd - lyden er ikke
så vigtig for mig.

Er der nogen der har erfaringer med ovennævte model eller skal jeg købe
noget andet.

Den må også godt se bare lidt lækker ud

--
Med venlig hilsen Per!




 
 
Jakob D (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 26-12-04 15:37


"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
news:41cebf50$0$271$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Jeg vil have en anden udstødning til min xt600E i standardtrim årgang 2000
> km stand 15000.

Der er jo et hav af muligheder, og Leo vince er da et ok produkt.

Her et link med lidt mere info (tysk)
http://www.off-the-road.de/enduro/zubehoer_main.html

Jakob D
http://supermotard.dk/phpBB2/index.php +
http://www.supermoto.nu



flemsus (26-12-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 26-12-04 20:03

Per wrote:
> Hej NG!
>
> Jeg vil have en anden udstødning til min xt600E i standardtrim årgang
> 2000 km stand 15000.
>
> Hvad kan i anbefale - helst noget hvor der ikke umiddelbart skal
> dyssse om osv.
>
> Jeg har tænkt på denne her:
> http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=216_225&products_id=183
>
> Vil gerne have mere bundtræk, mindre vægt og lidt mere lyd - lyden er
> ikke så vigtig for mig.
>
> Er der nogen der har erfaringer med ovennævte model eller skal jeg
> købe noget andet.
>
> Den må også godt se bare lidt lækker ud

Hej.
Husk du skal nok også have nye forrør.Hvis du kan lidt tysk er her en smule:
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/-special-auspuff/index.htm

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen



flemsus (26-12-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 26-12-04 20:20

Som den her:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=49781&item=7942988906&rd=1

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen



Boye Wildt (27-12-2004)
Kommentar
Fra : Boye Wildt


Dato : 27-12-04 11:21

Hej!

Hvis du vi have anden udstødning i fht. den org. og få bedre bundtræk, bedre
lyd, men uden omdysning og dikkedarer, så er du oppe mod noget der er
umuligt. I øvrigt kan udgiften til anden udstødning med efterfølgende
omdysning og justering så XTeren kører tilfredsstillende, nemt løbe op i
5-6000 kr.
Jeg har selv en XT600E årgang 2000. ca. 29.000 km. Som jeg har monteret en
laserpotte på. Man plejer at sige at "hjemmetunere" som regel opnår ca. 25%,
men det er i negativ retning. Min XTer havde med org. udstødning en
tophastighed på ca. 145km/h og et fornuftigt bundtræk, men da den ikke sagde
mere end en knallert 45, var det en anden lyd jeg gik efter.
Da jeg havde fået tilpasset laseren og svejset et andet mellemrør op i ø35
mm. var jeg da lidt spændt på hvordan den sagde, og hvor meget effekttab der
varkommet ud af denne operation.
Lyden var fed, måske i den høje ende af det acceptable. Ud på motorvejen i
stille vejr.Lufttemperatur ca. +6 grader. Kørte en strækning på 2x8 km.
Tophastigheden var nu kun ca.125 km/h og bundtrækket var der heller ikke
noget at skrive hjem om. Hastigheden i 4. gear var en smule højere end i 5.
gear.
Jeg måtte så have fat i Carsten som tidligere har omdyset en XV1100 for mig.
Op på rullefeltet, som bekræftede hvad jeg godt vidste i forvejen. Al for
mager blanding. Af med tanken og sadlen, så man kan få carburatorerne lirket
ud.Først blev nålet i gasspjældet hævet et hak, dernæst blev der dyset om.
Bemærk, at hvis svømmerhuset ikke har være adskilt i de fire år XTeren har
kørt, så er der stor sansynlighed for at den tynde gummipakning er blevet
for lang og dermed ikke lader sig placere i rillen. Vi måtte klippe ca. 6-7
mm. af og lægge den i med flydende pakning. En ny koster ca. 80 kr.

Delene blev samlet og en tur mere på rullefeltet viste at vi var på rette
vej. Derefter ud på motorvejen igen. Momentet op gennem gearne var ok, men
tophastigheden var kun ca.135 km/h. Samme operation blev foretaget nogle
dage senere, da lufttemperaturen nu var oppe på + 10 grader. Vi gik en
dysestørrelse op. en nu svømmerhuspakning blev sat i. Endnu en tur på
rullefeltet viste nu en for fed blanding, men jeg tog atter ud på
motorvejen. Momentet var blevet bedre, men tophastigheden var den samme.
Moment og tophastighed er ofte et valg man må gå efter, da et godt moment
ofte går ud over tophastigheden.
Jeg skal en tur i "bænken" igen efter nytår.

Hører gerne hvilket resultat du opnår.

Mvh
Boye













"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41cebf50$0$271$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Jeg vil have en anden udstødning til min xt600E i standardtrim årgang 2000
> km stand 15000.
>
> Hvad kan i anbefale - helst noget hvor der ikke umiddelbart skal dyssse om
> osv.
>
> Jeg har tænkt på denne her:
> http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=216_225&products_id=183
>
> Vil gerne have mere bundtræk, mindre vægt og lidt mere lyd - lyden er ikke
> så vigtig for mig.
>
> Er der nogen der har erfaringer med ovennævte model eller skal jeg købe
> noget andet.
>
> Den må også godt se bare lidt lækker ud
>
> --
> Med venlig hilsen Per!
>
>
>



Per (27-12-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 27-12-04 19:02


"Boye Wildt" <Bowitek@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41cfe1c0$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Hvis du vi have anden udstødning i fht. den org. og få bedre bundtræk,
> bedre
> lyd, men uden omdysning og dikkedarer, så er du oppe mod noget der er
> umuligt. I øvrigt kan udgiften til anden udstødning med efterfølgende
> omdysning og justering så XTeren kører tilfredsstillende, nemt løbe op i
> 5-6000 kr.
> Jeg har selv en XT600E årgang 2000. ca. 29.000 km. Som jeg har monteret en
> laserpotte på. Man plejer at sige at "hjemmetunere" som regel opnår ca.
> 25%,
> men det er i negativ retning. Min XTer havde med org. udstødning en
> tophastighed på ca. 145km/h og et fornuftigt bundtræk, men da den ikke
> sagde
> mere end en knallert 45, var det en anden lyd jeg gik efter.
> Da jeg havde fået tilpasset laseren og svejset et andet mellemrør op i ø35
> mm. var jeg da lidt spændt på hvordan den sagde, og hvor meget effekttab
> der
> varkommet ud af denne operation.
> Lyden var fed, måske i den høje ende af det acceptable. Ud på motorvejen i
> stille vejr.Lufttemperatur ca. +6 grader. Kørte en strækning på 2x8 km.
> Tophastigheden var nu kun ca.125 km/h og bundtrækket var der heller ikke
> noget at skrive hjem om. Hastigheden i 4. gear var en smule højere end i
> 5.
> gear.
> Jeg måtte så have fat i Carsten som tidligere har omdyset en XV1100 for
> mig.
> Op på rullefeltet, som bekræftede hvad jeg godt vidste i forvejen. Al for
> mager blanding. Af med tanken og sadlen, så man kan få carburatorerne
> lirket
> ud.Først blev nålet i gasspjældet hævet et hak, dernæst blev der dyset om.
> Bemærk, at hvis svømmerhuset ikke har være adskilt i de fire år XTeren har
> kørt, så er der stor sansynlighed for at den tynde gummipakning er blevet
> for lang og dermed ikke lader sig placere i rillen. Vi måtte klippe ca.
> 6-7
> mm. af og lægge den i med flydende pakning. En ny koster ca. 80 kr.
>
> Delene blev samlet og en tur mere på rullefeltet viste at vi var på rette
> vej. Derefter ud på motorvejen igen. Momentet op gennem gearne var ok, men
> tophastigheden var kun ca.135 km/h. Samme operation blev foretaget nogle
> dage senere, da lufttemperaturen nu var oppe på + 10 grader. Vi gik en
> dysestørrelse op. en nu svømmerhuspakning blev sat i. Endnu en tur på
> rullefeltet viste nu en for fed blanding, men jeg tog atter ud på
> motorvejen. Momentet var blevet bedre, men tophastigheden var den samme.
> Moment og tophastighed er ofte et valg man må gå efter, da et godt moment
> ofte går ud over tophastigheden.
> Jeg skal en tur i "bænken" igen efter nytår.
>
> Hører gerne hvilket resultat du opnår.
>
> Mvh
> Boye
>


Hej Boye!

Det lyder næsten til at det ikke er besværet værd

Jeg er ihvertfald ikke interesseret i, at den får lavere tophastighed eller
dårligere mellemtræk.

Jeg takker for svarene og skal nok holde jer orienteret, hvis jeg får en
anden udstødning på.

Mvh. Per!




flemsus (27-12-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 27-12-04 21:47

<snip>
>
> Hej Boye!
>
> Det lyder næsten til at det ikke er besværet værd
>
> Jeg er ihvertfald ikke interesseret i, at den får lavere tophastighed
> eller dårligere mellemtræk.
>
> Jeg takker for svarene og skal nok holde jer orienteret, hvis jeg får
> en anden udstødning på.
>
> Mvh. Per!

Det lyder som om at han har brugt originale forrør, så hjælper det jo nok
ikke det vilde. En ting man også skal have fat i er luftfilterkassen, jeg
har rykket hele studsen ud så den får mere luft.
Men det største plus er jo nok vægtbesparelsen + lyden + udseendet.



--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen



Dr.Enduro (22-02-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 22-02-05 15:26


Jeg er helt enig med Boye. Hvis du sætter en ny potte på, bliver
udstødningens modtryk mindre, så der ryger mere luft igennem systemet.
Blandingen bliver derfor tit alt for mager, hvorfor du skal finindstille
karburatoren (større dyser, hænge nåle i en anden position). Det samme
gælder, hvis du piller ved luftfilteret.

Mht. forrør, så giver det sandsynligvis ikke en skid, men det ser
federe ud, og så ruster det ikke.

Er selv i gang med at tune min XT 600 (har købt en Sebring G-power og et
ABP-forrør). Det er svært at få fat i de rigtige dyser, men et eller
andet sted skal jeg nok få skaffet dem fra...


Hilsen Jan

Boye Wildt (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Boye Wildt


Dato : 23-02-05 06:53

Hej Jan.
Skriver du lidt om resultatet når du er færdig og tak for svar vedr.
olietjek
hilsen
Boye

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:421b40f3$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg er helt enig med Boye. Hvis du sætter en ny potte på, bliver
> udstødningens modtryk mindre, så der ryger mere luft igennem systemet.
> Blandingen bliver derfor tit alt for mager, hvorfor du skal finindstille
> karburatoren (større dyser, hænge nåle i en anden position). Det samme
> gælder, hvis du piller ved luftfilteret.
>
> Mht. forrør, så giver det sandsynligvis ikke en skid, men det ser
> federe ud, og så ruster det ikke.
>
> Er selv i gang med at tune min XT 600 (har købt en Sebring G-power og et
> ABP-forrør). Det er svært at få fat i de rigtige dyser, men et eller
> andet sted skal jeg nok få skaffet dem fra...
>
>
> Hilsen Jan



Dr.Enduro (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 23-02-05 22:33



Hej Boye

Selvfølgelig. Det kan godt trække lidt ud, er nemlig samtidig i gang med
at omlakere min mc (fra psykedelisk grøn/lilla til matsort).
Har foreløbig taget kontakt til en forhandler i Tyskland, som skaffer
dyserne og evt. nye pakninger hjem. Så snart vejret bliver lidt bedre og
jeg kan vaske salt- og WD40-snasket af, går jeg i gang med at skrue.

Hilsen Jan

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste