Import-historie
Fra : dots

Dato : 24-12-04 14:30

Skrevet til Rittig igår d.23./12.

Nu begynder det at ligne noget! Cyklen blev indleveret ved fragtcentralen i
Bradford tidligt i morges og er hjemme på sjælland imorgen
Det har ellers holdt hårdt, forvirret og en "anelse" stresset pga julen,
modstridende oplysninger og misforståelser.
Men for en førstehånds oplevelse af en ebay handel, sidder jeg tilbage en
rigtig god og tillidsfuld fornemmelse af at der findes gode mennesker derude
i verden - de er ikke allesammen ude på at snyde nogen. Selvom jeg er blevet
advaret flere steder fra med løftede pegefingre - Pas nu på! -

Først troede jeg, at jeg skulle hente den i Harwich, men ejeren ville ikke
transportere den 350 km - heller ikke for penge..
Så talte jeg med en ven fra ØSSL(lokalklub af DORMCK), om at tage et
minicruise, leje en kassevogn derovre (jeg har ikke bilkort, det har han),
hente cyklen og være tilbage i havnen indenfor altfor kort tid, 700km - det
duede ikke.
JØ(min MX-mand, J.Ø.Service) fik nys om at jeg havde købt en cykel i England
og gav mig et mobilnr, ring strax, han er derovre nu, han lægger de 18.000
ud, vi to afregner senere!
Og jeg ringede til en fuldt optaget Lars et eller andet sted i nordengland,
med kunder i baggrunden, han vil ringe tilbage om lidt - det gjorde han så
ikke. Jeg ringer til JØ, kan jeg ringe til Lars nu klokken er jo mange, han
skal vel osse ha fri??? JØ siger ring du bare uanset kl., men desværre er
Lars allerede fyldt i bilen, kører lige forbi min xr og har bare ikke plads
:-/
Men han siger ring til vognmanden, han henter den på adressen - så snart den
er betalt! Hvad den så ikke var på daværende tid.
Næste dag galoperer jeg i banken på trods af alle de løftede pegefingre og
laver en bankoverførsel på beløbet 1.700 engelske pund. Mangler ditten og
datten af swiftcodes og alt muligt, har sælger i røret nede i banken, han
står i sin bank i UK, og vi lærte alle noget om int.pengeoverførsler, også
min bette lokalbank Så sku den jo være fin...
Men næ nej, nummerviseren står og hopper derhjemme, det er JØ. HVIS jeg
havde været hjemme den formiddag havde cyklen været samlet op på adressen,
betalt og hjemme dagen efter................dybt suk.................
Sælger er i Barcelona hele weekenden, bankoverførslen render alligevel
tidligst ind mandag, sælger har fri fra tirsdag eftermiddag. JØ siger han
skal finde en lokal fragtcentral i sit område, Manchester: Jeg får en
adresse der dikker ind på mailen, ringer strax til JØ, der sætter hjulet
igang... 10-15min senere får jeg en mail fra UK, der siger at den adr.
alligevel ikke dur og jeg må ha fat i JØ igen, der er optaget... så ringe
igen-igen indtil han er der og jeg kan sige - den adresse dur ikke- og han
skal ringe til fragtmanden og aflyse..........arrgh !!!
Hvad gør jeg så??? Ringer til JØ igen og beder ham om at ringe til sin
fragtmand og spørge - hvor - de vil samle cyklen op, han siger Bradford idag
eller imorgen tidlig ellers får du den ikke hjem i år, og jeg får en adresse
efter 30 min udeafmigselv venten ved tlf, Sender videre til England på sms
og e-mail, og venter igen på svar.............intet sker.
Indtil imorges dér har jeg Darren i røret, han har nemli været rigtig
tidligt oppe og afleveret xr på aftalt sted, så jeg kan få min julegave
imorgen

Se så tror jeg på julemanden og nisser igen

--
- dots -
Honda CRM125 R

Fra : flemsus

Dato : 24-12-04 16:47

Puha man bliver jo helt forpustet. Bare det ikke kostede dig for mange
grå hår.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 24-12-04 22:06

Sikke en julehistorie, flot af ham Darren af stå tidligt op og alt den
ekstra "gymnastik" han har gjort
Man skulle sende et julekort sku mand

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265