Så lykkedes det, import :-)
Fra : dots

Dato : 23-12-04 11:53

Som tidligere skrevet, fik jeg den idé at finde en Honda XR250R af nyere
dato, i England.

Jeg fandt den på ebay.co.uk til 18.000 kr. En 2002 årgang, med 3400km på
bagen.
Den stå nu på en fragtcentral i Bradford, bliver hentet af fragtmand idag og
er hjemme på sjælland imorgen
Så blev det alligevel jul i år!!!

- dots -
Honda CRM125 R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216

Fra : anders majland

Dato : 23-12-04 11:56

> Den stå nu på en fragtcentral i Bradford, bliver hentet af fragtmand idag
> og
> er hjemme på sjælland imorgen
> Så blev det alligevel jul i år!!!

Tillykke - fin julegave

/A

Fra : Michael K. S.

Dato : 23-12-04 12:13

On Thu, 23 Dec 2004 11:53:28 +0100, "dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk>
wrote:

>Den stå nu på en fragtcentral i Bradford, bliver hentet af fragtmand idag og
>er hjemme på sjælland imorgen
>Så blev det alligevel jul i år!!!

Tillykke Dorte, er import bare ikke sjovt hva' , først så går man
så grueligt meget igennem, men så.....god fornøjelse med den lille ny
Honda, fortæl lidt om den efterhånden som du får lidt erfaring, sådan
een kunne jeg nemlig også godt tænke mig.

--
-Michael

Fra : dots

Dato : 23-12-04 23:32

"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Honda, fortæl lidt om den efterhånden som du får lidt erfaring, sådan
> een kunne jeg nemlig også godt tænke mig.

Nåe, så det ku du
Jeg regner bestemt heller ikke med at blive skuffet.
Jeg har gået rundt i ret små adrenalin cirkler den sidste uge, meget glad
for at det er i orden nu!
Men du har ret
Import _er_ sjovt! Og jeg kunne snildt finde på at gøre det igen

dots

Fra : Michael K. S.

Dato : 24-12-04 11:59

On Thu, 23 Dec 2004 23:32:26 +0100, "dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk>
wrote:

>Nåe, så det ku du

Mmmm - har længe stået på ønskelisten...men riget fattes monetære
midler til alle de ting der står på den liste .

>Jeg regner bestemt heller ikke med at blive skuffet.

Næppe.

>Men du har ret
>Import _er_ sjovt! Og jeg kunne snildt finde på at gøre det igen

Det _er_ det nemlig! Mine sidste mange cykler efterhånden har alle
været importeret og i alle tilfælde har der været knyttet en sjov
historie/oplevelse i et eller andet omfang til importen, samtidig som
at der også har været en lille skilling at spare, hvilket jo heller
ikke gør noget selvom det nu ikke har været hovedformålet. Så næste
cykel bliver antagelig også hentet udenfor DK.

--
-Michael

Fra : dots

Dato : 24-12-04 14:00

> [...]
> at der også har været en lille skilling at spare, hvilket jo heller
> ikke gør noget selvom det nu ikke har været hovedformålet.

Jeg skrev en importberetning til Rittig igår, jeg skal gerne sende den til
dig også, det var en mildt sagt stressende omgang.
Dur din email adr. ovenfor ?

dots

Fra : Michael K. S.

Dato : 24-12-04 14:15

On Fri, 24 Dec 2004 13:59:59 +0100, "dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk>
wrote:

>Jeg skrev en importberetning til Rittig igår, jeg skal gerne sende den til
>dig også, det var en mildt sagt stressende omgang.

Joh, det er også det indtryk jeg ligesom har fået . Bare rolig det
bliver nemmere med tiden - jeg havde forøvrigt en herresjov tur ned
til Hamm i D. for et par år siden, tog nattoget og sad i kupe sammen
med 2 fulde islændinge, en ½-ekshibitionistisk hollændertøs og en
amerikaner på Europa-turne ...vældig underholdende, turen hjem på
cyklen var dog røvsyg (Autobahn)

>Dur din email adr. ovenfor ?

Naturligvis gør den det (endnu da) og jeg er altid interesseret i at
høre om evt. faldgruber og besværligheder andre måtte ha' haft - det
hjælper altsammen på erfaringsgrundlaget så man selv kan undgå at lave
de samme "fejltagelser". Hvis ikke den indeholder ting du ikke vil ha'
ud i en støre kreds, kan du jo også bare smide den her til alm.
oplysning.

--
-Michael

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-12-04 12:17

Stort tillykke herfra. En rigtig god julegave

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-12-04 12:38

dots wrote:
> Den stå nu på en fragtcentral i Bradford, bliver hentet af fragtmand
> idag og er hjemme på sjælland imorgen
> Så blev det alligevel jul i år!!!

Hatten af for dig - en kvinde der forstår at der skal hårde pakker under
træet. Lige i dit tilfælde er det dog ikke en fordel at den rasler

--
vh
Torben

Fra : dots

Dato : 23-12-04 23:49

> Hatten af for dig - en kvinde der forstår at der skal hårde pakker under
> træet. Lige i dit tilfælde er det dog ikke en fordel at den rasler

Tak, men måske der skal lovlig mange grene af træet i dette tilfælde... en
sædehøjde på over 90cm, hm
Det vil jeg nok ikke blive helt populær på, så derfor henter jeg sæl min
julegave, hehe ;-D
Men glæden er lige stor, også på trods af at jeg selv har betalt !?!
Og den rasler ikke! Øh, nåh nej det håber jeg da ihvertfald ikke den
gør...!!!

dots

Fra : Bjørn S

Dato : 23-12-04 13:49

dots wrote:

> Jeg fandt den på ebay.co.uk til 18.000 kr. En 2002 årgang, med 3400km på
> bagen.

Til lykke med den !
Men skal du ha plader på, så er der jo noget med en magisk grænse på de
6000 km, er det ikke ? (Grundet reg.afgiftens størrelse)
Men problemet er jo ikke større end at du nok eventuelt hurtigt får rullet
dem på, inden du får den afgiftsvurderet.

--
/Bjørn

Fra : Hekto

Dato : 23-12-04 14:53

In article <cqeera$v5h$1@abbeden.bunk.cc>, bjosko@yahoo.com says...
> [...]
> Men problemet er jo ikke større end at du nok eventuelt hurtigt får rullet
> dem på, inden du får den afgiftsvurderet.

.... inden TOLDSYN!
Ellers kommer der noget moms-rod oveni.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Jan Bachman

Dato : 23-12-04 17:01

>... inden TOLDSYN!
>Ellers kommer der noget moms-rod oveni.

Nogen der har prøvet det (i år) og kender fakta fra førstehånd?

Jeg har en import-MC fra Tyskland med 4800 km på klokken, der afventer
told- og registreringssyn til foråret.

Før import ringede jeg til toldskat, og referede til deres hjemmeside
om de famøse 6000km. Damen i den anden ende af røret var helt klar på
situationen, og betryggede mig, at moms skulle jeg ikke betale for en
MC importeret fra EU, underordnet kilometerstand.

Jeg kan naturligvis tage en prøvetur til Skagen til foråret og få en
is, men alligevel... lang tur uden kasko.

/Jan

Fra : Hekto

Dato : 23-12-04 20:15

In article <68qls0l5nd0iadqe7l7a3kglkgu2frvct2@4ax.com>, jamen@davs.du
says...
> Nogen der har prøvet det (i år) og kender fakta fra førstehånd?

Først toldsyn, hvor den generelle stand, herunder kilometertal og model
registreres. Dernæst et normalt syn.
Der er IKKE tale om nogen egentlig vurdering m.h.t. afgiften.

Så betaling af depositum. Du kan tilkendegive om du vil have den
vurderet, og får at vide der er laaaang ventid. Du kan også klage og
fremstille den når du får den endelige afgift.

Så henter du pladerne og kører!

Alle spekulationer m.h.t. at slippe billigere ved at fremstille den i
den ene eller anden stand, er efter min mening illosoriske, med mindre
man kommer med et vrag, eller regninger for et væsentligt beløb, der
godtgør reparationer for at få den køreklar.

Fra : Michael Olsen

Dato : 25-12-04 10:45

> Først toldsyn, hvor den generelle stand, herunder kilometertal og model
> registreres. Dernæst et normalt syn.
> Der er IKKE tale om nogen egentlig vurdering m.h.t. afgiften.

Hej.
Hvor lang tid gælder sådan et toldsyn.

--
Hilsen
Michael

Fra : Hekto

Dato : 25-12-04 12:23

In article <vEazd.19$qL.2@news.get2net.dk>, mfolsen@hotmail.com says...

> Hej.
> Hvor lang tid gælder sådan et toldsyn.
>
> --
> Hilsen
> Michael

Mon ikke 1 år, som et normalt syn?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-12-04 19:43

Jan Bachman <jamen@davs.du> writes:

> [...]
> situationen, og betryggede mig, at moms skulle jeg ikke betale for en
> MC importeret fra EU, underordnet kilometerstand.

Reglerne er simple: hvis køretøjet er ældre end 6 måneder (fra første
indregistrering) OG den har gået mere end 6000km, skal der ikke moms
på (indenfor EU). Eller skal der.

At så Told & Skat ikke kender reglerne, er jo ikke første gang...

Jeg ville være på den sikre side, og sørge for at der stod >6000km på
tælleren, når jeg kørte til syn.

Kai (min Retter har gået 12.000km, så jeg er _helt_ sikker
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jan Bachman

Dato : 23-12-04 23:00

>Reglerne er simple: hvis køretøjet er ældre end 6 måneder (fra første
>indregistrering) OG den har gået mere end 6000km, skal der ikke moms
>på (indenfor EU). Ellers skal der.

Hmm... jeg har lige læst denne pjece igennem:
http://www.erhverv.toldskat.dk/vejledninger/personserien/pnr_05_ver1_5.pdf

Det står jo klart og tydeligt, at jeg skal ud og trille en prøvetur.
Man må håbe det kommer an på klokken, og ikke de medfølgende papirer,
hvor aktuel kilometerstand står angivet. Omvendt kunne jeg jo have
kørt den hjem, i stedet for at have fået den fragtet. Så havde der
også stået >6000km.

>At så Told & Skat ikke kender reglerne, er jo ikke første gang...

Jeg sender hermed en virtuel dummeflad til damen på motorkontoret.
Jeg tror jeg konfronterer dem med det endnu en gang, inden jeg henter
prøveplader.

/Jan

Fra : Hekto

Dato : 24-12-04 00:20

In article <vbfms0pta8ujel4554h9uml827n18mbupr@4ax.com>, jamen@davs.du
says...
> [...]
> hvor aktuel kilometerstand står angivet. Omvendt kunne jeg jo have
> kørt den hjem, i stedet for at have fået den fragtet. Så havde der

Fortvivl nu ikke!
Den slags er der da råd for!

Fra : Jan Bachman

Dato : 24-12-04 00:48

>Fortvivl nu ikke!
>Den slags er der da råd for!

Hvilke råd?

/Jan

Fra : N/A

Dato : 24-12-04 09:08

Fra : Jan Bachman

Dato : 24-12-04 09:08

>Den slags offentliggører man ikke ... du kan jo sende en mail, eller
>opgive en adresse.

Ahae... her melder jeg så pas, men tak for interessen og god jul

/Jan

Fra : Michael K. S.

Dato : 24-12-04 11:38

On Fri, 24 Dec 2004 09:08:14 +0100, Jan Bachman <jamen@davs.du> wrote:

>Ahae... her melder jeg så pas, men tak for interessen og god jul

Ahvaba' har vi her den sjældne race Homo veritas - Altså på en
række cykler kræver det ikke det helt store at stille klokken på 6001
km og så når man engang med tiden har fået rullet et par ægte km på så
at stille den tilbage igen til det rigtige - Er det svindel, ja
naturligvis, men en vis form for proportionssans i den forbindelse kan
man sikkert også mobilisere - Man siger så også samtidig at
km-tælleren er tæt på værdiløs i forbindelse med et MC-køb, med mindre
det sammenholdes med stand og evt. dok i form af km-tal påført
værkstedsregninger eller andet. Men hvis man hellere vil køre en lille
tur på Duc-plade så kan man naturligvis også bare gøre det.

--
-Michael

Fra : Jan Bachman

Dato : 24-12-04 12:58

>Ahvaba' har vi her den sjældne race Homo veritas

Hehe...

>Altså på en række cykler kræver det ikke det helt store at stille klokken på 6001
>km og så når man engang med tiden har fået rullet et par ægte km på så
>at stille den tilbage igen til det rigtige

Min tæller er digital. Om det gør indgrebet lettere eller sværere,
skal jeg ikke kunne sige. Men jeg føler mig mest tryg ved at løse
problemet med en trilletur til foråret

/Jan

Fra : Hekto

Dato : 24-12-04 13:19

In article <uhvns0tsir6pj5h060mjt5t9otlvtkqgcs@4ax.com>, jamen@davs.du
says...

> Min tæller er digital. Om det gør indgrebet lettere eller sværere,
> skal jeg ikke kunne sige. Men jeg føler mig mest tryg ved at løse
> problemet med en trilletur til foråret

eBay!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-12-04 13:49

dots wrote:
> Som tidligere skrevet, fik jeg den idé at finde en Honda XR250R af
> nyere dato, i England.

Hej Dorthe

Tillykke med den. Den bliver du glad for, og så er det en Honda! Jeg glæder
mig til at se den piske over stepperne til sommer.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : dots

Dato : 23-12-04 18:38

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:32vt6aF3s2jqbU1@individual.net...
> Tillykke med den. Den bliver du glad for, og så er det en Honda! Jeg
glæder
> mig til at se den piske over stepperne til sommer.

Ja det gør jeg også ! - og jeg kan læse mig til at der er et par km vi skal
have kørt af
Men hva, den gamle 2-takt har et årspensum på over 10.000km, så de par
tusind XR250R mangler ifølge T&S skulle vel ikke være det helt store
problem...

Har iøvrigt lige meldt mig ind i Ténéré klubben i min nye egenskab af 4takt
ejer, ser frem til at deltage i jeres ting - specielt dine skrue-kurser! Jeg
har tygget din tråd længere nede på listen, for sa...da jeg kan lære noget,
og jeg vil gerne!

dots