Pris vurdering.
Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 23-05-01 14:29

Hej,

Dette er IKKE for at sælge!

Jeg står og skal snart opgradere, bl.a. grafikkort. Og så vil jeg
selvfølgelig prøve at sælge mit nuværende. Det er et Matrox G400 Max
DualHead 32Mb. Kan nogen her vurdere hvad det er værd brugt, i dag? Der er
ingen garanti mere, men det er i tip top stand og har aldrig været
overclocket (hvis det skulle have noget at sige..). Det er faktisk som nyt.

Anyone?

Mvh, Brian.

Fra : JK

Dato : 23-05-01 14:40

"Brian Juul Nielsen" <New-York@Anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen garanti mere, men det er i tip top stand og har aldrig været
> overclocket (hvis det skulle have noget at sige..). Det er faktisk som

1400,- ?

/JK

Fra : TORBEN DYBDAHL ANDER~

Dato : 23-05-01 17:15

Jeg har lige købt et for 700 kr
Torben

Fra : DaWizeGuy

Dato : 23-05-01 17:30

"Brian Juul Nielsen" <New-York@Anarki.dk> wrote in message
> [...]
> ingen garanti mere, men det er i tip top stand og har aldrig været
> overclocket (hvis det skulle have noget at sige..). Det er faktisk som

Jeg vil mene, at det er omkring 1000-1200 kr. værd, da der ikke er garanti
på det længere.

---
Mvh. Anders

Fra : DaWizeGuy

Dato : 23-05-01 17:31

> [...]
> ingen garanti mere, men det er i tip top stand og har aldrig været
> overclocket (hvis det skulle have noget at sige..). Det er faktisk som

Jeg er lidt nysgerrig: Hvilket grafikkort har du tænkt dig at opgradere til?
GeForce 3, Radeon eller et helt tredje?

---
Anders

Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 23-05-01 18:57

Heyzan,

> Jeg er lidt nysgerrig: Hvilket grafikkort har du tænkt dig at opgradere
til?
> GeForce 3, Radeon eller et helt tredje?

Ja, GeForce3.. Asus AGP-V8200.. Men der går lige en måneds-tid endnu, da det
ikke ligefrem er et greb i lommen for mig... :) Jeg forsker bare lidt lige
nu.

Mvh, Brian

Fra : Simon - -:[CU]:-Quic~

Dato : 23-05-01 20:03

> Ja, GeForce3.. Asus AGP-V8200..
Men.. Asus :\
en ting minder mig kun om asus nu, at de udgav de klamme drivere..
BTW er det langt fra det hurtigste kort.. det er nok kun det dyreste..

/Silver

Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 23-05-01 20:26

Oki.. Hvilket GF3 kort, vil du så anbefale?

Fra : Santa Xcaze

Dato : 23-05-01 20:30

Hercules :)

Fra : Jakob Overgaard

Dato : 23-05-01 20:56

Hvorfor?

Fra : Santa Xcaze

Dato : 24-05-01 09:42

Tja et er at det har dvi udgang ...
Det har heatsinks på ram så man kan clocke det ...

Fra : DaWizeGuy

Dato : 24-05-01 11:52

"Santa Xcaze" <nothing@nogood.dk> wrote in message
> Tja et er at det har dvi udgang ..

Indgang mener du vel

> Det har heatsinks på ram så man kan clocke det ...

Det har ALLE GeForce 3 kort jeg kender til, inklusive Asus og Leadtek. Men
det er da muligt, at Hercules kan clockes højere end Asus.

---
Mvh. Anders

Fra : Orange Smølf

Dato : 24-05-01 12:53

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev :

> "Santa Xcaze" <nothing@nogood.dk> wrote in message
>
> Indgang mener du vel

indgang?? det er da en udgang, til at tilslutte skærme der bruger dvi stik.
Er det ikke?

Fra : DaWizeGuy

Dato : 24-05-01 19:25

"Orange Smølf" <orange@post.cybercity.dk> wrote in message

> indgang?? det er da en udgang, til at tilslutte skærme der bruger dvi
stik.
> Er det ikke?

Jeg var vist lige lovlig hurtig, for du har fuldkommen ret.. Jeg læste dvi
som Direct Video Input, altså video-ind, ikke som dvi-udgang til flat panel
monitor. Beklager forvirrngen!

---
Mvh. Anders

Fra : Santa Xcaze

Dato : 24-05-01 13:26

Nej jeg er nu ret sikker på jeg mener udgang for det er velbilled signaler
som sendes ud gennem en dvi udgang ??? Havde ik set de andre kort havde
heatsinks og dvi, men det har de ... Men jeg er nu stadig mest tilbøjelig
til Hercules ;) ... En positiv ting er at de rent faktisk har demoer, hvor
man kan udnytte kortet som ikke følger med til asus ... Ved godt det er en
vag grung, meeeeen :) Hvis jeg havde råd ville jeg nok sælge mit Hercules
GEforce 2 Ultra og købe en 3'er ;)

Fra : Simon - -:[CU]:-Quic~

Dato : 24-05-01 05:58

> Oki.. Hvilket GF3 kort, vil du så anbefale?

Winfast Leadtek. Det er det hurtigste i øjeblikket, sammen med det svenske
AbsoluteMM, som endda kun koster 3300,- DKR

/Silver

Fra : DaWizeGuy

Dato : 24-05-01 11:58

> Winfast Leadtek. Det er det hurtigste i øjeblikket, sammen med det svenske
> AbsoluteMM, som endda kun koster 3300,- DKR

Helt enig! I et review af Asus V8200 (har lige glemt URL'en), belv det
sanmenlignet med Leadtek Winfast GF3, og Leadtek var lidt hurtigere i
samtlige tests. Til gengælg kunn V8200 overclokes højere, idet kølegrillen
på core og RAM er bedre enmd Leadtek. Men det er peanuts vi taler om (det
var vist 510MHz contra 520MHz på RAM), så de ekstra. 700-800 kr. som et Asus
V8200 Deluxe koster kan ikke rigtigt retfærdiggøres.

---
Mvh. Anders

Fra : Orange Smølf

Dato : 24-05-01 12:51

> [...]

> var vist 510MHz contra 520MHz på RAM), så de ekstra. 700-800 kr. som et Asus
> V8200 Deluxe koster kan ikke rigtigt retfærdiggøres.

Der er Video-in på Asus kortet

Fra : DaWizeGuy

Dato : 24-05-01 19:30

Asus

> Der er Video-in på Asus kortet

Det er rigtigt, men jeg synes nu stadig at prisforskellebn er for stor.

---
Mvh. Anders

Fra : Santa Xcaze

Dato : 25-05-01 13:29

Oki her er nogle argumenter:

Asus V8200 Deluxe:
3D LCD Shutter glass output
S-Video IN and OUT
Composite OUT

Leadtek WinFast GeForce3:
on-board DVI-I support
Support TV-out (Basic TV output) (1074x768)

Hercules Prohpet III:
DVI-Out
S-VHS/TVout (1074x768)

Så alt i alt kommer det vel an på hvad man vil have på sit kort???

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-05-01 16:46

> Oki her er nogle argumenter:
>
> Asus V8200 Deluxe:
> 3D LCD Shutter glass output
> S-Video IN and OUT
> Composite OUT
>
> Leadtek WinFast GeForce3:
> on-board DVI-I support
> Support TV-out (Basic TV output) (1074x768)
>
> Hercules Prohpet III:
> DVI-Out
> S-VHS/TVout (1074x768)
>
> Så alt i alt kommer det vel an på hvad man vil have på sit kort???

Jo, og har man ikke voldsomt brug for videograbberfunktion bør men købe
Leadtek eller Hercules.

----
Mvh. Anders

Fra : Santa Xcaze

Dato : 25-05-01 17:39

Jep det vil jeg også mene :)
Synes nu at hercules kortet er lækkert med farverne :)
Men kan du forklare mig noget???
Der står at Hercules kortet kører med coreclock på 200mhz og ramdac 450 mhz
Hvor der vist står at winfast og asus kører 350 ramdac???
Jeg er lidt forviret ....

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-05-01 18:07

> [...]
mhz
> Hvor der vist står at winfast og asus kører 350 ramdac???

Det må helt klart være en fejl. Ingen almindelige grafikkort understøtter så
høj en RAMDAC. Det højeste jeg kender til er 360 MHz på Matrox G400/G450.

---
Mvh. Anders

Fra : Santa Xcaze

Dato : 25-05-01 18:13

Tror det var mig som misforstod det her...
Combination of the most advanced GPU architecture with the fastest chipset
and RAM: 200MHz core clock mated to 64MB onboard DDR RAM operating a460MHz.t

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-05-01 18:28

> [...]
chipset
> and RAM: 200MHz core clock mated to 64MB onboard DDR RAM operating

Det kan jo OGSÅ være forklaringen ;-D

---
Anders

Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 25-05-01 22:44

Hej igen,

> Jo, og har man ikke voldsomt brug for videograbberfunktion bør men købe
> Leadtek eller Hercules.

Er der ikke også 3D briller med Asus kortet? Deluxe udgaven, i hvert fald..

-Brian

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-05-01 22:58

> Hej igen,

> Er der ikke også 3D briller med Asus kortet? Deluxe udgaven, i hvert
fald..

Jo, men de er efter min mening totalt overflødige.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-05-01 23:38

On Fri, 25 May 2001 23:58:27 +0200, "DaWizeGuy"
<anders@herlevkollegiet.dk> wrote:

>Jo, men de er efter min mening totalt overflødige.

Og har utrolig dårlig støtte på næsen, så de hurtigt bliver
ubehagelige at have på.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : DaWizeGuy

Dato : 23-05-01 21:11

> [...]
> en ting minder mig kun om asus nu, at de udgav de klamme drivere..
> BTW er det langt fra det hurtigste kort.. det er nok kun det dyreste..

Korrekt, Leadtek er lidt hurtigere ved samme clockfrekvens ifølge en test
jeg har læst. Det samme gælder vist Hercules 3D Prophet III.

---
Mvh.

Fra : Jakob Overgaard

Dato : 23-05-01 22:47

OK, det besvarer i en eller anden forstand mit indlæg.....må vist læse lidt
flere anmeldelser end tilfældet er lige nu

Mvh
Jakob O.

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 25-05-01 23:01

wrote in message
> Men.. Asus :\
> en ting minder mig kun om asus nu, at de udgav
de klamme drivere..

hmm... man kan vel bare bruge Nvidias Detonator 3
drivere i stedet...

/Thomas

Fra : DaWizeGuy

Dato : 23-05-01 21:10

> [...]
det
> ikke ligefrem er et greb i lommen for mig... :) Jeg forsker bare lidt lige

Jeg håber, at du skal bruge det til spil i høje opløsninger eller intensiv
3D Studio Max, for ellers er det lidt overkill :)

--
Anders

Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 23-05-01 21:25

> Jeg håber, at du skal bruge det til spil i høje opløsninger eller intensiv
> 3D Studio Max, for ellers er det lidt overkill :)

Yez, jeg elsker tunge 3D spil. Og det skal helst flyde 100%.. Det mindste
hakken i frameraten, generer mig.. Det tager lidt af den gode stemning
(f.eks. System Shock 2..).. Men jeg tror jeg vil prøve at finde nogle steder
på nettet, hvor man kan læse nogle tests af de forskellige GF3 kort..

Kender du, eller nogen andre, nogle gode URL's..?

Mvh. Brian