Bad - opkant - lovligt?
Fra : Jan Arentoft

Dato : 10-02-05 21:59

Jeg syntes at have forstået at det er blevet ulovligt at lave opkant ved
bad.

Altså ulovligt at lave opkant ved brusebad og sætte fliser på 3 sider. Men
det skulle dog være lovligt at lave nedkant til bad delen.

Hvad siger i til det ?

Jan

Fra : Steen Suder

Dato : 10-02-05 22:52

Jan Arentoft wrote:

> [...]
>
> Altså ulovligt at lave opkant ved brusebad og sætte fliser på 3 sider.
> Men det skulle dog være lovligt at lave nedkant til bad delen.

Hvor eller hvordan har du forstået dette?

--
Steen Suder

Fra : Jan Arentoft

Dato : 11-02-05 09:35

--klip----
> Hvor eller hvordan har du forstået dette?
>
> --
> Steen Suder
> Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
> inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
> dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.
--klip---

jeg syntes jeg har skrevet det enkelt og forståeligt nok.
Eller har jeg misforstået dit nederste afsnit, og det således ikke er til
mig?

Jeg har hørt det fra en VVS mand for ca 1 år siden og har læst det på
Internettet.
Men det var begge gange noget der bare var "slynget" ud.

Jan

..

Fra : Steen Suder

Dato : 11-02-05 14:40

Jan Arentoft wrote:

> [...]

> jeg syntes jeg har skrevet det enkelt og forståeligt nok.
> Eller har jeg misforstået dit nederste afsnit, og det således ikke er

Det er min signatur
Den er ikke møntet på "nogen".

> Jeg har hørt det fra en VVS mand for ca 1 år siden og har læst det på
> Internettet.
> Men det var begge gange noget der bare var "slynget" ud.

OK. Jeg spørger fordi jeg er ved at planlægge nyt bad og så er
informationen interessant nok.

--
Steen Suder

Fra : Mureren

Dato : 10-02-05 23:55

> [...]
>
> Altså ulovligt at lave opkant ved brusebad og sætte fliser på 3 sider. Men
> det skulle dog være lovligt at lave nedkant til bad delen.

Som jeg husker det er det fuldt lovligt at lave en opkant, men kun såfremt
der er et afløb uden for brusenichen!
Men tjek selv Småhusreglementet på www.retsinfo.dk

Mvh.
Mureren

Fra : Jan Arentoft

Dato : 11-02-05 09:36

> Som jeg husker det er det fuldt lovligt at lave en opkant, men kun såfremt
> [...]

Jeg håber du har ret. Vil lige kigge lidt i 98 og 95. Men det er jo noget af
en læse og forståelses opgave(når man ikke er vant til at læse i dem)
Jan

Fra : Leonard

Dato : 11-02-05 11:04

"Jan Arentoft" <dko9927b@post.cybercity.SLET.dk> wrote:

>Vil lige kigge lidt i 98 og 95.

Begynd med at finde ud af hvliket af reglementerne der gælder, det er
ret simpelt:

Er det en bolig?
- Nej, så er det BR95
Er der flere boliger ovenpå hinanden?
- Ja, så er det BR95
Ellers er det BR98

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jan Arentoft

Dato : 13-02-05 21:18

> Er det en bolig?
> - Nej, så er det BR95
> Er der flere boliger ovenpå hinanden?
> - Ja, så er det BR95
> Ellers er det BR98
>
> --
> med venlig hilsen
> Leonard - http://leonard.dk/

Fint tak..

Jan

Fra : Anders Lund

Dato : 12-02-05 14:42

"Jan Arentoft" <jaSLET@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså ulovligt at lave opkant ved brusebad og sætte fliser på 3 sider. Men
> det skulle dog være lovligt at lave nedkant til bad delen.

Hej!
Altså hvis vandet, i tilfælde af "oversvømmelse", kan rende i et afløb, uden
først at oversvømme resten af huset, så er det lovligt.....
Således må "nedkanter" være lovlige.
Opkanter er også ok, men så skal der være en gulvrist mere.

Mvh
Anders Lund

Fra : Jan Arentoft

Dato : 13-02-05 21:19

"Anders Lund" <anders.lp_FJERN_@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Således må "nedkanter" være lovlige.
> Opkanter er også ok, men så skal der være en gulvrist mere.

Se det giver jo fornuft...
Så kan jeg altså spare en gulvrist

Men planer dog på badekar på trægulvet, så skal der jo være en aligevel.

takker
Jan