Vandbehandling - afkalkning
Fra : HKN

Dato : 10-02-05 13:44

Hej,

Jeg kunne tænke mig at høre om der er nogen herinde, som har erfaringer med
de forskellige vandbehandlingssystemer der findes på markedet idag.

Grunden til dette, er at vi døjer med meget hårdt vand i det område jeg bor
i. Her ligger en del gamle kalkgrave hvilket vidner om at vandet er meget
kalkholdigt. Dette betyder naturligvis at alting kalker til; el-kedel,
vaske, badeværelse m.m. for slet ikke at tale om opvaskemaskine osv.

Jeg har ikke meget fidus til disse magneter til at montere på stikledningen
til huset, men lurer lidt på om de systemer man kan montere med en form for
impulsbehandling virker?

På forhånd tak

Mvh
Henrik

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-02-05 07:56

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stikledningen
> til huset, men lurer lidt på om de systemer man kan montere med en form

De først nævnte kan have nogen effekt, prob. er bare at det ikke kan tages
for givet, jeg har selv lavet en af kraftige magneter fra kasserede
højtalere og harddiske- og den mindsker kalk-udfældningen en del, men fra et
bestyr.medlem hos et lokalt vandværk har jeg hørt at det kan være
forskelligt fra hus til hus, for vandet må nødvendigvis være det samme ;).
Og på TV har en medarbejder fra Teknologisk Institut en gang sagt det samme,
så du skal sørge for at du kan returnere hvis den ikke virker. Det gælder
for øvrigt også de andre typer, for hvis de virker på samme måde- med at
lave et magnetfelt om vandrøret, skal der altså "hældes" meget effekt i en
spole for at opnå samme feltstyrke, puls el. ej.... . Du skal ikke lade dig
"forblinde" af at der står "elektronisk" og "mikroprocessor-styret", for i
dag er det den billigste og letteste måde at fabrikere på.