GPS!!
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-05-01 14:07

Da jeg altid har haft umådeligt svært ved at finde rundt i landet ligeså
snart jeg skal længere væk end til kiosken 200m væk.. har jeg overvejet at
anskaffe mig en af de der transportable GPS ting, så de kan vise mig vej..

er der eventuelt nogen der har noget godt at sige eller andet info om sådan
nogen og evt. hvad deres modeller koster ville det være kanon!

jeg har indtil videre kun haft fornøjelsen af at se en model Emap vist nok..
jeg har været inde på www.gps.dk men jeg syntes det er lidt svært at
overskue hvad de forskellige kan og ikke kan..

de skulle gerne kunne vise mig hvilken vej jeg skal køre, hvornår jeg skal
dreje og sådan, at det ikke er 100% perfekt når man kommer ud på lars
tyndskids marker er helt ok, og det behøver ikke virke andre steder end DK

Mvh.
Kim Jørgensen

Fra : Morten Juel

Dato : 23-05-01 14:22

> Da jeg altid har haft umådeligt svært ved at finde rundt i landet ligeså
> snart jeg skal længere væk end til kiosken 200m væk..
Hehe det er da intet problem hvis man bor i KBH, der er da en kiosk hver
200m )

Mvh
Morten

Fra : Thomas

Dato : 23-05-01 18:37

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hehe det er da intet problem hvis man bor i KBH, der er da en kiosk hver
> 200m )

Men de ikke snakke danske, og de ikke vide hvor du hen skal.
Måske kan du vente til deres fætter kommer.. han køre jo taxi og har et
kraks kort.

Ok cheap shot, men... ok bare cheap

Fra : Michael Kristensen

Dato : 23-05-01 14:26

Jeg har set nogle GPS anlæg til biler, men de er vist for store til MCer. De
ligger som regel i bagagerummet. Men du kan da købe en håndholdt gps + et
danmarkskort med længde- og bredde grader. Så når du kører vildt, kan du altid
finde ud af hvilken retning du skal køre i.

-Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Anders Winther

Dato : 23-05-01 15:55

"Michael Kristensen" <mbk@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
altid
> finde ud af hvilken retning du skal køre i.

Der findes også håndholdte GPS'er med vejkort i.. Så slipper man da for
Danmarkskortet..

Mvh.
Anders Winther - Der også har overvejet en GPS-fætter
XJ600S - Der nok ikke ser så køn ud med en klods af en GPS på..

Fra : Thomas

Dato : 23-05-01 18:38

> [...]
altid
> finde ud af hvilken retning du skal køre i.

Må man gerne køre vildt bare man har en gps på cyklen?

Fra : Søren L Hansen

Dato : 23-05-01 14:30

Kim Jørgensen <dooh@post.tele.dk> wrote in article
<3b0bb6aa$0$3590$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> jeg har været inde på www.gps.dk men jeg syntes det er lidt svært at
> overskue hvad de forskellige kan og ikke kan..

du skal bare kigge her www.garmin.de for priser i DK, og her www.garmin.de
for udførlige specs.
Der er masser af tilbehør, monteringsgrej til styr osv.
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : John Joe

Dato : 23-05-01 18:37

"Kim Jørgensen" <dooh@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> anskaffe mig en af de der transportable GPS ting, så de kan vise mig vej..

KLIP

Prøv at spørge ham her:
http://home.worldonline.dk/~kramme/aprilia7ch.html

Sådan ser det ud:
http://home.worldonline.dk/~kramme/chuck7.jpg

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 23-05-01 20:28

Hvem der end finder ud af noget, så skriv det lige herinde. Jeg er oxo meget
interesseret i GPS.

Lige et spørgsmål. Er der nogen af jer, der ved, hvor nøjagtigt
hastighedsmålingen er med en GPS. Jeg overvejer nemlig om jeg skal lade være
med at købe en cykelcomputer, da mange af de funktioner jo er bygget ind i
en GPS!!! - Hvis bare hastigheden er rimeligt nøjagtig, ja så kan den jo
erstatte det andet..

MVH Kenneth Egholm
med en FAZER, der godt måtte have en GPS siddende ....

Fra : Kenneth

Dato : 24-05-01 16:07

> [...]
> en GPS!!! - Hvis bare hastigheden er rimeligt nøjagtig, ja så kan den jo

Det kan du nok roligt regne med at du kan :)

...min Garmin eTrex Vista er opgivet til en nøjagtighed(fart) på 0,05knob,
eller omkring 0,09km/t

--
Venligst
Kenneth

Fra : Jesper FA

Dato : 24-05-01 16:53

Kenneth wrote:

> ..min Garmin eTrex Vista er opgivet til en nøjagtighed(fart) på 0,05knob,
> eller omkring 0,09km/t

Hvor lang tid / lang distance skal den have for at måle? Eftersom
præcisionen på dem er +- nogle meter kan den vel ikke måle på 1/10 sek?
Eller den afvigelse er måske rimeligt konstant., bare ukendt.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Armand

Dato : 24-05-01 22:52

Kenneth <Ken_T@cool.dk> skrev i en

> Det kan du nok roligt regne med at du kan :)
> ..min Garmin eTrex Vista er opgivet til en nøjagtighed(fart) på
0,05knob,
> eller omkring 0,09km/t

Over et lige stræk!? - Hvilket selv en dansk motorvej ikke kan præstere!

Det er vist kun hovedvejene øst for Middelfart og Ringsted, der kan
præstere sådant!

--
Armand.

Fra : Palle Madsen

Dato : 25-05-01 07:54

Armand wrote:

> 0,05knob,
>
> Over et lige stræk!? - Hvilket selv en dansk motorvej ikke kan præstere!

Mon ikke man kan finde et stykke vej hvor det går tilnærmelsesvis ligeud i
et sekunds tid.
Med fri udsigt til himlen er hastighedsmålingen meget nøjagtig, men man skal
ikke stole for meget på den hvis man kører i meget tæt/høj bebyggelse eller
gennem en regnvåd skov.

Palle

--
Der tages forbehol for tasdefegl

Fra : Armand

Dato : 25-05-01 10:01

Palle Madsen <Palle.Madsen@it.dk> skrev i en
Armand wrote:

> Mon ikke man kan finde et stykke vej hvor det går tilnærmelsesvis
ligeud
> i et sekunds tid.
> Med fri udsigt til himlen er hastighedsmålingen meget nøjagtig,

Idontthinkso!
Den nævnte nøjagtighed må være over længere stræk Hvor tiden jo er
indiskutabel og tolerencen relateret til strækningen er betragtelig
mindre.

Hvor langt kører du på ét sekund?
Hvor stor er præcisionen i meter på maskineriet?
Det skal nok give et tal der er +/- 50% :-/

--
Armand.

Fra : John Joe

Dato : 25-05-01 10:31

> [...]
>
> Hvor langt kører du på ét sekund?
> Hvor stor er præcisionen i meter på maskineriet?
> Det skal nok give et tal der er +/- 50% :-/

Det er lavet til af det amerikanske militær til eget brug (ligesom
Internettet), så det bliver nødt til at virke nogenlunde. Hvis du kører
ligeud i ca. 500 meter skal det nok være præcist.

Fra : Jesper FA

Dato : 25-05-01 11:30

John Joe wrote:

> Det er lavet til af det amerikanske militær til eget brug (ligesom
> Internettet), så det bliver nødt til at virke nogenlunde. Hvis du kører
> ligeud i ca. 500 meter skal det nok være præcist.

Joo.. er det ikke noget med +- 10m til normalt civilt brug.
Der er indlagt afvigelser (der variere) i systemet så hvis man ikke kender
dem er der grænse for hvor præcist man kan få sin position. Men hvor
hurtigt det ændres ved jeg ikke. Men mon ikke det er langsomt nok til at
man kan måle positionsændring noget mere præcist.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Thomas

Dato : 25-05-01 12:25

> [...]
> hurtigt det ændres ved jeg ikke. Men mon ikke det er langsomt nok til at
> man kan måle positionsændring noget mere præcist.

De afvigelser er droppet. Der var tale om at der ville blive bygget et
uafhængigt alternativt gps system uden afvigelser, så amerikanerne var
presset til at droppe afvigelserne på deres eget system.
Der er jo nu et stort civilt gps marked, som betaler licens for at bygge gps
modtagere.

Nu er afvigelsen nede på centimeter.. alt afhængigt af udstyret, men +-1 m
kan det meste udstyr klare nu.

En måling med 2 meters udsving fra det korrekte (en meter for meget i start
og en for lidt i slut, eller omvendt) giver altså en fart der varierer +-
2m/s ca=7 km/t. så man kan få fra 103 km/t til 117 km/t når man kører 110

Der foretages dog i praksis mere end een måling, hvorved fejlen bliver
_langt_ mindre, også fordi den afvigelse der er, generelt vil være den samme
for begge målinger, og da det er afstanden mellem disse der bruges, så
udlignes det.

Fra : Armand

Dato : 25-05-01 15:22

Thomas <feeling@home.now> skrev i en

> [...]
> presset til at droppe afvigelserne på deres eget system.
> Nu er afvigelsen nede på centimeter.. alt afhængigt af udstyret, men

OK!

Det er mig, der er et forstokket røvhul og hang fast i: "+/- et par
hundrede meter til civilt brug"

--
Armand.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 25-05-01 18:50

Armand wrote:

> OK!
>
> Det er mig, der er et forstokket røvhul og hang fast i: "+/- et par
> hundrede meter til civilt brug"

For lige at tvære i det, så blev Scramblingen ikke genindført efter
Golfkrigen, så det er kun 11 år siden....

--
Morten Dybdal

Fra : Armand

Dato : 26-05-01 15:26

Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en

> For lige at tvære i det, så blev Scramblingen ikke genindført efter
> Golfkrigen, så det er kun 11 år siden....

Anfører du at jeg var gammel og senil allerede for 11 år siden?

--
Armand, seniorrocker.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-05-01 19:42

Armand wrote:

> Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en

> Anfører du at jeg var gammel og senil allerede for 11 år siden?

Næ, det var du da ikke da jeg mødte dig for 2 år siden? Medmindre
selvfølgelig at du ikke husker vores møde

--
Morten Dybdal

Fra : Armand

Dato : 27-05-01 04:11

> var du da ikke da jeg mødte dig for 2 år siden? Medmindre
> selvfølgelig at du ikke husker vores møde

Jo, jo!
Dig og brormand samt "bikersilden", endsamt Mikkel og - - - var der ikke
en femte?!

Og det kunne jo være din erfaring derfra der gav anledning til at dømme
senilitet allerede 10 år før

--
Armand.
(der ikke kan være så senil, når han (næsten) kan huske 2 år tilbage)

Fra : Morten Dybdal

Dato : 27-05-01 14:05

Armand wrote:

> Jo, jo!
> Dig og brormand samt "bikersilden", endsamt Mikkel og - - - var der ikke
> en femte?!

UG.

> Og det kunne jo være din erfaring derfra der gav anledning til at dømme
> senilitet allerede 10 år før

Dog ikke.

--
Morten Dybdal

Fra : Poul B-H

Dato : 26-05-01 22:38

> Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en

SA blev afbrudt 1 maj 2000

--
Poul B-H
N 55 24'43.9"

Fra : Søren L Hansen

Dato : 30-05-01 08:27

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<9elq44$1oj7$3@news.cybercity.dk>...
> OK!
>
> Det er mig, der er et forstokket røvhul og hang fast i: "+/- et par
> hundrede meter til civilt brug"

uanset det, så kan den relative måling der skal til for at bestemme
hastighed og kurs kan sagtens have en god nøjagtighed, mens den absolutte
stedbestemmelse havde en ekstra afvigelse pga kodningen.

--
Søren
Landinspektør.

Fra : Anders Bystrup

Dato : 28-05-01 10:48

>De afvigelser er droppet. Der var tale om at der ville blive bygget et

Nej, faktisk var det tidligere sådan at roughly 95% af målingerne lå inden
for +/- 100m lateralt og noget mere i højden. Efter at Selective
Availability (SA) blev slået fra er præcisionen ca. de nævnte +/- 10m bla.
pga. refraktion igennem de øvre luftlag og andre "fejl" i den virkelige
verden.

Se f.eks.

http://users.erols.com/dmilbert/accur.htm
http://www.wsrcc.com/wolfgang/gps/accuracy.html

for aktuelle målinger af akkuratessen.

Med DGPS og diverse fasetricks kan man komme ned på afvigelser i hhv. meter
og centimeter-klassen men det er ikke til priser i normal-løn-modtager
afdelingen

Mvh Anders
CB500

Fra : Kenneth

Dato : 25-05-01 15:35

> Idontthinkso!
> Den nævnte nøjagtighed må være over længere stræk Hvor tiden jo er
> indiskutabel og tolerencen relateret til strækningen er betragtelig
> mindre.

Det kan da godt være nøjagtigheden på hastigheden bliver med 1/10 km/t i
stedet for, det er også ligemeget dersom den kun kan aflæsen med en decimal
efter kommaet :)

Forøvrigt kan jeg nævne at hvis man har prøvet at køre med en cykelcomputer
eller digitalt spedometer a`la R6, så er min GPS hurtigere til at opdatere
hastigheden end de er. Det går kun galt når man leger med meget skarpe 90 &
108 graders sving.

Men bruger man det indbyggede spedometer eller cykelcomputer, korrigere man
jo hellerikke for den mindre dækomkreds et MC-hjul nødvendigvis har, når man
lægger ned igennem et sving, dette giver sikket også en fejlvisning på nogle
%.

Hvis du gerne vil se den live, kan du bare komme til Grenå.

--
Venligst
Kenneth

Fra : John Thomsen

Dato : 02-06-01 15:50

On Wed, 23 May 2001 21:27:48 +0200, "Kenneth Egholm"
<kenneth@egholmnet.dk> wrote:

>Lige et spørgsmål. Er der nogen af jer, der ved, hvor nøjagtigt
>hastighedsmålingen er med en GPS. Jeg overvejer nemlig om jeg skal lade være

Eftersom GPS-systemet opdaterer på et antal satelitter HVERT sekund,
og iøvrigt i dag har en præcision inden for 1,5 m, kan man udlede ....

Ved en hastighed på 120 km/t vil du bevæge dig 2 km på et minut eller
ca. 333 m på et sekund.... - med en "tolerance" der svarer til længden
af din MC...! )

Er det ikke nok?

Venligst
John

Fra : Morten Christensen

Dato : 02-06-01 16:04

John Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Ved en hastighed på 120 km/t vil du bevæge dig 2 km på et minut eller
> ca. 333 m på et sekund.... - med en "tolerance" der svarer til længden
> af din MC...! )

333m/sek er vist lidt rimeligt meget - især når jeg tænker på, hvor meget
der blæser i vor lille land
Skal det ydermere svare til længden af din mc, vil jeg nødig skulle lave en
3-punktsvending :-/

> Er det ikke nok?

Narj, det er lidt rigeligt i overflod

--
Morten Christensen
Lige nu i Nordjylland på sin GSX600F

Fra : Armand

Dato : 02-06-01 23:23

> [...]
>
> Ved en hastighed på 120 km/t vil du bevæge dig 2 km på et minut eller
> ca. 333 m på et sekund.... - med en "tolerance" der svarer til længden

333 meter?
Jeg får det til 33,3 meter! :-/

1½ meters tolerence pr 33 meter = ca. 5%!
Er det imponerende/tilstrækkeligt??

--
Armand.

Fra : John Thomsen

Dato : 08-06-01 11:20

On Sun, 3 Jun 2001 00:22:30 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>John Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en

>333 meter?
>Jeg får det til 33,3 meter! :-/

Jeg tror kommaerne er faldet af min kugleramme.. )

Tolerancen jeg nævnte, var GPS'ens 1,5 m præcision x 2 (en ved hver
måling)

Venligst
John

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 23-05-01 23:22

"Kim Jørgensen" skrev > er der eventuelt nogen der har noget godt at sige
eller andet info om sådan
> nogen og evt. hvad deres modeller koster ville det være kanon!

Min lillebror har lige købt en til omkring 1500,- kr. Den kan alt lige fra
hastighed (vistnok ret nøjagtig) til retningsangivelse mod et punkt man selv
plotter ind. Jeg ved dog ikke pt. hvad modellen hedder.
Mvh.
Jacob

Fra : Sachmann

Dato : 23-05-01 23:36

Hej Kim

Jeg har en Garmin EMap.
Den bruges både i bilen og på min MC.
Jeg har købt et danmarkskort til at læse ind i GPS'n.
Jeg bor på Fyn, så I er velkomne til at se "dyret" live hos mig.
En prøvetur med GPS'n er også mulig. - Så kan du jo også se,
hvormeget dit spedometer viser for meget!!!

hilsen
Bent

Fra : Stig Thomsen

Dato : 24-05-01 22:24

Hej !

Kan kun tilslutte mig , en Garmin Emap er sagen .
Har ligeledes en sådan sag , iøvrigt kan man zoom så langt ind at man kan se
hvilken side af motorvejen man køre på !

Jeg bor i Haslev hvis nogen ligeledes skulle være interesseret som
nedenstående .

M.v.h.

Stig Thomsen

Fra : Mich@el

Dato : 25-05-01 10:22

Hej Bent

Sachmann wrote:

> [...]
> En prøvetur med GPS'n er også mulig. - Så kan du jo også se,
> hvormeget dit spedometer viser for meget!!!

Hvad har du givet for den. ???

Jeg har overvejet at anskaffe mig en til brug i min nye båd. Og så kan den jo
også bruges på min MC, samt når jeg kører Taxa.

Hvordan med levetiden for batterierne ???

Hvad koster GPS`en og hvad koster kortet ???

Hvordan læser du kortet ind, er det en CD-rom du køber ???

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 25-05-01 00:06

"Kim Jørgensen" wrote:

> [...]
> jeg har været inde på www.gps.dk men jeg syntes det er lidt svært at
> overskue hvad de forskellige kan og ikke kan..

Jeg har foretaget en grundig sammenligning af tekniske specifikationer
på de GPS enheder med kort der findes på det danske marked. Min
kærlighed er faldet på en Garmin eTrex Vista der lader til at have det
bedste/største display til prisen. Den fås til 4.695,- hos
http://www.topdane.dk/Topdane%20Fritid%20Garmin%20Gps.htm. Kassekrediten
har dog udskudt den praktiske erfaring lidt.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000

Fra : Thomas

Dato : 25-05-01 10:15

> [...]
> http://www.topdane.dk/Topdane%20Fritid%20Garmin%20Gps.htm. Kassekrediten
> har dog udskudt den praktiske erfaring lidt.

Ok, ved du eller andre så om de vejkort er meget nøjagtige med bla info om
ensrettede gader, og info om helt små veje?

Tænker på at inde i en fremmed by, er en rute ikke meget værd, hvis ikke den
tager hensyn til alle veje og til ensrettede gader.

Fra : Mich@el

Dato : 25-05-01 10:25

Hej Jørgen

Jøgen Mangor Iversen wrote:

> [...]
> http://www.topdane.dk/Topdane%20Fritid%20Garmin%20Gps.htm. Kassekrediten
> har dog udskudt den praktiske erfaring lidt.

Hva` mæ fælleskøb ???????

Her må man da ku` handle prisen ned, det har jeg i hvert fald gode erfaringer med.

Fra : Kenneth

Dato : 25-05-01 15:40

>Den fås til 4.695,- hos
> http://www.topdane.dk/Topdane%20Fritid%20Garmin%20Gps.htm.

Og den fås på http://www.gpsw.co.uk/acatalog/P_GAReTrexVista.htm
for £259,99, hvilket med forsendelse er omkring 3300kr, der har jeg selv
købt min.

Det er den nøjagtige samme version der sælget i hele europa.

Hvis I kan købe bremseklodser & Dæk i udlandet, hvorfor så ikke GPS ?

.........Tager 2 hverdage med posten...
--
Venligst
Kenneth

Fra : Thomas

Dato : 25-05-01 19:02

Har aldrig selv ejet en comsumer gps enhed, så...
De kort, der omtales.. hvad koster de? Kunne ikke finde dem under tilbehør.

Hvor nøjagtige er de, når det gælder de små gader i et byområde?

Fra : Kenneth

Dato : 26-05-01 14:20

"Thomas" <feeling@home.now> wrote in message
> Har aldrig selv ejet en comsumer gps enhed, så...
> De kort, der omtales.. hvad koster de? Kunne ikke finde dem under
tilbehør.

De koster 1000 til 1200kr for ca hvert land i europa, eller for hele usa.

> Hvor nøjagtige er de, når det gælder de små gader i et byområde?

Det oversigtskort der ligger i den er ca lige så detaljeret som de kort du
køber på tankstationer, de mere detaljerede er noget a`la www.krak.dk

Det er bare ikke helt nye kort, f.eks. kan der være villakvartere der er
nyere end ca 3-5år, som ikke er med.

Dem som er mest nøjagtige er med husnumere på, men der kan godt være
10-50meter afvigelse (om det så er kortne eller GPSèn hved jeg ikke).

Der er dog ikke indbygget egentligt "ruting" programmer i de fleste
håndholte GPSer, du lægger nogle waypoint ind, og GPSen laver så en streg i
fugleflugtslinie derhen. Du kan jo så vælge at lave så mange waypoints at
det tydlig fremgår hvilke veje du skal køre på, men det kan den altså
ikke -medmindre det er en stor/dyr model.

--
Venligst
Kenneth

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 27-05-01 23:14

> Og den fås på http://www.gpsw.co.uk/acatalog/P_GAReTrexVista.htm
> for £259,99, hvilket med forsendelse er omkring 3300kr, der har jeg selv
> købt min.

Der var lidt praktisk erfaring at trække på Hvordan er den at
betjene med handsker ?
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000

Fra : Kenneth

Dato : 28-05-01 17:19

> Der var lidt praktisk erfaring at trække på Hvordan er den at
> betjene med handsker ?
> --

Jeg har ikke kørt meget med den endnu (ca 500km) men da jeg endnu har været
for nærrig til at købe en holder til den, taper jeg den fast til det stativ?
som holder kåben på min mc.
Knapperne kan betjenes under kørsel med handsker & tape på :)

Bemærk dog at eTrex serien er en håndholdt model med knapperne placeret på
siderne...

--
Venligst
Kenneth

Fra : Mich@el

Dato : 28-05-01 22:28

Hejsa.

"Kim Jørgensen" wrote:

> [...]
> anskaffe mig en af de der transportable GPS ting, så de kan vise mig vej..

Jeg er ved at anskaffe mig en Garmin Emap, og jeg har fundet en billig løsning
på en Tysk internetbutik.

Garmin Emap 678.00 DM
64 MB Speichermodule 589.00 DM
PC Interfacekabel 89.00 DM
12 V Adapter 85.00 DM
I alt 1441.00 DM

Eller ca. 5.500 KR.

Og nu inden råberiet starter, så bemærk de 64 MB hukommelse. !!!

Købes Her:
http://www.bordelektrik.de/detailansicht_gargpsemap.html

I øvrigt en stor tak til Bent fra Midtfyn, som viste mig hvad hans Garmin Emap
kunne. Jeg er dybt imponeret.

Slut med at køre forgæves når jeg kører MC el. Taxi.

Fra : Mich@el

Dato : 28-05-01 22:30

Hej Igen

"Mich@el" wrote:

> Hejsa.
> Jeg er ved at anskaffe mig en Garmin Emap, og jeg har fundet en billig løsning
> på en Tysk internetbutik.
>
> Garmin Emap 678.00 DM
> 64 MB Speichermodule 589.00 DM
> PC Interfacekabel 89.00 DM
> 12 V Adapter 85.00 DM
> I alt 1441.00 DM
>
> Eller ca. 5.500 KR.

Jeg søger naturligvis stadig en billigere forretning at handle i, men om det
lykkedes vil natten vise.

Fra : Kenneth

Dato : 29-05-01 16:52

> Jeg søger naturligvis stadig en billigere forretning at handle i, men om
det
> lykkedes vil natten vise.

Har du tjekket priserne på http://www.gpsw.co.uk ?
Jeg har ikke lige tjekket deres pris på eMap, men min eTrex Vista var da
billig der :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Armand

Dato : 29-05-01 16:32

> [...]
overvejet at
> anskaffe mig en af de der transportable GPS ting, så de kan vise mig

Forresten - Uden at det er bidende personligt ment:
Jeg tror egentlig ikke at såvel kort som E-map's kan hjælpe særligt
meget på ens stedsans :-/
En ordblind læser vel heller ikke rigtigere bare fordi at bogstaverne er
større?

--
Armand.