stuebirk
Fra : Anne E. von Qualen

Dato : 31-01-05 14:59

Hej derude

Jeg har to store stuebirk som bliver ved med at tabe
deres blade, har prøvet at flytte dem rundt i stuen
men de virker ikke spor "glade" ...
Er der nogen der ved hvilke vilkår der er de bedste
for stuebirk ??

Anne.

Fra : Fru Sørensen

Dato : 31-01-05 16:07

Snip
> Jeg har to store stuebirk som bliver ved med at tabe
> deres blade>

Hej Anne
Hvis det "kun" er på denne årstid, så fortvivl ikke )
De skulle gerne blusse op igen i løbet af en måned eller to.
Det er helt normalt at de taber bladene i løbet af dec-jan.

Mvh Lene

Fra : Anne E. von Qualen

Dato : 31-01-05 19:05

klip
> Hvis det "kun" er på denne årstid, så fortvivl ikke )
> De skulle gerne blusse op igen i løbet af en måned eller to.
> Det er helt normalt at de taber bladene i løbet af dec-jan.
klip

Hej Lene.

Vi fik dem i nov. to store flotte "buske" men der er ikke
meget "busk" over dem lige nu :o/ men vil da lige se tiden
an´ og håber på at de kommer sig igen

Anne.

Fra : Lars K.

Dato : 31-01-05 19:03

"Fru Sørensen" <fjernprivat@cadtech.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De skulle gerne blusse op igen i løbet af en måned eller to.
> Det er helt normalt at de taber bladene i løbet af dec-jan.

Stuebirk er meget følsomme for kulde, så hvis de har fået træk, mister de
også bladene, hvis de ikke har fået for meget, skal de nok komme sig igen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-01-05 19:41

> [...]
> deres blade, har prøvet at flytte dem rundt i stuen
> men de virker ikke spor "glade" ...
> Er der nogen der ved hvilke vilkår der er de bedste

Selvvanderpotter. Min står i sådan en på 15-16 år og har overlevet flere
flytninger og ombygninger. Har et par gange måtte klippes helt ind (når jeg
glemmer at vande den), men den står fin og flot nu igen.
Og nej, de må ikke smide mere end et par blade i løbet af vinteren.

Mvh Maria

Fra : Anne E. von Qualen

Dato : 31-01-05 22:08

klip
> [...]
> jeg glemmer at vande den), men den står fin og flot nu igen.
> Og nej, de må ikke smide mere end et par blade i løbet af vinteren.

klip

de har tabt mere end bare et par blade, de er blevet helt bare
i bunden og er blevet tynde i toppen, hvordan kan man "redde"
dem hvis de har stået for koldt ? og hvor meget vand skal de ha
tænker på hvor våd jorden må være ?

Anne.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-02-05 19:20

> [...]
> i bunden og er blevet tynde i toppen, hvordan kan man "redde"
> dem hvis de har stået for koldt ? og hvor meget vand skal de ha

Klip den ind til stammen i bunden, så den kan skyde igen. Jeg aner ikke om
de skal stå i tør eller fugtig jord, for min står i en selvvanderpotte.

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-02-05 20:07

On Tue, 1 Feb 2005 19:19:57 +0100, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Klip den ind til stammen i bunden, så den kan skyde igen. Jeg aner ikke om
>de skal stå i tør eller fugtig jord, for min står i en selvvanderpotte.

I en selvvanderpotte er jorden altid fugtig - medmindre man glemmer at
fylde vand i pottet

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-02-05 21:06

On Tue, 01 Feb 2005 20:06:46 +0100, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

>fylde vand i pottet

'Potten' skulle der selvfølgelig stå.

Fra : Anne E. von Qualen

Dato : 02-02-05 07:31

> 'Potten' skulle der selvfølgelig stå.
> Gartneriet - snart i ny indpakning: http://ny.gartneriet.dk

Det vil jeg da lige prøve, at klippe den, tror jeg vil købe
sådan en selv vander det er da et forøg værd.
Potter dem også om i dag i håbe om at det hjælper lidt

Anne.