Hvilken trimmer/buskrydder?
Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 31-01-05 08:40

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 31-01-05 11:10

Finn Hybjerg Hansen <fhh@kom.aau.dk> wrote in
news:Pine.GSO.4.33.0501310804590.22523-100000@lada.kom.auc.dk:

> Hej
>
> Jeg aner intet teknisk om benzindrevne trimmere/buskryddere, og står
> og skal købe en nu for et gavekort på 2.700,- hos den lokale
> om der er nogen her i gruppen der kender til disse 2 modeller....?
> _________________
> /Finn (2005-01-31)

Hej.
Kender ikke de to modeller.
Har haft en Ryobi (Visnok Texas nu) UDEN bære sele i 8 år.
En 29ccm motor og mulighed for diverse klinger samt nok vigtigst:
En "finger" der holder igen på de grene du vil skære med klingen.
Uden den er en klinge ikke meget bevendt.
Trimmeren minder om denne:
http://www.fireflower.org/sale/images/trimmer.jpg
men med et håndtag som på denne:
http://www.northerntool.com/images/product/images/263169_lg.jpg

Texas har ikke modellen længere.

Prøvede en Rydder med sele og "et stort styr" på tværs, som denne:
http://www.buyatool.co.uk/acatalog/PBC5043M.jpg
men opgav den da rydderen bare ikke var mobil nok til lige at smutte
omkring træet med eller lige stikke ind bag hegnet.

Du skal flytte dig alt for meget.

Så er det mest græsset i haven så ville jeg vælge "uden sele", selvom det
er hårdt ved ryggen.

Er det dagligt i flere timer, ville jeg nok skåne ryggen ved at vælge en
med sele.

PS: jeg har være meget tilfreds med min Ryobi, men ville nok alligevel
vælge en Husqvarna næste gang, men stadig uden bæresele.

Jens Borchert Pedersen
Vestfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : JAN MADSEN

Dato : 31-01-05 21:29

hej
jeg vil vælge stihl ,få en 8 tands græsklinge (burde kunne handles
med i pris ) ellers ca 150- 200 kr . der er ikke nogen standart
for klinger og snørehoveder m.m. der er forskellige monterings
måder + hullet i midt er også forskelligt.
mvh jan madsen

Fra : Erling Jensen

Dato : 02-02-05 18:26

Jeg ville nok vælge nedenstående, Jeg har haft texas i mange år og bruger
den i forbindelse med når jeg vedligeholder fællesarealaet i den
grundejerforening hvor jeg bor, det tager ca. 5 timer at trimme efter
slåning, og jeg har ikke endnu ( efter ca. 10 år) haft problemer med min
texas og næste gang jeg skal have ny bliver det jo nok denne her b.la.
p.g.a. det lave lyd niveau som 4 takts motoren giver blødere gang og
sikkert osse mere kraft end den gamle giver, selen gør det mere behageligt
end en uden sele. lidt om hvad de skriver.

http://www.texas.dk/texas/product/info.jsp?LinkID=314&ProductMenu=1

Ny buskryddermodel udstyret med 4 takts motor fra stor
producent. Modellen ligger prismæssigt i den lave ende, men kvalitetsmæssigt
er den helt i top. Den højtydende motor, de lave vibrationer, den lave støj
og det ergonomiske design, gør den ideel til kratrydning på større ejendomme
eller ved f.eks. sommerhuset. Leveres både med sele, trimmerhoved og
3-tandsklinge til grovere ukrudt.

Derudover findes der et stort udvalg af Tex Parts til modellen.
Blandt disse er 8-tands klinge, 80-tands klinge, 2-takts olie og
trimmersnøre i forskellige størrelser og længder.

Pris i kr. 2.995,00 / 2.396,00 (ex moms)

mvh
Erling

Fra : Erling Jensen

Dato : 02-02-05 18:31

og forøvrigt har jeg i forbindelse med mit firma kun haft dårlige erfaringer
med husquarna spevielt deres garantier 2 gange er det lykkedes dem at smyge
sig uden garantien, hvor alt var overholdt til punkt og prikke.

Ja ja jeg ved godt at det er et gammelt motorcykel og symaskine firma, men
min mening er at alt med deres egne motore skal man holde sig fra, derfor er
alt jeg har nu enten still, kumatzu echo eller texas ( hvor produktet er
japansk,mærket dansk )

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 03-02-05 14:22

Fra : Erling Jensen

Dato : 03-02-05 19:07

nå men Jonsered er nu heller ikke det værste man kan købe, har en storebror
der sværver til alt i Jonsered, men du skal også tage lydbilledet med i
betragtning og det larmer en 4 takts heller ikke lige så meget som en 2
takts og su slipper for besværet med at finde den rigtige olie/ procent/
blandingsforhold ( 2 % 3% 4%) som sagt eller rettere skrevet næste gang jeg
skal have ny bliver det Texas'en og der er jo nok en forhandler i nærheden
der har en eller kan bestille den hjem, de lever jo at efterkomme kundernes
ønsker.

mvh
Erling

Fra : JAN MADSEN

Dato : 03-02-05 23:07

hej igen

om det hedder jonsered eller husqarna er hvis lige meget
mig, bekendt er det samme fabrik der laver dem .
stihl er tysk og laves ikke af andre eller til andre.
med fs 200 får du da maskine der er ok ,her kan du også montere
trekant klinge til lang græs.

mvh jan madsen

Fra : Erling Jensen

Dato : 04-02-05 08:08

"JAN MADSEN (slet QOFYX)" <hejbaek@QOFYXmail.dk> skrev i en meddelelse
> hej igen

<snip> om det hedder jonsered eller husqarna er hvis lige meget
> mig, bekendt er det samme fabrik der laver dem .

det er jo nok ikke helt usansynligt da de begge indgår i Electrolux gruppen
men oprindeligt var de hver sit firma, og jeg ved også fra de save som jeg
har haft samlignet med min kære brors save er Jonsered kvallitets mæssig
bedre, efter min mening, men en gang uheldig...........nogen kan lide moren
andre datteren.

mvh
Erling