Inspiration / Skydedør
Fra : TG4600

Dato : 31-01-05 08:02

Jeg er ved at bygge skur i forbindelse med carporten. Der bliver indgang fra
carporten, og derfor vil jeg godt undgå en almindelig dør, og overvejer en
skydedør.

Men hvor finder jeg lige lidt inspiration til udformningen?

Resten af skuret er beklædt med '1 på 2', så et vil jo nok også være det der
skal være på døren. Og da resten af skuret er isoleret bør døren også være
det!?

Og hvad med ophænget, hvor kan man få det til en fornuftig pris??

/TG

Fra : anders majland

Dato : 02-02-05 18:37

> Og hvad med ophænget, hvor kan man få det til en fornuftig pris??

Kan man ikke

Dvs skal det være solidt kram der holder i en menneskealder koster det en
formue. Jeg købte U skinner og rullebeslag til 2 skydeporte der for
4-5000kr (http://www.carlf.dk/)

Men den store port vejer så også små 100kg (ramme i regler, beklædt på
ydersiden med krydsfiner med spor (så det ligner brædder) og spånplader på
indersiden. Den er så også isoleret med rockwool. Den lile port er lavet
efter samme princip men lidt mere håndterlig.

Til en enkelt dør har de sikkert også noget billigere (og spinklere)

Men lidt kreativitet kan du sikkert også få plads til at skyde døren ind i
væggen så du ikke mister vægplads. Hvis du ikke ønsker det (da du mister
isolering på det stykke) ville jeg vælge at lade den køre udvendigt , dvs i
carporten.

/A

Fra : TG4600

Dato : 03-02-05 12:05

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4201104b$0$48321$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> isolering på det stykke) ville jeg vælge at lade den køre udvendigt , dvs

Netop for ikke at det skal gå ud over isoleringen, vil jeg lade døren køre
udvendigt, men kan man få døren til at lukke nogenlunde tæt når den kører
udvendigt?

/TG

Fra : anders majland

Dato : 03-02-05 12:20

> Netop for ikke at det skal gå ud over isoleringen, vil jeg lade døren køre
> udvendigt, men kan man få døren til at lukke nogenlunde tæt når den kører
> udvendigt?

Jeg har skruet noget gummi på bagsiden af skydedøren. Det slæber på væggen
og lukket meget pænt tæt.Det største problem bliver nok at få den til at
lukke tæt i top og bund, medmindre du få nogle beslag hvor den trækkes ind
til sidst. Men så skal du nok kigge hos en producent af vinduer / døre
istedet for bare erfter beslag.