Godt foreslag søges.
Fra : Tikka

Dato : 30-01-05 09:06

Hej

Jeg vil til at bygge et nyt hus.

Problemet er så jeg ved ikke hvordan det skal se ud,
udover et det skal være uden vinkel og indeholde.

Indbygget dobbelt garage
soveværelse
3 værelser
køkkenalrum
2 bad
stue
bryggers

og være på ca. 150-170m2 + garagen i den ene ende.

Har i ikke en god ide hvordan jeg kunne indrette mig.
I må meget gerne sende en grundtegning til min Private e-mail addresse.
(Tikka@adslhome.dk)

Håber der er nogen der vil hjælpe, planen er at tage de bedste løsninger og
kombiner dem så det bliver helt perfekt, jeg giver selvfølgelig gerne mine
tegninger vidre hvis i skulle have interesse i det,
Jeg er selv tegner og vil selv tegne, men mangler ideer

Mvh.- Tikka

Fra : Leonard

Dato : 30-01-05 09:33

"Tikka" <Tikka@adslhome.dk> wrote:

>Jeg vil til at bygge et nyt hus.

Hvis jeg skulle bygge helt nyt, så ville jeg bygge et 8-kantet hus.
Jeg har ikke tegninger o.lign. med har set et par stykker, og det
giver en fornemmelse af meget større rum, bedre plads og god
indretning på færre total antal m2
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Fra : E. Jensen

Dato : 30-01-05 12:05

> [...]
> bryggers
>
> og være på ca. 150-170m2 + garagen i den ene ende.
>
> Har i ikke en god ide hvordan jeg kunne indrette mig.

Måske kan der hentes inspiration herfra: http://www.trivselhus.dk/

Mvh E

Fra : Armand

Dato : 30-01-05 16:51

Tikka wrote:
> [...]
> udover et det skal være uden vinkel og indeholde.....
> ..... og være på ca. 150-170m2 + garagen i den ene ende.

Baggrunden for vinkelbyggeri er at man ved bygninger større end 120M²
ender med enten et laaangt hus der nærmest kræver en hotel-agtig gang
til/mellem værelserne i den ene ende, eller også vil bredden give et hus
med en mørk zone i midten, samt en mer-udgift til voldsomt kraftigere
spær.
Overvej lige de paradokser før du helt fravælger vinkel-byggeri!

--
Armand.

Fra : Anita

Dato : 30-01-05 20:29

Armand wrote:
> [...]
> til voldsomt kraftigere spær.
> Overvej lige de paradokser før du helt fravælger vinkel-byggeri!

Der er nogle steder, hvor vinkelbyggeri ikke er tilladt (vist nok ifølge
lokalplan). Eks. i Søndertranders ved Aalborg.

Venligst Anita

Fra : John Smith

Dato : 30-01-05 21:48

Tikka wrote:
> Hej

Hej.

Hvad med et helt kvadratisk hus med en overdækket isoleret have/udestue
i midten og en åben gang rundt langs udestuen. Rummene skal så ligge ud
fra gangen.
Taget skal være "normal" for at fortsætte op i kippen som glasoverdæknngen.
Garagen kunne udgøre den ene side i kvadratet.

Mvh
John Smith

Fra : TG4600

Dato : 31-01-05 11:44

"Tikka" <Tikka@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> tegninger vidre hvis i skulle have interesse i det,
> Jeg er selv tegner og vil selv tegne, men mangler ideer

Prøv at kigge på mit indlæg i i dk.binaer

From: "TG4600"
Subject: Forslag til grundplan
Date: 31. januar 2005 11:32

Det er en plantegning fra Lind og Risør, tidligere kunne man se alle deres
"standard" plantegninger på nettet (www.lr-hus.dk) men jeg kan ikke lig
finde det...

Vi har fået bygget et vinkelhus (DEVL-170) fra L&R, og er ovenud tilfredse
med grundplanen. Hvis du ikke kan finde plantegningerne på nettet kan du
sikkert hente masser af inspiration i deres kataloger... som kan bestilles
på nettet.

God fornøjelse

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-01-05 23:15

> [...]
>
> Har i ikke en god ide hvordan jeg kunne indrette mig.
> I må meget gerne sende en grundtegning til min Private e-mail addresse.

Hvis du alligevel vil til at bruge 1,5 til 2 mio til et nyt hus, hvorfor så
ikke ofre 40-50.000 på en arkitekt, de er givet godt ud!

Stef