Idéer til ophæng af viskestykker
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 11:44

Hej

I vores nye hus har vi lidt problemer med at få hængt holdere til
viskestykker op. Det lyder måske lidt banalt, men lyt engang:

Vi har brugt meget energi på at få et åbent køkken med store flader,
som ikke bliver brudt. Det holder - for os - 100%, og indtil videre
har vi ikke monteret noget 'midt i det hele' i køkkenet. Men vores
viskestykke-holdere.. gosh, vi har INGEN plads til dem.

Billede: http://www.bodudek.dk/billeder/displayimage.php?album=4&pos=2

Det ville være oplagt at montere holderne for enden af vaske-øen, men
det vil - efter vores smag - ødelægge de fine linier. Vi har forsøgt
at montere nogle kroge INDEN I et køkkenskab, men viskestykkerne er
alt for lange og slæber på, når man åbner/lukker lågen.

Vi har INGEN højskabe i køkkenet, hvorfor vi ikke har den 'rigtige'
højde til viskestykker.

Jeg savner måske idéer til specielle ophæng, som kan hjælpe på
ovenstående problem.

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 27-01-05 11:57

On Thu, 27 Jan 2005 11:44:12 +0100, Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk>
wrote:

> [...]
>højde til viskestykker.
>
>Jeg savner måske idéer til specielle ophæng, som kan hjælpe på

Tillykke med huset.

Hvis ikke, I finder et passende ophæng, kunne løsningen være kortere
viskestykker.

Venlig hilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Holst

Dato : 27-01-05 11:58

Bo Kamp Dudek wrote:

> [...]
> at montere nogle kroge INDEN I et køkkenskab, men viskestykkerne er
> alt for lange og slæber på, når man åbner/lukker lågen.

Hvad så med at finde nogle kortere viskestykker. Eller hæng dem op på
midten af viskestykket i stedet for i enden af viskestykket.

Hæng dem i bryggerset?!

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 12:16

[...]

>Hvad så med at finde nogle kortere viskestykker. Eller hæng dem op på
>midten af viskestykket i stedet for i enden af viskestykket.

det kan blive enden af det, hvis der ikke findes en anden løsning..

>Hæng dem i bryggerset?!

mjoeh, der er lang vej fra bryggers til køkken, når man lige har
vasket hænder mm..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Holst

Dato : 27-01-05 12:26

Bo Kamp Dudek wrote:

> mjoeh, der er lang vej fra bryggers til køkken, når man lige har
> vasket hænder mm..

Hvorfor blander du nu hænderne ind i det? Viskestykker bruger man til at
tørre opvasken af med. Hænderne tørrer man i et håndklæde.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 12:35

[...]

>Hvorfor blander du nu hænderne ind i det? Viskestykker bruger man til at
>tørre opvasken af med. Hænderne tørrer man i et håndklæde.

yes, det har du ret i, men vi plejer at have viskestykker og
håndklæder hængende samme sted.. derfor..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-01-05 12:22

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse

> mjoeh, der er lang vej fra bryggers til køkken, når man lige har
> vasket hænder mm..

Find et viskestykke/håndklæde frem, når i begynder at arbejde i køkkenet og
læg det der, hvor det er indenfor rækkevidde.

Og smid det til vask om aftenen - sammen med karkluden - når køkkenet
lukker.

Mvh. Lisbeth

Fra : anders majland

Dato : 27-01-05 12:57

> [...]
> læg det der, hvor det er indenfor rækkevidde.
>
> Og smid det til vask om aftenen - sammen med karkluden - når køkkenet

Lige min ide - men Lisbeth kom først

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-01-05 13:20

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message
> [...]
> har vi ikke monteret noget 'midt i det hele' i køkkenet. Men vores
> viskestykke-holdere.. gosh, vi har INGEN plads til dem.

Mine forældre har næsten lige fået lavet nyt køkken, og de har løst det
problem på denne måde (gad vide om jeg kan forklare det så det kan
forståes):

De fik lavet et lille rum mellem to skabe men stadig under bordpladen,
derinde er monteret to stænger som kan trækkes ud lidt ala skuffer. Her kan
håndklæderne og viskestykkerne lægges over.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 13:50

[...]

>De fik lavet et lille rum mellem to skabe men stadig under bordpladen,
>derinde er monteret to stænger som kan trækkes ud lidt ala skuffer. Her kan
>håndklæderne og viskestykkerne lægges over.

idéen er god.. rigtig god, men det er måske lidt problematisk, når vi
ikke har taget højde for dette fra starten og dermed ikke har lavet
plads til det.. vi kan vel ikke bare lige hugge 10cm plads ud imellem
to skabe.. ;)

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-01-05 14:00

> [...]
> ikke har taget højde for dette fra starten og dermed ikke har lavet
> plads til det.. vi kan vel ikke bare lige hugge 10cm plads ud imellem

Næppe, men måske kan køleskabet rykkes eller et eller andet.
Det ser nu ikke sådan ud på dine billeder af et ellers meget flot køkken.

Du har i hvert fald gjort os andre opmærksomme på også den detalje.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 15:21

[...]

>Næppe, men måske kan køleskabet rykkes eller et eller andet.
>Det ser nu ikke sådan ud på dine billeder af et ellers meget flot køkken.

det er faktisk en ganske udemærket idé.. køleskabet kan sagtens
flyttes 5-8 cm ud, og dermed kan der blive plads til en skinne imellem
køleslab og bord..

det eneste minus er så bare, at der bliver luft i mellem selve
bordpladen og køleskabet, og det skal man være opmærksom på, når man
f.eks. tørrer borde af, så der ikke ryger alt muligt affald ned i
revnen..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-01-05 15:53

> [...]
> bordpladen og køleskabet, og det skal man være opmærksom på, når man
> f.eks. tørrer borde af, så der ikke ryger alt muligt affald ned i

Hvad med en krydderihylde ovenover ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 16:06

[...]

>Hvad med en krydderihylde ovenover ?

tjoeh, jeg er ked af udseendet på en sådan.. ehm.. bliver tit noget
roderi.. men det er da stadig en mulighed..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-01-05 08:15

> [...]
>
> tjoeh, jeg er ked af udseendet på en sådan.. ehm.. bliver tit noget
> roderi.. men det er da stadig en mulighed..

IKEA har nogle hylder i rustfrit stål, det var måske en mulighed.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 20:22

> [...]
> ikke har taget højde for dette fra starten og dermed ikke har lavet
> plads til det.. vi kan vel ikke bare lige hugge 10cm plads ud imellem

I vores forrige hus havde vi sådan en skinne monteret inden i vakeskabet,
altså modsat affaldet, det fungerede rimeligt.

MVH

Bo

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 27-01-05 13:51

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
Hej Bo

Først tillykke med indflytningen.

> Vi har forsøgt
> at montere nogle kroge INDEN I et køkkenskab, men viskestykkerne er
> alt for lange og slæber på, når man åbner/lukker lågen.

Hvad med en meget enkel løsning: bevar krogene inden i skabet og sy en strop
midt på langsiden af viskestykkerne. Så hænger de ikke så langt ned.

MVH Mette

Fra : Crazy Camilla

Dato : 27-01-05 15:15

> [...]

> at montere nogle kroge INDEN I et køkkenskab, men viskestykkerne er
> alt for lange og slæber på, når man åbner/lukker lågen.

Har dine viskestykker ikke en strop i hver ende?
Så kan du hænge begge stropper på krogen, således at viskestykket hænger
foldet og dermed kun fylder det halve i højden. Lidt svært at forklare...

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-01-05 16:01

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> at montere nogle kroge INDEN I et køkkenskab, men viskestykkerne er
> alt for lange og slæber på, når man åbner/lukker lågen.

Hvad med at hænge dem på højre side af køleskabet? - det er ikke lige
muligt at se på billederne hvordan det vil tage sig ud.

/Jakob

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 16:07

[...]

>Hvad med at hænge dem på højre side af køleskabet? - det er ikke lige
>muligt at se på billederne hvordan det vil tage sig ud.

rent teknisk kan det jo sagtens lade sig gøre med et par plastickroge
med tape på bagsiden.. men mht. udseendet, så synes jeg ikke det er så
kønt.. bare ved tanken..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-01-05 16:15

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>
> rent teknisk kan det jo sagtens lade sig gøre med et par plastickroge
> med tape på bagsiden.. men mht. udseendet, så synes jeg ikke det er så
> kønt.. bare ved tanken..

Det er jeg sådan set enig i. Hvad er er ellers til højre for køleskabet?

Har I evt et bakkeskab hvor de kunne hænge på udtræksbøjler?

/Jakob

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-01-05 16:20

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg savner måske idéer til specielle ophæng, som kan hjælpe på
> ovenstående problem.

Jeg kan godt følge dig - et ophængt viskestykke i en strop er altså ikke det
mest sexede.
Jeg kan ikke se billederne - men hvad med en bøjle/langt håndtag på
indersiden af en skabslåge?

Hilsen Inger

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 27-01-05 18:28

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> har vi ikke monteret noget 'midt i det hele' i køkkenet. Men vores
> viskestykke-holdere.. gosh, vi har INGEN plads til dem.

Du trænger til at få ryddet op i dit køkken specielt over microovnen

tommy

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 20:06

[...]

>Du trænger til at få ryddet op i dit køkken specielt over microovnen

det er vist rigtigt, at der ligger lidt snaller deroppe.. dog kommer
der et låge for i løbet af et par uger..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Benny Andersen

Dato : 27-01-05 20:38

wrote:

> [...]
>at montere nogle kroge INDEN I et køkkenskab, men viskestykkerne er
>alt for lange og slæber på, når man åbner/lukker lågen.

Sådan nogle holdere, som består af en spalte man klemmer viskestykket
fast i, gør set muligt at hænge dem på midten, så de kun fylder det
halve i højde. Tror det er Bosti (køkkenvarer producent) som laver
dem.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-01-05 21:40

[...]

> [...]
>fast i, gør set muligt at hænge dem på midten, så de kun fylder det
>halve i højde. Tror det er Bosti (køkkenvarer producent) som laver

vi har nogle lignende holdere på begge badeværelser.. holderne er købt
i Bilka til 20,-.. ehm.. de kunne muligvis godt bruges..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-01-05 23:48

> [...]
> har vi ikke monteret noget 'midt i det hele' i køkkenet. Men vores
> viskestykke-holdere.. gosh, vi har INGEN plads til dem.

Ork jo.
I et skab - gerne 50 eller 60 cm bredt tæt på håndvasken - placeres et
udstræk "på tværs". Vi købte sådan et i Bilka eller lign til 130 kr. 3 pinde
på et beslag, så de kan dreje sideverts. Dette monteres på højre eller
venstre inderside i skabet. Hylderne kortes 10 cm af og du har hermed plads
til viskestykker. Det er selvfølgelig bedst, hvis de ting, der ellers er i
skabet ikke bruges dagligt, men da viskestykkeholderen nemt vippes ud, så
fungerer det faktisk fint under alle forhold. Kan evt sende billede, hvis
beskrivelsen er for mangelfuld.

Mvh Maria

Fra : Armand

Dato : 30-01-05 16:45

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> ellers er i skabet ikke bruges dagligt, men da viskestykkeholderen
> nemt vippes ud, så fungerer det faktisk fint under alle forhold.

Min ydmyge holdning er at viskestykker hænger til tørre, ellers kunne
man jo blot folde dem samme og lægge i linnedskuffen igen. Ophængning i
et skab vil ikke tørre dem så effektivt, ligesom man vil opnå et klam,t
miljø i pågældende skab!
Så hellere benytte foreslaget á "engangs-brug" :-|

Hos os hænger viskestykkerne ofte til tørre på ovnlågens håndtag, hvor
de tørrer relativt hurtigt, og kunne i og for sig lægges i skuffen igen
derefter - har i ikke sådan en "bøjle" på ovnlågen??

--
Armand.