maling af gulvfliser
Fra : Peter Henrichsen

Dato : 24-01-05 19:50

Hejsa

Jeg er i gang med at fixe lidt op på et fuldstændig nedslidt
badeværelsesgulv bestående af de dér små 2x2 cm fliser som var populære i
60'erne.

Da det ikke er noget fint badeværelse, men et som bliver brugt at en masse
unge friluftsmennesker, som render mest udenfor og så lige skal ind på
toilettet med jordede sko på, gad vi ikke lige at lægge nye fliser men
valgte den superhurtige og billige løsning - nemlig lige at give fliserne 2
gange betonmaling.

Men er der nogen der har prøvet det samme, for jeg er i tvivl om hvor mange
dage jeg skal lade malingen tørre inden nogen går på det første gang? (det
tørrer ved +25 grader C)

Og så har jeg desuden hørt fra en kammerat at man kan give fliserne en gang
lak til sidst efter de 2 lag maling, så det bliver mere slidstærkt - det
lyder bare underligt i mine øre, er det ikke kun noget man gør ved trægulve?

Men altså, hvis der er nogen der har gode råd til hvordan mit malede
flisegulv, kan bevares bare nogenlunde pænt selv om det udsættes for en
masse slid fra udendørs fodtøj, vil jeg blive meget glad for hjælpen.

Mvh Peter