Køb af varmepumpe i Spanien
Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 23-01-05 23:15

Jeg går og tænker på at installere en varmepumpe. Jeg har fundet en
der skulle være et ganske godt køb - en Toshiba RAS 10.
Jeg har fået en pris på 17.500,- inkl. installation. Jeg har også søgt
lidt i Spanien, hvor jeg har hørt de skulle være meget billige. Her
fandt jeg samme model til ca. 5200,-
(http://kortlink.dk/hyp)

Det jeg så tænker på er om der er tale om præcis den samme model eller
om den er magen til, men justeret til det spanske vejr.

Er der i øvrigt nogen der har erfaring med køb af varmepumpe inden for
EU?

hilsen

Thomas

Fra : Lars

Dato : 24-01-05 09:19

Hej Thomas,

"Thomas Saxtoft" <spam_nyhed@saxtoft.dk> wrote in message

> [...]
> om den er magen til, men justeret til det spanske vejr.
>
> Er der i øvrigt nogen der har erfaring med køb af varmepumpe inden for

Oh-ja! De er også meget billige i Italien -
http://www.eplaza.it/Vetrine/TabView.asp?Cat3=CFS&Brand=SPLE

Jeg købte to styk Splendid Invertere hos dem hvor eneste problem var at de
ikke leverer uden for Italiens grænser. Jeg fandt så en dansk fragtmand med
agent i Italien, fik lov at bruge dem som leveringsadresse og så var dét
problem løst.

Det var cirka halv pris for maskinen alene, og så var vi to personer om at
dele fragten der løb op i cirka 1.500 kr. Jeg havde bestillingen i København
under en uge efter den blev bestilt, betaling via kredit kort.

Maskinerne er absolut de samme, og med automatisk defrosting af udedelen.
Eneste forskel er, at en del af de maskiner der sælges i ihvertifælde
Sverige hvor vi bor har en "frostvagt" (varmeslange) i bunden af ude-delen,
men de er lige til at købe for et par hundrede kroner og lægge i hvis man
får problemer med at den fryser til.

Eneste "problem" er at du så lige skal finde en der vil montere det for dig,
men det burde nu nok være muligt. Man kan ikke selv, med mindre man har
vacuum pumpe og andet specialudstyr. Desuden må man vist heller ikke.

Der er ikke hverken told, moms eller andet yderligere i forbindelse med
importen så længe det er inden for EU.

Mvh.

** Lars