Erfaringer med boble/spa-bad ?
Fra : Morten

Dato : 23-01-05 19:27

Vi påtænker en renovering af badeværelset og overvejer at få boblebad.
Vi har 3 drenge i alderen 2 - 10, som elsker deres vaskebaljekarbad, men de
er ved at vokse ud af den !

Markedet bugner med tilbud helt fra 5-6.000 til over 30.000.
Hvad skal man passe på i tilbudsjunglen ?

Vi ville meget gerne høre om folks erfaringer med denne slags bade:

Hvordan med hygiejnen/rengøring af luft/vandsystemet ?
Er der nogen, der har fortrudt anskaffelsen ?
Er der nogen som bestemt ikke har fortrudt anskaffelsen ?

/morten

Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-01-05 21:03

In news:41f3eb75$0$288$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Morten <nyhedshelholm@hotmail.com> wrote:
> Vi påtænker en renovering af badeværelset og overvejer at få boblebad.
> Vi har 3 drenge i alderen 2 - 10, som elsker deres vaskebaljekarbad,
> men de er ved at vokse ud af den !

Sådan går det jo, hver ting til sin tid.

> Markedet bugner med tilbud helt fra 5-6.000 til over 30.000.
> Hvad skal man passe på i tilbudsjunglen ?

Ved ikke købte i 1998 for ca. 16 K

> Vi ville meget gerne høre om folks erfaringer med denne slags bade:
>
> Hvordan med hygiejnen/rengøring af luft/vandsystemet ?

klortaps, efter ca. hver 2. brug

> Er der nogen som bestemt ikke har fortrudt anskaffelsen ?

Det er så fedt og afslappende at slænge sig, efter en hård dag, og når
man så kan sidde der sammen med sin hustru, og nyde et glas, er det bare
eminent

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 21:46

> Markedet bugner med tilbud helt fra 5-6.000 til over 30.000.
> Hvad skal man passe på i tilbudsjunglen ?

Har hørt at de billige er bakteriebomber!

> Vi ville meget gerne høre om folks erfaringer med denne slags bade:

Vi har for anden gang købt en jacuzzi og det har vi ikke fortrudt! Vi kan
bruge alle former for olier og salte uden problemer og lyden/motoren er til
at holde ud.

> Hvordan med hygiejnen/rengøring af luft/vandsystemet ?

Ingen problemer i vores. Mand skal aktivere rengøringssystemet hvis ikke man
har brugt det i længere tid. Ved jævnlig (ca. 1 gang om ugen) brug skal der
ikke gøres noget.

> Er der nogen, der har fortrudt anskaffelsen ?
> Er der nogen som bestemt ikke har fortrudt anskaffelsen ?

Bestemt ikke fortrudt det, prisen 42 k.

MVH

Bo

Fra : JAN MADSEN

Dato : 23-01-05 22:21

hej

vi har heller ikke fortrud køb af spa bad
vi har købt til ca kr 20000 med luft+vand massage
regulering af vandmængde,
samt varme legeme på 3 kw.dette må man ikke spare
da vandet cirkulerer afkøles det hurtigt.
under stellet skal støtte ude i hjørnerne af karet
det gør de billige ikke.
køb fra en større og erfaren forhandler.
med hensyn til evt kommende rep.
evt. www.denform.dk
god fornøjelse mvh jan

Fra : Lars

Dato : 24-01-05 09:30

Hej Morten,

"Morten" <nyhedshelholm@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Er der nogen, der har fortrudt anskaffelsen ?
> Er der nogen som bestemt ikke har fortrudt anskaffelsen ?

Vi har ikke én.. Men ville gerne! Har ihvertifælde to prioiteter:

1 - Skal kunne køre uden klor i vandet, det er lige en tand for kedeligt at
skulle sætte sig ned i sådan et kemisk bad og boble når det kan undgås!

2 - LYDLØS!! Har prøvet et par stykker i leje-sommerhuse og udover at de er
til klortabletter lød og føltes det mere eller mindre som om man sad oven på
en støvsuger - det er mildest talt ikke den store fornøjelse, SLET ikke til
det hyggelige småromantiske bad med stearinlys og drinks.

Indtil videre har vi kun fundet Jacuzzi der opfylder disse to, de er så
absolut heller ikke i den billige ende, men på den anden side tror jeg man i
langt højere grad vil få det brugt når fornøjelsen også er der.

** Lars

Fra : Morten

Dato : 31-01-05 07:58

Hej alle som svarede på vores forespørgsel,
tak for jeres input, det var rart at få lidt erfaringer/tanker om de
forskellige krav og ønsker til boblebadene, vi vil gå videre med planerne...

/morten