Beskæring af birk
Fra : Mort1

Dato : 22-01-05 09:34

Jeg har et par, alt for store, birketræer, hvor jeg vil kappe toppen af. På
hvilken tid af året er det bedst at gøre det?

Mvh
Mort1

Fra : Niels Peder

Dato : 22-01-05 10:25

Mort1 wrote:
> Jeg har et par, alt for store, birketræer, hvor jeg vil kappe toppen af. På
> hvilken tid af året er det bedst at gøre det?
>
> Mvh
> Mort1

nu vil være en udmærket årstid, og det ihvertfald gøres inden at de
begynder at gro igen (april)
Hvis det er noget som du vil have en fagmand til, så kan du jo skrive.

MVH

Niels Peder Sørensen
Skov og Landskabsfagtekniker
Esbjerg

Fra : kvaerulant

Dato : 22-01-05 11:40

Mort1 wrote:

>Jeg har et par, alt for store, birketræer, hvor jeg vil kappe toppen af. På
>hvilken tid af året er det bedst at gøre det?

august

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 22-01-05 15:26

"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Mort1 wrote:

>Jeg har et par, alt for store, birketræer, hvor jeg vil kappe toppen af. På
>hvilken tid af året er det bedst at gøre det?

august
hvad holder du lige det på ??
hvis du ikke giver er rigtig god forklaring, må jeg så kalde dig _ tåbe_
tåbe _ tåbe
en birk bløder mest lige i aug. så nov, dec, jan, feb er det mest idelle
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-01-05 15:54

".(5750)giller" <cgmr@roen(remove)have.dk> wrote in message

> hvad holder du lige det på ??
> hvis du ikke giver er rigtig god forklaring, må jeg så kalde dig _ tåbe_
> tåbe _ tåbe
> en birk bløder mest lige i aug. så nov, dec, jan, feb er det mest idelle

Birk bløder mest lige nu, så lad være med at udtale dig om noget, du ikke
har forstand på.
August til november er den bedste tid, se her:
http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=&id=4832

Så mon ikke det er dig, der en tåbe.

mvh
Preben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-01-05 18:23

".(5750)giller" <cgmr@roen(remove)have.dk> skrev
> hvis du ikke giver er rigtig god forklaring, må jeg så kalde dig _ tåbe_
> tåbe _ tåbe

Skån os lige for det lave der.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-01-05 17:28

> Jeg har et par, alt for store, birketræer, hvor jeg vil kappe toppen af.
> På hvilken tid af året er det bedst at gøre det?

Det er for sent nu - saftstigningen er gået i gang. Du skal gøre det om
efteråret og frem til midt december.

Mvh Maria