Laminator
Fra : CCR

Dato : 23-05-01 13:14

Mindre rengørings firma, søger Laminator til ID kort for vores ansatte.

Jan@finans.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 23-05-01 19:13

In <9eg9pe$15ln$1@news.cybercity.dk>, on 05/23/2001
at 02:14 PM, "CCR" <ccr@sol.dk> said:

>Mindre rengørings firma, søger Laminator til ID kort for vores ansatte.

>Jan@finans.dk

Metro har faktisk en på tilbud i denne periode.

/Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-05-01 22:23

Knud Berggreen skrev:

>Metro har faktisk en på tilbud i denne periode.

Hvad koster sådan en karl? Hvor store ark kan den tage?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 02-06-01 10:22

In <v4pahto8shfisfkauleu6reme2p5ki3qsu@news.inet.tele.dk>, on 05/30/2001
at 11:22 PM, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> said:

>Hvad koster sådan en karl? Hvor store ark kan den tage?

Den jeg købte gik op til A3. Der medfulgte en hel del forskellige "lommer"
lige fra kuffertmærker til A4. Den lå SVJH på 995,- + moms men jeg er
ikke sikker på at den stadig er på tilbud.....

/Knud

Fra : LL

Dato : 06-07-01 22:14

"CCR" <ccr@sol.dk> skrev:

> Mindre rengørings firma, søger Laminator
> til ID kort for vores ansatte.

Kold-laminering:
De 2 plast-sider har et klæbematriale som presses sammen i maskinen.

Fordele ved kold: Ingen opvarmningstid, ingen luftbobler. Mulighed for mere
advanceret teknik, som f.eks. automatisk at klippe ID-kortene ud mm.
Mulighed for f.eks. selvklæbende og/eller magnetisk materiale (f.eks. skilte
til firmabilerne).

Ulempe: Dyrere i brug. Materialet giver oftere en blødere laminering (ikke
så stift).

Varm-laminering:
Papiret lægges i en plastlomme som smeltes sammen om papiret.

Fordele ved varm: Stift materiale. Billigere i drift.

Ulempe: Opvarmningstid, risiko for luftbobler og skiltene skal klippes til
bagefter.

===

Kan selv godt lide Brother Cool Laminator, selvom selve lamineringen virker
lidt dyrere per meter sammenlignet med varm-laminering. Selve
lamineringsmaskinen er billig (ca. 1200 kr+moms normal-pris).

Men til ID-kort er varm-laminering formentlig bedre, da resultatet bliver et
stivere skilt.

Mvh, Lars