Port i carport
Fra : Carsten Hjorth

Dato : 13-01-05 20:28

Hej!

Jeg har en carport jeg gerne ville have lukket med en port ud mod vejen, for
at slippe for forbipasserende der kaster flasker o.l på bilen (GRRRR).
Men er det lovligt at gøre det??
Skal man søge? og er det normalt et problem at få lov?

/Carsten

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 14-01-05 13:12

"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Men er det lovligt at gøre det??
> Skal man søge? og er det normalt et problem at få lov?

Det burde ikke være noget problem, det afgørende er antal m2 du har under
tag og ikke om der er port eller sider i. Men der kan ligge nogle regler i
lokalplaner, som du skal respektere. Det klogeste er derfor at gribe knoglen
og lige tjekke ved din lokale tekniske forvaltning.

Hvis din kommune har lokalplanerne liggende på nettet eller du selv ligger
inde med den, kan du selvfølgelig bare selv læse det igennem. Der er vist
ikke andre steder at der kan være reguleringer af din garage, givet at den
ellers bygget på lovligt grundlag.

Mvh

Henning

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-01-05 14:45

"Henning Fuglsang Sørensen" <soe@vejle.dk> skrev i en meddelelse news:41e7b6c0$0$13726$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
> lokalplaner, som du skal respektere. Det klogeste er derfor at gribe knoglen
> og lige tjekke ved din lokale tekniske forvaltning.

Her på matriklen kan der blive tale om en lignende løsning (altså efter-
montering af port i carport. Da vi købte huset tænkte jeg over muligheden
og spurgte derfor mægleren om han kendte noget til sagen.
Han mente at vide at det nok kunne lade sig gøre, men da bryggersdøren
i så fald ville ende med at være inde i garagen kan der måske opstå
lidt problemer med hensyn til brandsikkerhed - måske skal døren
udskiftes med en branddør (det er ikke noget jeg har undersøgt nærmere
sidenhen).

/Jakob