pc væk fra arbejdspladsen, og adgang til c~
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 11:55

Hej

Jeg har min maskine stående under mit skrivebord. Det står åbent og ses
tydeligt. Kønt er det ikke med ledninger, støv og puter under bordet.

Har en gang en meter væk, overvejer at sætte pc i gangen. Men..

Har jo brug for adgang til cd-drev ofte, og hvad med forlængere til alle
kabler; skærm usb-mus osv osv ?

Skulle/kunne jeg overveje et eksternt cd-drev som kan klistres under
skrivebordet ?

Nogen erfaringer med at sætte PC'en et stykke væk fra arbejdspladsen og have
mindst muligt af ledninger og fyld ved arbejdspladsen ? Hører gerne alle
erfaringer.

Mvh
Jakob

Fra : anders majland

Dato : 13-01-05 12:56

> Nogen erfaringer med at sætte PC'en et stykke væk fra arbejdspladsen og
> have mindst muligt af ledninger og fyld ved arbejdspladsen ? Hører gerne
> alle erfaringer.

Hvor meget regnekraft har du behov for ?
Har du overvejet en bærbar eller booksize pc (med passiv køling)

Min primære maskine har siden 2002 været end en bærbar. Oftest bruger jeg
den standalone, men indimellem med ekstern keyboard og skærm

Så kan du altid havet et skrummel gemt som filserver osv uden skærm.

Det hører nok ikke hjemme i hus+have. Mere relevante grubber kunne være
dk.edb.hardware eller nok nærmere dk.edb.hardware.stoej da grunden til at
flytte pc'en væk ofte er støj. Jeg har ikke sat FUT til dk.edb.hardware

/A

Fra : John Smith

Dato : 13-01-05 14:52

..:J:. wrote:

> Skulle/kunne jeg overveje et eksternt cd-drev som kan klistres under
> skrivebordet ?

Det skulle ikke være noget problem. En USB-hub kan forbindes med op til
5 meter kabel til en USB-port i din PC og fra hubben kan du tilslutte
div. udstyr ved dit skrivebord.
DVD/CD drev kan sættes i en ekstern boks via USB eller ethernet på samme
måde som en harddisk.

Kabler til skærm mv. kan uden problemer forlænges til 5 meter uden
forringelse af billede eller lyd. I nogle tilfælde meget længere.

Man kan få en spiral "ting" til at samle sine ledninger i så man nemt og
pænt kan føre sine ledninger.

Mvh
John Smith

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:16

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> wrote in message

> [...]
> forringelse af billede eller lyd. I nogle tilfælde meget længere.
>
> Man kan få en spiral "ting" til at samle sine ledninger i så man nemt og

Har enda usb-hubben i skabet. Lyder relativt nemt.

Tak for svaret.

Kom vist til at smide indlægget i forkerte gruppe :)

Jakob

Fra : www.dyreliv.dk

Dato : 13-01-05 18:52

Jeg forstår ikke helt dit problem.
Der findes løsninger, hvor du kan hænge din computer op under dit
skrivebord, du kan købe klips/strips, så du kan montere alle ledninger oppe
under dit skrivebord, så de bliver ikke synlige, din strømdåse kan du reelt
også monter på undersiden af dit skrivebord.

Vælger du så trådløs mus og tastatur, kan du sikkert også montere modtageren
på undersiden af bordpladen, og derved har du kun ledninger til din skærm,
som måske kan ses på oversiden af skrivebordet, og så din strømledning som
går væk fra skrivebordet.

Jeg syntes du skulle overveje at være bare en lille smule kreativ, med
hensyn til at gemme dine ledninger, på undersiden af bordpladen.

Selv om du har et exter CD drev og skærm, så skal du måske til at bore hul i
vægen, og aligevel have ledninger til at ligge.
Ved ikke om trådløse enheder som mus og tastatur kan klare at skulle sende
deres signaler så langt, samt måske gennem en mur. Så der skal man lige
tænke sig om.

Hygsom
Leo

Fra : Jan Holm

Dato : 13-01-05 20:12

..:J:. wrote:
>Kønt er det ikke med ledninger, støv og puter under
> bordet.

Under bordet !!! nogle computere fortjener den mest
fremtrædende plads PÅ bordet.

http://www.apple.com/macmini/

Kunne måske også være en løsning ,-)

Mvh
Jan Holm

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:17

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> wrote in message

> Under bordet !!! nogle computere fortjener den mest
> [...]

Det må jeg sige. Appel har altid været mestre i design der næsten BØR stå
fremme.

Har dog altid været PC mand.

TAk :)

Fra : Jørgen

Dato : 13-01-05 21:28

"
> Har en gang en meter væk, overvejer at sætte pc i gangen. Men..
>
> Har jo brug for adgang til cd-drev ofte, og hvad med forlængere til alle
> kabler; skærm usb-mus osv osv ?

Inden du flytter maskinen, så test lige om signalet til grafikken er stærkt
nok. Jeg har haft prøvet at forlænge kablet til min skærm, men så kom der
for meget støj på billedet, så jeg måtte droppe kabelforlængeren.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:18

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> wrote in message
> [...]
> nok. Jeg har haft prøvet at forlænge kablet til min skærm, men så kom der
> for meget støj på billedet, så jeg måtte droppe kabelforlængeren.

go pointe tak