Flagstænger
Fra : Wagner

Dato : 07-01-05 17:42

Jeg har ca. ½ tønde land med flotte snorlige rødgraner, som må egne sig
særdeles godt til flagstænger.
Ved I om man stadig bruger træ til flagstænger og kender I et firma, der
aftager stammer til flagstangsproduktion?
vh
Wagner

Fra : Niels Peder

Dato : 07-01-05 19:12

Wagner wrote:
> [...]
> Ved I om man stadig bruger træ til flagstænger og kender I et firma, der
> aftager stammer til flagstangsproduktion?

ja, hvor kommer du fra i landet.
Men du skal huske på at det er ikke nok at de er lige, de skal også være
meget fintkvistede og så skal afsmalningen være helt rigtig.

MVH

Skov og landskabsfagtekniker
Niels Peder Sørensen

Fra : Wagner

Dato : 07-01-05 23:17

"Niels Peder" <npsNOSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men du skal huske på at det er ikke nok at de er lige, de skal også være
> meget fintkvistede og så skal afsmalningen være helt rigtig.

Jeg bor lige uden for Silkeborg. Jeg mener de både er fintkvistede og at
afsmalningen er rigtig, men kan selvfølgelig ikke vurdere det som en fagmand
vil kunne.
vh
Wagner

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-01-05 00:35

"Wagner" <@> skrev i en meddelelse

> Jeg bor lige uden for Silkeborg. Jeg mener de både er fintkvistede og at
> afsmalningen er rigtig, men kan selvfølgelig ikke vurdere det som en
> fagmand vil kunne.

Prøv at henvende dig til V.J. Flagstænger i Herning 97 16 12 70.
Jeg har fået flagstang der to gange, og de virker som om, de har tjek på
det.

Hilsen Inger

Fra : Niels Peder

Dato : 08-01-05 09:49

Inger Pedersen wrote:

> Prøv at henvende dig til V.J. Flagstænger i Herning 97 16 12 70.
> Jeg har fået flagstang der to gange, og de virker som om, de har tjek på
> det.
>
> Hilsen Inger

med fintkvistet menes der at der på 5-6 meter ike må sidde grene kun små
døde kviste som man let kan brække af.