Sod eller......?
Fra : Nielsen

Dato : 07-01-05 13:36

Hej,

Jeg har forsøgt at lede lidt på nettet, men har ikke rigtig kunnet finde
noget, så nu prøver jeg her.

Jeg har for et par dage siden haft tændt et par gamle bloklys jeg fandt i en
skuffe. De flammede meget i starten, men da jeg fik klippet vægen lidt
kortere, blev det bedre.
Senere opdagede jeg at glasset - hedder vist en hurricane lampe - hvori
lyset stod, var helt sodet til. De stod i en vindueskarm.

Dagen efter opdagede vi at loftet og væggen over vinduet også var blevet
helt sort.

Jeg tændte selvfølgelig ikke lysene igen herefter, men de nåede alligevel at
brænde over halvt ned.

I dag har jeg så opdaget, at væggen ved siden af vinduet også er blevet
sort. Og specielt over en radiator, som sidder lige ved siden af pågældende
vindue, er der mange sorte streger op fra. Og i hjørnerne af væggen er der
også en del.

Det undrer mig jo lidt, da der så vidt jeg har lagt mærke til ikke var noget
ved radiatoren igår - og jeg ikke har haft lysene tændt de sidste 2 dage.

Så er det jeg spørger - hvad mener I? Kan det virkelig bare være de to
stearinlys der er skyld i det? Og hvorfor kommer der mon så noget ved
radiatoren idag? Kan det have fløjet rundt i luften og ligget i radiatoren,
og så være "blæst" op ad væggen når radiatoren har kørt?

Eller mener I det kan skyldes noget helt andet end stearinlys?

Min mor mente at det kunne være farligt, og at vi skulle få målt et eller
andet....... Så jeg vil gerne høre nogle meninger. Mit mindste barn har
hostet i et stykke tid - men har astmatisk bronchitis, så det kan jo bare
der derfor hun hoster.

Jeg håber at nogen kan hjælpe. På forhånd tak

mvh
Nielsen