World building
Fra : Torben F. Pedersen

Dato : 23-05-01 12:45

Hej

Hvad bruger folk af world building værktøjer?

Jeg har selv med stor fornøjelse benyttet AutoRealm til både dungeons og
landscape maps, men jeg syntes den bliver noget langsom når der kommer et
par hundredetusinde objekter

Fordelen er kart at den er releaset under GNU Open Source Licensing
agreement og kan benyttes gratis - http://gryc.ws/autorealm.htm

--
/Torben F. Pedersen
usenet@frylund.dk - http://frylund.dk/torben

Fra : KG

Dato : 23-05-01 15:27

Papir, blyant, en masse tid, en god fantasi og et par hjælpere plejer at
give et godt resultat...

Vi har i øjeblikket to spil i hver sin del af samme verden, vi ved ikke
præcist hvor de to regioner ligger i forhold til hinanden, men vi tager det
bare lige så stillle, og finder på efterhånden som spillende skrider
fremad...

KG

Fra : Yulian K. Gaard

Dato : 23-05-01 21:00

Enig.
Paintbrush hjælper til at masseproducere sketcher af kort. Ellers har jeg et
gammelt spil med simpel grafik når jeg vil være flink med kortene.

--

Respectfully submitted.

" Magic is a way of life. "

Fra : Morten Lund

Dato : 24-05-01 09:08

Tjaeee...

Efter at fundet ud af hvordan brush libraries funker i Illustrator 9, er den
mit klare valkg (den eksporterer osse direkte til pdf; og det er, i disse
web tider, altid et hit!); Ellers er jeg i gang med at tryne fontmonger til
at kunne lave custom-fonte (enge smarte symbol-sæt)

..Morten

Fra : Torben AEgidius Moge~

Dato : 25-05-01 11:07

"Torben F. Pedersen" <usenet@frylund.dk> writes:

> [...]

>landscape maps, men jeg syntes den bliver noget langsom når der kommer et

Jeg har også hørt godt om AutoRealm, men har ikke brugt den selv.

Til landkort bruger jeg som regel en generator af fraktale kort
(f.eks. min egen, som kan ses på www.diku.dk/~torbenm) hvor jeg
tilføjer detaljer i hånden bagefter. Ellers bruger jeg mest papir og
blyant.

Jeg har dog ikke lavet nogle riftigt store verdensprojekter. Hvis jeg
skulle det ville jeg nok gøre det hele digitalt (måske med skitser
lavet i hånden først og siden rentegnet med et tegneprogram). Til
større tekster foretrækker jeg LaTeX, da det gør det nemt at
organisere teksten og give den et ensartet udseende. Det er også nemt
at lave tabeller, formler og (simple) diagrammer i LateX uden at
skulle ud og bruge diverse forskellige værktøjer.

Jeg har hørt foreslået at man kan bruge en database til større projekter
og generrere tekster ved hjælp af databasens rapportgereratorer. Det
lyder dog lidt kompliceret i mine ører og bedst egnet til spil hvor
der er lange opremsninger af trylleformularer, våben, monstre osv.,
hvilket jeg selv synes er ret kedeligt.

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)