Holdbare bits
Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-01-05 10:53

Min samling af bits er ved at være godt slidt ned (billigt skrammel) og
jeg har besluttet, at nu er tiden inde til at købe nogen nye af en bedre
kvalitet.

Derfor melder spørgsmålet sig; hvilket mærke skal jeg købe og hvor
forhandles de(t)? (evt. specifikt i Aalborg og omegn)

Hvilket prisleje skal jeg forvente at komme op i for at få noget der
kan holde?

Pft.
/Jakob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-01-05 11:09

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> forhandles de(t)? (evt. specifikt i Aalborg og omegn)
>
> Hvilket prisleje skal jeg forvente at komme op i for at få noget der

Harald nyborg har:

AEG til 79,50:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6505&n=10&KundeID=TKTYn1n62F8Bgc39FR0sLw21m7cU39c

Stanley til 79,50:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3260&n=10

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-01-05 11:29

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse news:41dd0e43$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> [...]

Er det nogen du har gode erfaringer med?

/Jakob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-01-05 11:33

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6505&n=10&KundeID=TKTYn1n62F8Bgc39FR0sLw21m7cU39c

> Er det nogen du har gode erfaringer med?

Ja, jeg har begge slags, har holdt i lang tid og til mange skruer.
Mens jeg har før i tiden (indtil jeg kom til samme konklusion som dig)
knækket mange billige bits.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-01-05 11:36

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse news:41dd13e5$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, jeg har begge slags, har holdt i lang tid og til mange skruer.
> Mens jeg har før i tiden (indtil jeg kom til samme konklusion som dig)
> knækket mange billige bits.

Fedt! Harald Nyborg er næste stop - og til den pris gør det jo ikke
så meget hvis de ikke kan holde i 10 år

/Jakob

Fra : anders majland

Dato : 06-01-05 12:11

> Fedt! Harald Nyborg er næste stop - og til den pris gør det jo ikke
> så meget hvis de ikke kan holde i 10 år

Det kan de ikke medmindre de bliver i skuffen - se bits som sliddele på
skruemaskinen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-01-05 13:25

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41dd2d7d$0$51241$14726298@news.sunsite.dk...

> Det kan de ikke medmindre de bliver i skuffen - se bits som sliddele på
> skruemaskinen

Korrekt, men pris og kvalitet hænger helt klart sammen her.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-01-05 13:33

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kan de ikke medmindre de bliver i skuffen - se bits som sliddele på skruemaskinen

Det var nu heller ikke min forventning

Det var snarere en kluntet måde at give udtryk for, at jeg fandt prisen
for de nævnte sæt særdeles overkommelig...

/Jakob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-01-05 21:00

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev >
> Fedt! Harald Nyborg er næste stop - og til den pris gør det jo ikke
> så meget hvis de ikke kan holde i 10 år

Det kommer de kun til hvis du lader være at bruge dem. HN var det sidste
sted jeg ville lede efter kvalitet. De dyre bits er iøvrigt billigst i brug,
og så har man noget der virker længe og man er glad for at bruge.

F.eks har jeg et sæt HN bor med betegnelsen HSS, det er i hvert fald kun hen
i skraldespanden de kan kaldes high speed, de kan bore èt hul, så er de
færdige.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 06-01-05 22:04

> Det kommer de kun til hvis du lader være at bruge dem. HN var det sidste
> sted jeg ville lede efter kvalitet.

Man skal bare se sig meget godt for - De har også mærkevarer af ok
kvalietet.

/A

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-01-05 22:43

meddelelse news:41ddad21$1$51254$14726298@news.sunsite.dk...

> Man skal bare se sig meget godt for - De har også mærkevarer af ok
> kvalietet.

Ja, der kan ske fejl for enhver
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-01-05 09:00

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
brug,
> og så har man noget der virker længe og man er glad for at bruge.

Vil du mene at så snart HN sælger noget så bliver det automatisk til noget
dårligt noget ?

> F.eks har jeg et sæt HN bor med betegnelsen HSS, det er i hvert fald kun
hen
> i skraldespanden de kan kaldes high speed, de kan bore èt hul, så er de
> færdige.

Det vil jeg godt give dig ret i, men Stanley er stadig Stanley selv i HN.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-01-05 18:37

,
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev> Det vil jeg godt give
dig ret i, men Stanley er stadig Stanley selv i HN.

Det skal du ikke være så sikker på. Det kan være det kun er 80% Stanley, om
det er 'nok' vil så vise sig. Min 80% Lysbro spade fik de i hvert fald
retur. (det var et parti med uholdbare messingnitter). GSG princippet
florerer overalt, også blandt mere kendte mærker. GSG står for: Går'n Så
Går'n.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 07-01-05 19:05

> GSG princippet
> florerer overalt, også blandt mere kendte mærker. GSG står for: Går'n Så
> Går'n.

Men med 2 års reklamationsret er vi som forbrugere rimeligt sikrede ...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-01-05 20:05

meddelelse news:41ded0d2$0$51243$14726298@news.sunsite.dk...

> Men med 2 års reklamationsret er vi som forbrugere rimeligt sikrede ...

Ja, jeg er blot blevet træt af at skulle komme to gange for at stå med
uforrettet sag. Servicen med penge retur fungerer udmærket, de giver straks
pengene retur uden vrøvl. Hvis de blot skulle diskutere 5 minutter om hver
reklamation, skulle de have dobbelt så mange ansatte....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : arsenal

Dato : 07-01-05 21:47

> [...]
> det er 'nok' vil så vise sig. Min 80% Lysbro spade fik de i hvert fald
> retur. (det var et parti med uholdbare messingnitter).

*** Nu er du en spasser at høre på. Nu arbejder tilfældigvis i branchen og
kender godt den sending du snakker om. Det parti gik sgu til alle
byggemarkederne og Zinck Lysbro ville kun blive krediteret hvis de gik i
stykker. Dvs at man skulle sælge dem før Sælgeren kunne få dem godtgjort hos
levendøren med en kvittering.
Så det er sgu leverandøren der skal have på nakken i denne sag..ikke HN, da
deres konkurrenter har gjort det samme.

Det sker sku alle steder både de dyre og de billige steder.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-01-05 22:31

"arsenal" <j_rimmen(nospan)@post.tele.dk> skrev> *** Nu er du en spasser at
> [...]
da
> deres konkurrenter har gjort det samme.
>
> Det sker sku alle steder både de dyre og de billige steder.

Svarer ikke nogen der ikke kan finde ud af at holde en sober tone.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik

Dato : 10-01-05 22:24

> da

> Svarer ikke nogen der ikke kan finde ud af at holde en sober tone.
> [...]

Kan godt give dig ret i det med den sobre tone, men manden har jo ret, det
lyder ikke så intelligent det du der fyrer af, en Bosch maskine bliver ikke
bedre af at du betaler 4 gange så meget hos den proffe værktøjsbiks, men ok,
jeg kan godt forstå du er bitter hvis du alligevel vælger at betale overpris
på trælasten og der så er nogen der er så frække at påstå at det er lige så
godt hos HN og jem&fix (for samme vare/model).

Henrik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-01-05 22:56

"Henrik" <hbl@12move.dk>

> [...]
> på trælasten og der så er nogen der er så frække at påstå at det er lige

> godt hos HN og jem&fix (for samme vare/model).

Du ved så heller ikke hvad sober tone er.

Du kan selv blive klogere ved at læse hvad jeg skrev om en mærkevare 7/1
18:37. Og det med bor, der er mærket HSS: hvis de E R HSS, kan de ikke
være så elendige, altså direkte falsk varebetegnelse.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik

Dato : 12-01-05 21:21

> [...]
> 18:37. Og det med bor, der er mærket HSS: hvis de E R HSS, kan de ikke
> være så elendige, altså direkte falsk varebetegnelse.

Jeg ved nu ikke om jeg kan blive klogere af at læse noget af det du har
skrevet, hvis du mener at HSS er en kvalitetsbetegnelse så "tror" jeg at du
udtaler dig om noget du ikke har ret meget forstand på.
HSS, som står for High Speed Steel, betyder bare at boret er beregnet til at
køre med større skærehastighed end et gammeldags bor (fra omkring 1960-70
eller ældre) lavet af værktøjsstål.
Slå det op i "håndbog for smede og maskin lærlinge"

Venlig Hilsen
Henrik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-01-05 21:57

"Henrik" <hbl@12move.dk> skrev > Jeg ved nu ikke om jeg kan blive klogere

Nææj, det kan så skyldes to ting......jeg vælger den anden mulighed.

> [...]
at
> køre med større skærehastighed end et gammeldags bor (fra omkring 1960-70

Det behøver jeg ikke, det vidste jeg godt. Problemet er så bare at borene
hverken kan bruges til den ene eller den anden hastighed. Jo, èn gang, så
kan man smide dem ud.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-01-05 10:32

> [...]
> retur. (det var et parti med uholdbare messingnitter). GSG princippet
> florerer overalt, også blandt mere kendte mærker. GSG står for: Går'n Så

Jeg tror simpelt hen ikke på at kendte mærkevarer laver sekundaprodukter til
de billige forretninger.
Så skulle DeWalt også værre ringere hos HN end www.lve.dk ?

osv.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-01-05 22:30

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev >
> Jeg tror simpelt hen ikke på at kendte mærkevarer laver sekundaprodukter
> [...]

Jeg kan ikke rede alle med én kam, heldigvis har man nu 2 år til at blive
overbevist.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Sindrup

Dato : 06-01-05 17:17

> Er det nogen du har gode erfaringer med?

Jeg kan stå inde for Stanley

Peter

Fra : Ole Jensen

Dato : 06-01-05 23:05

Jakob Jeppesen <for_news_only@hotmail.com> wrote:

> Derfor melder spørgsmålet sig; hvilket mærke skal jeg købe og hvor
> forhandles de(t)? (evt. specifikt i Aalborg og omegn)

Prøv Brdr. Bendtzen i Aalborg, Stark.
De sælger ikke noget der ikke er i orden, da de sælger til håndværkere.
Spørg evt. efter hjælp hos en ekspedient.
De er ikke billige med deres ting, og hvis du besøger dem, så vær klar
over at der ikke er priser på varene.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Leonard

Dato : 07-01-05 00:18

newsplus@oleswebsite.dk (Ole Jensen) wrote:

>De sælger ikke noget der ikke er i orden, da de sælger til håndværkere.

Da jeg arbejdede i et smedefirma var det nu ikke altid at værktøjet
var af høj kvalitet, bare fordi det var købt et sted hvor de solgte
til håndværkere.
Nogengange købte vi med vilje 10 billige boremaskiner (ofte Bosch)
fordi vi vidste at ingen boremaskine ville kunne holde til det vi
skulle bruge dem til, og så var det billigere at købe 10 billige end 2
dyre, når de alligevel var rystet i stykker når ugen var omme ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ole Jensen

Dato : 07-01-05 15:42

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> [...]
> skulle bruge dem til, og så var det billigere at købe 10 billige end 2
> dyre, når de alligevel var rystet i stykker når ugen var omme ...

Det kan du da have ret i.