Mosegrise / Muldvarp Hjælp Ønskes..
Fra : Ingelsen

Dato : 05-01-05 12:20

Jeg har fået besøg af enten Mosegrise eller Muldvarpe.

Har nu kæmpet hele sommeren med at få den/de til at flytte... Uden held.

Vores have, som nu ikke er en have mere, men en opgravet jordbunke, skulle
gerne blive pæn igen.

Nogen der kender til hvad de spiser, tænkte at putte noget gift i et æble
eller lignende.. Ved bare ikke hvad de spiser og hvilken gift.

Hilsen Jan

Fra : Winther

Dato : 05-01-05 12:44

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der kender til hvad de spiser, tænkte at putte noget gift i et æble
> eller lignende.. Ved bare ikke hvad de spiser og hvilken gift.

Noget tyder på at du ikke har kæmpet på rette måde. Vi var meget belastet af
mosegrise og vi var næsten grædefærdige hver gang frugtræer mm. i
armstykkelse kunne trækkes op af jorden uden rødder.
Da krigen for alvor startede fik vi lagt gaspiller i hullerne, og dukkede
der ny aktivitet op fik de også en tur. Det gjorde at det kom ned på et
niveau der var til at arbejde med. Nu stiller jeg almindelige muldvarpesakse
og er blevet så god at der hurtigt er fangst. Ind imellem er jeg så heldig
at jeg jeg også fanger en mosegris. Mit indtryk er, at mosegrise laver
gravearbejdet og mosegrise også bruger gangene.
Jeg har prøvet med mosegrisefælder i plastic hvor maddingen er gulerødder
ol. men udformningen var dså elendig at maddingen ikke kunne sidde fast.
Hvis ellers dette problem blev løst, var de bedre til mosegrise. Måske nogen
kender fælder der er bedre?
Mine katte æder også mosegrise i stor stil, men det er mest unger, men de
bliver jo også store og mange.

Vh. Winther

Fra : Kim Andersen

Dato : 05-01-05 13:52

Hej

Vi har også været plaget af muldvarper her i sommeres. Lige da vi flyttet
ind i huset og ca. 3-4 uger efter begyndet der at dukke skud op. Vi
overvejede at gasse dem, men vi købte en fælde i steden for. Den fælde har
jeg ikke fortrudt, den har fange 3 stk. i en periode på 4 uger. Det er en
Motrap fælde.

/Kim

Fra : Winther

Dato : 05-01-05 14:03

"Kim Andersen" <_dingdong@dingeling> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke fortrudt, den har fange 3 stk. i en periode på 4 uger. Det er en

Jeg fandt en hovedlandevej under græsset, 5 muldvarpe og 1 mosegris samme
sted på 14 dg.

Jeg finder altid en gang mellem skuddene, og hullet er så lille som mulig.
Sætter så en metalbøtte over, heller ikke større end nødvendig, det virker.

Uanset hvor mange man fanger, så kommer der nye til udefra, så helt udrydder
man dem aldrig.

Vh. Winther

Fra : Armand

Dato : 05-01-05 17:25

Ingelsen wrote:
> [...]
>
> Nogen der kender til hvad de spiser, tænkte at putte noget gift i et æble
> eller lignende.. Ved bare ikke hvad de spiser og hvilken gift.

Jeg havde engang en svigerfar der havde luret at hans muldvarpe "skød"
på klokkeslet og udnyttede dét på mest effektive vis ved at liste sig
ind på skuddet omkring dette tidspunkt og vippede kræet behændigt op fra
dybet med den medbragte spade når den første bevægelse i skuddet viste
sig
Han var sentimental og bar dem om i et kratområde bag huset, men ellers
er det jo enkelt at klaske den sprællende plæne-torpedo en med spaden
øjeblikkeligt efter at man har vippet den op på plænen!

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 05-01-05 17:37

Armand <armand@mcchaufforerne.dk> wrote:

>Han var sentimental og bar dem om i et kratområde bag huset, men ellers
>er det jo enkelt at klaske den sprællende plæne-torpedo en med spaden
>øjeblikkeligt efter at man har vippet den op på plænen!

At bære dem om bagved er vel ligesom at fange mus levende og lukke dem
ud bagerst i haven ... de kommer bare igen ... og igen ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-01-05 18:07

> At bære dem om bagved er vel ligesom at fange mus levende og lukke dem
> ud bagerst i haven ... de kommer bare igen ... og igen ...

Ja, jeg kom også til at tænke på ræven, der forklarer Den Lille Prins, at
man bliver gjort tam ved at mødes hver dag på et nøjagtigt klokkeslæt

Hilsen Inger

Fra : anders majland

Dato : 05-01-05 19:58

> At bære dem om bagved er vel ligesom at fange mus levende og lukke dem
> ud bagerst i haven ... de kommer bare igen ... og igen ...

Nej for omme bag i haven bor katten - og den værdsætter at man bringer den
frisk mad

Men er der ikke noget med at katte ikke gider muldvarpe ?

/A

Fra : Winther

Dato : 06-01-05 12:49

meddelelse news:41dc43c3$0$51249$14726298@news.sunsite.dk...

> Men er der ikke noget med at katte ikke gider muldvarpe ?
>
> /A

Mine spiser kun mosegrise, men de er jo også sværere at fange for os.

Winther