Ifö indbygningstoilet løber?
Fra : Jesper Højgaard

Dato : 05-01-05 07:48

Hej NG

I vores nyligt købte lejlighed er der monteret et 1-2 år gammelt Ifö
indbygningstoilet. Inden for de sidste 2 måneder er det begyndt at løbe
efter vi skyller ud. Det er ikke hver gang, men vel ca hver 5. - 10. gang.
Hvad kan jeg gøre for at fikse problemet?

Pft.
Jesper Højgaard

Fra : Kathrine

Dato : 05-01-05 12:06

"Jesper Højgaard" skrev:
> [...]
gang.
> Hvad kan jeg gøre for at fikse problemet?

Vores gjorde det samme. Det var en dims i lukke mekanismen der var
knækket. Så det var kun en VVS´er der kunne fikse det (til 800 kr!), da
vi ikke kunne få vores pølsefingre ind i trykkedimsen. ÆV!
--
Kathrine

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-05 22:32

Jesper Højgaard wrote:

> [...]
> indbygningstoilet. Inden for de sidste 2 måneder er det begyndt at
> løbe efter vi skyller ud. Det er ikke hver gang, men vel ca hver 5. -

Prøv at skrue låget af cisternen og kig ned i den.

Når vandet op til toppen af overløbsrøret, er der sikkert kalk i ventilen.
Lidt mekanisk massage kan afhjælpe problemet.

Hvis vandet ikke står så højt, er der måske skidt i bunden, hvor lukkeren
skal slutte til. Du må så lukke helt for vandtilførslen og tømme vandet ud .
Derefter skal du have armene ned i cisternen og løfte lukkeklokken så meget,
at du kan få fingrene ind under den og 'feje' urenheder væk fra den kant,
klokken skal slutte mod og fra underkanten af kklokken. Efter endt øvelse
åbner du vandet igen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Henrik

Dato : 05-01-05 22:52

"Jesper Højgaard" <jhoejgaard@NOSPAM_mail.dk> wrote in message
> [...]
> efter vi skyller ud. Det er ikke hver gang, men vel ca hver 5. - 10. gang.
> Hvad kan jeg gøre for at fikse problemet?

Prøv at ringe til Ifö importøren i Danmark, det kan være der er garanti
endnu, hvis der er sender de en ud for at fikse det.

Henrik

Fra : Søren

Dato : 05-01-05 23:18

Hvilket ifø toilet er det ? evt model/billed der findes rigtig mange af dem
det lyder som om at bundventilen ikke lukker tæt, eller også er svømmeren
kalket til .

/Søren

Fra : Jesper Højgaard

Dato : 06-01-05 08:16

Tak for de mange svar.

Det er et Ifö 91690. Jeg glemte et par deltaljer om, hvad der sker. Når man
har trykket en af skylleknapperne ind, løber toilettet for fuld styrke, og
det kan så afhjælpes med et tryk mere på skylleknappen, hvorved det holder
op med at løbe.

Jeg vil prøve at se om jeg kan skille skylleknappen af i aften.

Mvh.
Jesper

Fra : Søren

Dato : 06-01-05 16:23

ok du skal have en y bundventil i cisternen

/Søren