Problemer med en Nilan VP18
Fra : Leif Jensen

Dato : 04-01-05 16:19

Jeg bruger naturgas og en ca. 10 år gl. Nilan VP18.

Jeg har det problem, at varmen i udsugningsluften ikke udnyttes. VP18'eren
giver hverken varme til indblæsningsluften eller brugsvandet.
I mine øjne, tyder det på at, der er en fejl ved kompressoren (Jeg kan dog
høre, at den kører).

Kan det betale sig, at få den repareret. Kan man evt. selv foretage
reparationen udskiftningen. Hvad er den anslåede udgift.

Alternativt har jeg overvejet at smide VP18 ud og erstatte denne med en
krydsvarmeveksler. Varmt brugsvand skal derefter laves af naturgassen.

Hvad vil I foreslå - eller er der nogle andre ideer, der skal overvejes ??

Mvh/Leif